Borstvoeding of niet?

Van te voren dacht ik ook, dat is niks voor mij. Maar wilde het toch proberen, en als het dan niet lukte of niks was voor mij wilde ik stoppen..Maar het ging super goed, en vond het ook erg fijn en bijzonder. 
Nu 37.2 zwanger van de 2e en kijk erg uit naar het borstvoeding geven, even quality time, ik vind dat zo heerlijk. 
Je moet gewoon je gewoon volgen en r niet een te grote druk op leggen. Lukt het niet? Dan is n fles net zo prima! ?

Ik wilde het ook graag proberen, maar niet ten kostte van alles. Lukt het niet, dan zouden we overstappen op flesvoeding. 
Uiteindelijk heb ik 1 week borstvoeding gegeven. Onze kleine is te vroeg geboren en had behoorlijk wat moeite met aanhappen, wat haar weer te veel energie kostte. Bijvoeding geven ging toen makkelijker, maar ik kolfde wel iedere keer. De keren dat borstvoeding wel lukte, deed het mij behoorlijk pijn, wat ook tegen ging staan. 
Ik kolfde dus wel steeds, maar uiteindelijk had ik ook weinig productie. 
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel erg vond om te stoppen met bv. Ik voelde me er zelf niet prettig bij, dus besloten om te stoppen. 

Hier ook enorm getwijfelt.
Mijn man zag het helemaal zitten de borstvoeding. Ik wat minder. 
Uiteindelijk is er door het ziekenhuis na de bevalling (inleiding, geboren met 2400 gram, 38 weken) besloten om flesvoeding te geven. Omdat ik er nog steeds niet 100% achter stond.
Achteraf blij dat ik voor flesvoeding gegaan ben. We hadden een moeilijke drinker en slaper. Als ik borstvoeding gegeven had, had ze 24/7 bij mij geweest ipv ook bij mijn man (ze sliep alleen bij mij) hierdoor kon ik tussendoor ook even bijtanken.

Ik wilde in het begin geen borstvoeding geven. Ook ik dacht er geen type voor te zijn en zeker niet met een tweeling. Gaandeweg de zwangerschap begon ik toch te twijfelen. Het was de bedoeling om én lactatiedeskundige in te schakelen en evt een borstvoeding cursus te doen om zo een beter beeld te krijgen en te beslissen om wel of niet voor borstvoeding te gaan. Door de vroeggeboorte van onze zoons is daar niets van gekomen. Ik heb enorme stuwing gehad en weken na de bevalling borstvoeding gelekt. Ik had blijkbaar veel voeding en bij een volgend kindje wil ik daarom zeker borstvoeding proberen. Lukt het niet, dan stappen we gewoon over op flesvoeding. Succes met het maken van een keuze! Je kunt het ook pas beslissen na je bevalling. Misschien voel je dan plotseling de behoefte om wel borstvoeding te proberen. Ook met flesvoeding worden ze wel groot ;) 

Bij de 1ste wilde ik t proberen. Maar mn dochter wilde niets van mn borst weten. Hapte aan en werd boos. Lactatiekundige erbij. Het leek er echt op dat ze gewoon niet wilde. Toen begonnen met kolven en via fles geven. Dat ging prima. Dit tot 3 mnd gegeven. Toen liep t teveel terug. Over op flesvoeding. 
Nu zwanger van de 2de en we zien wel hoe t loopt. Een busje flesvoeding is zo gehaald. 
Ik zou me er niet te druk om maken als ik jou was. Als je wilt kun je borstvoeding proberen en vind je t niets of t loopt niet kun je kolven of heb je de pakjes al in huis. Komt echt wel goed. 
Grtjs nvn

Hoi Mie, 
ik ben onlangs bevallen van onze 3e en ik geef volledig bv. Ik wilde dit heel graag, al had ik m’n onzekerheden en twijfels of het goed zou gaan. 
Onze 1e heeft bijna een jaar volledig bv gehad. Tijdens mijn 2e zwangerschap twijfelde ik, ik vond mijn eerste ervaring ermee best zwaar en begon me zelfs af te vragen of al de moeite het wel waard was. Je bent toch de hoofdvoeder en vooral met regeldagen vond ik het best zwaar, naast mijn werk.
Helaas kreeg ik in de laatste trimester van mijn 2e zwangerschap complicaties waardoor onze 2e te vroeg is geboren. Voor prematuren is moedermelk heel belangrijk, dus begon ik direct met kolven om m’n melkproductie op te bouwen. Dat ging aardig, helaas lukte het me maar 4 mnd. Ik ondervond na het stoppen nogal wat problemen bij onze 2e nadat we overgingen op kunstvoeding, die ik bij onze 1e niet heb gehad, zoals allergieen en eczeem. Ook verschillen zoals meer overgeven bij kunstvoeding, het minder huid- op huidcontact en de moeite die je steekt in kunstvoeding geven maakte dat ik enorm veel spijt kreeg met het stoppen van bv en voor onze 3e bv wilde geven.
Bv heb je altijd bij de hand, ik realiseerde me ook dat bv geven eigenlijk ook makkelijker is tov kunstvoeding, het is 100% afgestemd op de behoeften van je kind, je hoeft het niet op te warmen. 
Nu is het zo dat ik weinig tegenslag en problemen ervaar met bv geven; tuurlijk wel wat gevoelige tepels maar ik heb ze gelukkig en hoef bijv geen tepelhoedje te gebruiken. Ook heb ik geen problemen met m’n melkproductie en happen mijn kinderen goed waardoor het mee zit. Verder heb ik altijd op het gebied van bv goede ondersteuning gehad van kraamverzorgenden en lactatiekundigen die me steeds goed hebben geinformeerd. 
Ik hoop dat je het een kans wilt geven en vooral kunt ervaren hoe het is. 

Ik heb precies hetzelfde gevoel als jij. Ik ben nu 36 weken zwanger en ben er ook niet uit of ik nu flesvoeding of borstvoeding wil geven.
Ik heb nu ook sterk het gevoel dat borstvoeding geven echt niks voor mij is, maar toch sta ik er ook weer voor open want ik heb zoiets wat als ik straks beval en ik wil het toch wel proberen!?
Ik weet het nog niet, dus ik volg even mee. Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen hierin.

Hoi,
Ik heb tot de 8 weken volledig bv gegeven en ben toen gaan afbouwen.

Van te voren wilde ik heel graag bv geven en het lukte ook heel goed. Eigenlijk iets te goed want had een mega toeschietreflex en spoot de kleine eigenlijk altijd onder en ze verslikte zich veel.

Heb een hele zware bevalling gehad en op een gegeven moment was ik helemaal op en kon ik de bv niet meer opbrengen.
Toen heb ik met pijn in mijn hart besloten om over te stappen op kv. Dit was uiteindelijk de beste keus die ik gemaakt had.
Ook stopte ik omdat ze bij de 8 weken nog steeds zon 12 x per dag kwam voor een voeding. Wat ik al zei ik was gesloopt en het kwam toch op mij aan.

Zou ik het zo weer doen? Ja alleen geen live bv meer. Ik ben zo blij dat ze al de eerste 8 weken volledig bv heeft gehad dat ik dit voor een eventueel 2de kindje ook wil.
Ik zou dan alleen gaan kolven en het via de fles doen. Dit zodat niet alles van mij afhangt en mijn man en familie ook mee kunnen helpen.
Is dubbel maar met mijn productie makkelijk te doen gelukkig.

Bv zelf vind ik iets prachtigs dus daarom is mijn mening probeer het en kijk wat je er van vindt. Overstappen kan altijd nog.
Als ik je een tip mag meegeven; als je bv gaat geven, oefen dan na een paar weken ook met een fles. Bij ons ging de overstap naar kv rampzalig omdat ze niet gewend was uit een fles te drinken.
Hou dan wel rekening met een niet te grote speen. Bv baby's moeten harder zuigen dus hebben over het algemeen een kleinere speen nodig. Bij een paar weken van bijv de Avent fles speen 0.
Succes met het maken van de keuze.

Terug
Bovenaan