quote: Tanya70 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-12-2005 00:25:57&apos

);
Ik heb zojuist heel deze discussie eens zitten lezen, en wil toch even reageren.
Mijn eerste dochter (nu 11 jaar) is met een keizersnede geboren, omdat ze in een hoge stuit lag, en heeft daarom flesvoeding gehad omdat BV niet ging, i.v.m. wond.
Ze heeft astmatische Brochitus.
Mijn 2e dochter (nu 5 jaar) is geboren na 24 uur gebroken vliezen, en heeft FV gehad, omdat ik haar geen BV mocht geven van de vader, want dan kon hij haar nooit voeden. (hij heeft in haar eerste levensjaar in totaal 1 keer het flesje gegeven), ben ook toen ze 10 maanden was, van hem weggegaan, vanwege ontrouw zijnerzijds.
Zij heeft ook astmatische Brochitus, en is altijd verkouden.
De 3e, een zoon van 3 jaar, geboren met het vacuum, heeft 8 maanden BV gehad en is nooit ziek, en groeit als kool.
De 4e, een dochter van 2 jaar ( een ingeleide bevaliing van 42 weken) heeft ook 11 maanden borstvoeding gehad en is ook nooit ziek.
Nu ben ik zwanger van mijn vijfde, die dus zeker weer BV gaat krijgen, hoe lang, dat zullen we wel zien.
Maar de discussie dat borstvoeding beter is, vind ik dus wel bewezen, en dat het beter is tegen ziektes ook.
Dat jouw kinderen, die fv hebben gehad, nu toevallig deze kwalen hebben bewijst het nog niet hoor dat bv echt zoveel beter is. In mijn omgeving zijn het bijna allemaal borstvoedingskinderen: velen van hen hebben cara, last van exceem.... en de paar fv-kinderen hebben toevallig geen kwalen. Had natuurlijk ook andersom kunnen zijn.
Maar, we hebben allemaal het beste voor met onze kinderen, óók als je om wat voor reden dan ook de bv opgeeft of niet eens probeert (ik zou het zelf persoonlijk áltijd proberen, dan weet je waar je over praat). En als een CB tegen mij zegt dat fv eigenlijk niet meer echt verschilt van bv en dat het niet per definitie zo is dat er méér fv kinderen kwalen hebben dan borstvoedingskinderen, dan geloof ik dat. Ze zullen mij niet een verkeerd advies of verkeerde informatie geven.
Wat er tegenwoordig allemaal in het voedsel zit wat wij eten, maakt de bv natuurlijk ook niet gezonder.
Maar goed, deze mening is dus óók niet kwaad bedoeld.