Borstvoeding of niet?

Ik ben wel gestart met borstvoeding. Ik het begin was het wat meer werk, maar inmiddels is dochter 15 maanden en heb ik er zoveel gemak van gehad dat het de investering meer dan waard was. 

Mooi die verschillende ervaringen. Ik vond het niet makkelijk in het begin, maar had het geluk dat het wel lukte en heb er enorm van genoten. Kijk er ook nu bij de tweede alweer echt naar uit om borstvoeding te geven. Maar dat genieten gaat het om lijkt me, dat ouders (ook de vaders!) en baby van het contact met elkaar genieten, lekker samen knus tegen elkaar aan. En dat de baby dan lekker z'n buikje rond heeft mogen drinken. Nou, en dat kan toch ook prima met het geven van een flesje zijn of een ander huid-op-huid momentje!

Bij onze dochter kon ik geen borstvoeding geven ivm medicatie. Ik dacht van te voren dat ik dat geen probleem zou vinden, ook het idee dat het niks voor mij zou zijn. Maar toen de kleine er eenmaal was, vond ik het echt een gemis dat het niet kon. 
We proberen nu weer zwanger te worden, geen medicatie meer, dus hopelijk gaat het nu wel.
Belangrijkste: doe waar jij je goed bij voelt! 

Terug
Bovenaan