borstvoeding of flesvoeding

hoi,
ik denk dat je moet kijken naar waar jij zelf achter staat (en liefst je partner ook) als jij je beter voelt bij fles ga dan fles geven! ik ben zelf moeder van dochtertje van ruim 3 en wilde heeeel graag borstvoeding geven. heb ruim 13 maanden gedaan (was niet helemaal de bedoeling, maar ging zeer goed en ivm koemelk allergie erg handig)
nu 17 weken zwanger van tweede. voonemen om weer borstvoeding te geven. maar ik ben erg nuchter. ik ga mijn best doen, lukt het niet om een of andere reden, dan niet!!
als moeder goeg in haar vel zit dan merkt baby dat ook!!

succes!!
missC

Hallo allemaal,

Ook ik wil jullie graag laten delen in mijn ervaring.
Ik ben wat je kan noemen een uitzonderingsgeval; mijn zoontje heeft tot 2,5jaar de borst gekregen! Niet omdat ik nou zo overdreven idealistisch ben, maar gewoon omdat dat zo uitkwam.
Toen ik zwanger was wist ik wel dat ik borstvoeding wilde geven, maar ik hoopte het  6mnd tot 1jaar vol te houden. Tja, dat is dus iets langer geworden...
Toen mijn zoontje een jaar was besloot ik namelijk te gaan studeren, hiervoor moest ik een toelatingstest doen waardoor ik veel thuis studie moest doen. Omdat mijn zoontje gewend was om aan de borst in slaap te vallen vond ik het wel makkelijk zo; even aan de borst en ik kon gaan studeren! Wel zo makkelijk!
Hij at naast de borst ook voldoende vast voedsel, maar als hij even niet genoeg wilde eten wist ik tenminste zeker dat hij toch alle benodigde voedingsstoffen via mijn melk binnen kreeg!  
Toen ik uiteindelijk toegelaten was op mijn studie en dus op zoek moest naar kinderopvang werd ik wel een beetje nerveus, hoe moet je een kind dat al 2,5 jaar gewend aan borstvoeding is hiervan af krijgen?
Uiteindelijk was ik nerveus geweest om niks: mijn zoontje besloot opeens zelf dat hij er genoeg van had! Hij ging nog wel in positie liggen maar nam de tepel gewoon niet meer!

Ik vond de borstvoeding geweldig! Lekker makkelijk en goedkoop en ook zo heerlijk intiem! Ook toen hij wat ouder en zelfstandiger werd had ik tijdens de borstvoeding mijn mannetje weer helemaal voor mijzelf!
Ik heb er ook nooit moeilijk over gedaan en hem borstvoeding gegeven waar en wanneer wij maar wilden.
Ik denk dat ik hierom ook nooit vervelende reacties heb gehad, de enigste reacties kwamen van mensen die het mooi en natuurlijk vonden.

En nu zwanger van nr2, ik ga dan ook weer zeker voor de borstvoeding al weet ik niet of ik het weer zolang volhoud! Als we het alletwee plezierig vinden, waarom dan niet!
Ik zal alleen het slapen anders aanpakken, want hoewel het in het begin erg makkelijk was heeft het me wel moeite gekost om mijn zoontje aan te wennen om gewoon in zijn eigen bedje in slaap te vallen.

Tot slot, doe gewoon wat voor jouw en je baby goed voelt, of het nou borst is of  de fles, een kindje heeft het meeste aan een gelukkige en ontspannen moeder!

Groetjes Nika  

Terug
Bovenaan