borstvoeding of flesvoeding

En Emilia, heel veel sterkte met het verlies van je kindje.
Wat verschrikkelijk voor jullie.

Danielle

Daantje74, ieder mag hier zijn menig geven. Of het nou gevraagd word of niet, je kan hier nou eenmaal reacties verwachten die niet helemaal in je straatje passen. Als je dat niet wil moet je hier niet komen. Zo gaat het op een foum.

Prima, als dit voortaan de toon is die tegen elkaar aangeslagen wordt ben ik weg.
Dit is mijn laatste bezoek aan dit forum. Wat een verschrikkelijke sfeer zeg!

Danielle

Daantje,

niemand van de vrouwen hier heeft Claudia direct op haar vraag aangevallen.
Juist de dames die het zo ontzettend met haar eens zijn maaien vrouwen die pro-bv zijn neer. Zonder de reactie van iemand echt te lezen werd er beweerd dat iemand die prov-bv geen respect heeft voor vrouwen die anders kiezen. Nogmaals pas daarna lieten de pro-bv moeders zich horen.

Ik heb nooit iemand naar beneden willen halen, maar heb me wel eens afgevraagd waarom vrouwen nou precies een bepaalde keuze maken (ook los van deze discussie ook op andere punten) dat wordt gelijk als aanval gezien. Dat is de tendens op deze site, dat als iemand zich iets afvraagt dan wordt dat gelijk als verwijt naar een ander gezien. Misschien zit 'm daar het probleem, want de pro-bv moeders zijn echt pas fanatiek in deze discussie geworden nadat een prob-bv moeder zich iets afvroeg en van die moeder werd beweerd dat ze geen respect heeft voor anderen.
Alsof de term Maffia voor een liefdevolle moeder respectvol is.

En dat is ook zo iets respect. Ik heb in principe voor ieder mens respect, wat niet wil zeggen dat ik het altijd met iedereens standpunt eens ben, en ja inderdaad ik heb ook geen respect voor bepaalde standpunten. Maar ook dan wil het niet zeggen dat ik iemand niet meer kan respecteren.

En voordat iemand hier nu weer uitleest dat ik geen respect heb voor vrouwen als ze voor fv kiezen, dat is onzin en heb ik nergens gezegd. Ik heb het hierboven over respect of geen respect voor bepaalde standpunten in het algemeen.

En nog even over de reactie op het vragen om een medicijn. Inderdaad niet Claudia vroeg daarnaar, maar anderen noemde wel in één reactie dat borstvoeding toch niet zou lukken en wat je aan stuwing etc. kan doen.

Miep

Hé Daantje!
Hoewel ik pro bv ben, ben ik het helemaal met je eens hoor. Ik vind het om te beginnen al jammer dat er vrouwen negatief reageren op iets wat helemaal niet van toepassing is. Als sommige dames niet aanstaat dat Claudia77  geen bv wil geven (en de rest van de dames), negeer het dan gewoon. Ik geloof niet dat haar vraag was: ik wil geen bv geven, wat vinden jullie daarvan? Maar nog meer jammer is, dat sommige vrouwen echt koste wat kost hun gelijk willen halen of hun punt nog even extra willen benadrukken (en eigenijk hoor je daar zelf ook een beetje bij). Ik vind het al jammer van mezelf dat ik nu voor de 2e keer reageer.
Maar eigenlijk reageer ik alleen maar om tegen je te zeggen, trek je alsjeblieft niks aan van de negatieve sfeer in deze discussie. Sterker nog, blijf gewoon weg hier en zoek de gesprekken op waar het wel gezellig is want die zijn er genoeg!
Meid, laat je niet kisten!

Liefs Nicole

Hahaha! Nu ik mijn eigen berichtje terug lees  begrijp ik  best dat ik zelf ook schuldig ben hoor dat ik hier nog steeds ben maar ik was zo nieuwschierig... (was al een tijdje niet meer geweest en het verbaasde me dat deze discussie nog steeds liep).
Maar voor mij is het nu echt de laatste keer dat ik hier ben!

Groetjes Nicole

Hoi Miep,

Het gaat mij meer om de toon die her en der aangeslagen wordt. Niet alleen in deze  discussie.  Blijkbaar weet iedereen het zo goed hoe het moet dat als iemand er anders over denkt deze gelijk voor gek wordt verklaard. Ik ben zelf nu in zo'n gelukkige en blije toestand (zoals de meesten van ons hoop ik), hou nu al zoveel van dit kindje dat ik nog niet eens ken dat sommige woorden hard aankomen.  Natuurlijk mag je vragen waarom ik geen borstvoeding wil geven maar als die redenen dan meteen als onzin worden afgedaan is dat op zijn zachts gezegd kwetsend, onwetend  (jullie kennen mij niet en andersom) en onnodig. Ik ben helemaal niet anti borstvoeding en begin nu zelfs te twijfelen of ik het misschien niet toch wil proberen. Maar dat is eerder ondanks dan dankzij deze hele discussie opgekomen.  Voorspellingen dat ik zeker een schuldgevoel zal krijgen  werken bij mij namelijk averrechts (ik ben net als het meisje wat ik verwacht een ram, dus koppig en eigenwijs)

Maar nogmaals, de toon die hier soms gezet wordt gaat me echt te ver en heeft mij er toe doen besluiten afscheid te nemen van dit forum (ook van het april forum, al moet ik zeggen dat de sfeer daar een stuk beter is). Het is mijn eerste keer zowiezo op een dergelijk forum en ik zal de spelregels wel niet kennen.  Ik krijg van hier in ieder geval een rotgevoel en daar zit ik niet  op te wachten.

Ik ga lekker genieten van mijn zwangerschap en kleine trappeltante in mijn buik. Mocht ik advies nodig hebben over het een of ander dan raadpleeg ik mijn (schoon-)moeder of de verloskundige wel. Op ongevraagde meningen, aangepraat schuldgevoel  en scheldkannonades (zo vat ik de woorden egoïstisch, slechte moeder  en laks namelijk op) zit ik niet te wachten.  Mijn excuses trouwens als ergens het woord borstvoedingsmaffia is gevallen. Dit is zeker niet zo bedoeld en ik besef dat dit vervelend aankomt.

Iedereen heel veel succes en plezier toegewenst in de komende tijd. En jij heel veel succes met je mini-miep. Het zal vast een schatje worden.

Groetjes!
Danielle

quote: Tanya70 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-12-2005 00:25:57'));

Ik heb zojuist heel deze discussie eens zitten lezen, en wil toch even reageren.

Mijn eerste dochter (nu 11 jaar) is met een keizersnede geboren, omdat ze in een hoge stuit lag, en heeft daarom flesvoeding gehad omdat BV niet ging, i.v.m. wond.
Ze heeft astmatische Brochitus.
Mijn 2e dochter (nu 5 jaar) is geboren na 24 uur gebroken vliezen,   en heeft FV gehad, omdat ik haar geen BV mocht geven van de vader, want dan kon hij haar nooit voeden. (hij heeft in haar eerste levensjaar in totaal 1 keer het flesje gegeven), ben ook toen ze 10 maanden was, van hem weggegaan, vanwege ontrouw zijnerzijds.
Zij heeft ook astmatische Brochitus, en is altijd verkouden.
De 3e, een zoon van 3 jaar, geboren met het vacuum, heeft 8 maanden BV gehad en is nooit ziek, en groeit als kool.
De 4e, een dochter van 2 jaar ( een ingeleide bevaliing van 42 weken) heeft ook 11 maanden borstvoeding gehad en is ook nooit ziek.

Nu ben ik zwanger van mijn vijfde, die dus zeker weer BV gaat krijgen, hoe lang, dat zullen we wel zien.

Maar de discussie dat borstvoeding beter is, vind ik dus wel bewezen, en dat het beter is tegen ziektes ook.

Dat jouw kinderen, die fv hebben gehad, nu toevallig deze kwalen hebben bewijst het nog niet hoor dat bv echt zoveel beter is. In mijn omgeving zijn het bijna allemaal borstvoedingskinderen: velen van hen hebben cara, last van exceem.... en de paar fv-kinderen hebben toevallig geen kwalen. Had natuurlijk ook andersom kunnen zijn.
Maar, we hebben allemaal het beste voor met onze kinderen, óók als je om wat voor reden dan ook de bv opgeeft of niet eens probeert (ik zou het zelf persoonlijk áltijd proberen, dan weet je waar je over praat). En als een CB tegen mij zegt dat fv eigenlijk niet meer echt verschilt van bv en dat het niet per definitie zo is dat er méér fv kinderen kwalen hebben dan borstvoedingskinderen, dan geloof ik dat. Ze zullen mij niet een verkeerd advies of verkeerde informatie geven.
Wat er tegenwoordig allemaal in het voedsel zit wat wij eten, maakt de bv natuurlijk ook niet gezonder.
Maar goed, deze mening is dus óók niet kwaad bedoeld.

Terug
Bovenaan