Hoi,
Ik heb nog wel een tip als je besluit flesvoeding te gaan geven. Het is namelijk waar wat je zegt dat sommige kraamhulpen en verloskundigen nogal pusherig zijn of in ieder geval zo overkomen. Ik heb hier na de bevalling van mijn eerste veel last van gehad. Voelde me ongelooflijk schuldig erdoor en was enorm gestresst, terwijl ik het dus wel geprobeerd heb, maar dat is een ander (lang) verhaal.
Mijn tip is: zorg dat je man op de hoogte is van je besluit en laat hem het uitleggen aan bijv. kraamhulp of anderen die je willen overtuigen tegen je zin. Je bent namelijk na de bevalling vaak nogal labiel, je moet sterk in je schoenen staan om je eigen mening door te zetten.
En over info omtrent flesvoeding:
1. Als er allergie in de familie voorkomt, is het slim om meteen hypo-allergene voeding te geven. Die heb je van ieder merk en verkleint de kans op allergieen.
2. Informeer welk merk ze in het dichtbijzijnde ziekenhuis gebruiken. Mocht je daar bevallen, dan hoeft de baby niet bij thuiskomst meteen over te schakelen op een ander merk.
3. Koop maar 1 pak van 1 merk. Niet elke melk werkt bij elke baby even goed. Kijk hoe je baby op de melk reageert en koop dan hetzelfde merk als het goed gaat (voldoende voldaan, weinig krampjes, goed slapen). Gaat het niet goed kun je bijv. in overleg met consultatiebureau (of zelf) een ander merk uitproberen. Qua kwaliteit zijn ze allemaal even goed, alleen reageert elke baby anders.
4. Schaf van te voren ongeveer drie verschillende spenen aan voor newborn. Elke kind zuigt namelijk anders en de ene speen werkt dan soms beter als de andere. Pas als je weet welke bevalt, kun je er meer van een bepaald merk kopen.
Zo, dat waren wat tips van mijn kant. Hoop dat je er iets mee kan, mocht je besluiten tot flesvoeding. En borstvoeding, misschien kun je het gewoon proberen ( als het je niet echt tegen staat) en als het niet lukt of als je het niet fijn vind, kun je nog altijd ovestappen.
Succes.
Ivy