Borstvoeding of flesvoeding

Ik heb bij mijn zoontje 2 maand borstvoeding gegeven en toen liep mijn voeding heel erg terug en kreeg hij niet voldoende binnen elke keer na de borst lag mijn zoontje nog te huilen en toen ben ik overgestapt op flesvoeding en hij was helemaal tevreden.
Bij mijn dochtertje was ik van plan om weer borstvoeding te gaan geven, maar ze wou absoluut niet aan de borst drinken. Na 2 weken geprut ( telhoedje, afkolven, cupje!) ben ik overgestapt op de fles.
Mijn voorkeur gaat uit naar borstvoeding maar ik wil er zeker geen gedoe van maken. Ik wil niet kosten wat kost borstvoeding geven, het moet voor mij en mijn kleine leuk blijven!
Ik denk dat ik nu ook weer ga beginnen met borstvoeding maar ben er nog niet helemaal over uit!

Groetjes Anne

Ik ga flesvoeding geven, idd baal ik ook wel als ik dan reactie krijg van huh? waarom bv is zoveel beter bla bla bla...
Flesvoeding is ook goed, er worden zoveel wetten aangesteld dat het in mijn ogen net zo goed is.

De enige reden die ik heb eigenlijk om het niet te doen is, dat ik heb gezien hoeveel last mijn beste vriendin had. uiteindelijk bleek haar dochter niet voldoende te drinken, elk uur huilde ze om eten en dan brak t zweet haar al uit, het deed zeer en haar tepels waren helemaal open. Toen ik dat zag, dacht ik echt van hmm... laat maar. lijkt me helemaal niks...

Voor een ieder die het wel doet/ wil doen petje af. ik heb er stiekem toch wel respect voor. het lijkt mij behoorlijk pijnlijk....

ojah, mijn moeder gaf mij de tip om om zo'n tabletje te vragen, ze schijnt er 1 met mijn geboorte te hebben gehad. (bijna 26 jaar geleden) Volgens haar werkt het perfect... zal de vk zo daar ook ff naar vragen, ben er zo toch

Kom net bij de vk vandaan, alles is goed met de baby...

ook ff gevraagd naar dat tabletje, het bestaat wel, maar ze gebruiken het eingelijk niet meer. het stelt namelijk de stuwing een paar dagen uit.
Mijn vk was er iig geen voorstander van.

Ik wil bv gaan geven ik hoop dat het lukt met een tweeling en een rondlopende peuter lijkt me het wel lastiger. Als het niet fijn gaat stap ik lekker over op de fles. Zelfs een lactatiekundige zei dat de gezondheidsvoordelen in Nederland klein zijn maar ik wil het wel een paar weken proberen.

Groetjes Esther

Hey anna-lovely, bv geven is echt niet pijnlijk, dat hoort het niet te zijn! Kan me voorstellen dat je er van schrikt als het niet lekker loopt bij een vriendin oid maar ik baal er van dat zoveel vrouwen zoals je vriendin slechte begeleiding krijgen, want daar draait het vaak om, heel erg jammer voor haar!
@anne, misschien kun je eens een afspraak maken met een lactatiekundige zodat het dit keer wat soepeler verloopt.
Met 2mnd(9wk) hebben ze ook een groeisprongetje en vaak is het dan wel zo als je ze voldoende aanlegt en wisselvoed dat je bv heel snel omhoog schiet!
Liefs MJ

@ MJ Idd dat is vaak het "probleem"er word heel slechte begeleiding gegeven wanneer er strubbels zijn tijdens de bv.
En dat is gewoon erg jammer.
Verder vind het een hele goede topic hoor!!!

liefs louise

bedankt voor de tip van de pads.
snachts draag ik geen bh, omdat ik na een hele dag eigelijk blij ben dat ik ze allebei kan bevrijden uit hun corset, hihi. maar dat gelek is ook niks.
en knijpen of iets ben ik niet van plan.
k zal even langs apotheek of drogist.

groetjes
smooty

Terug
Bovenaan