Borstvoeding

Oké, het is gelukt. Ik had op 30 juni ook een testberichtje gestuurd, dat geplaatst werd maar prompt lukte het daarna niet meer. Ik snap niet veel van dit forum hoor :-(

Annika, nog een tip van mij die werkt bij Mayarí (11 weken), die ook vanaf het begin een beetje slordig dronk: je kan je borst in een zgn. C-greep houden (duim boven de tepel en andere vingers eronder) zodat je je borst wat beter kan 'richten'. Ik merk dat Mayarí dan wat netter drinkt :)

Wat voor pijn heb je bij het drinken? Je hebt toch geen tepelkloven? Dan kun je lanolinecrème gebruiken (dat is pure wolvet, o.a. verkrijgbaar bij La Leche League). Die heelt en verzacht je tepels en je hoeft hem niet voor het voeden eraf te wassen. Het kan in elk geval geen kwaad om het te proberen.

Groetjes!
Pauline mv Nympha en Mayarí

PS Sorry dat ik de bovenstaande velden niet heb ingevuld, maar ik ben als de dood dat mijn berichtje weer onverstuurbaar wordt verklaard.
 
Hoi Pauline

Volgens de lactatiekundige was er geen kloof(je) te bekennen op mijn borsten, dus dat zit wel goed denk ik. Zat ik zelf dus ook aan te denken, maar ik had geen idee hoe dat er uit zou zien.... Volgens haar was het niet te missen als je ze hebt ;-)

Mijn borst vasthouden is niet echt te doen, want meneer ligt vaak zo te worstelen tijdens het drinken, dat ik beide handen nodig heb om te voorkomen dat mijn tepel wordt afgerukt..
Hij heeft soms ook last van z'n buikje, en door het drinken komt dan de ontlasting los... en dan ligt ie dus vreselijk te wroeten om dat eruit te werken. Als ie dan één keer z'n luier vol heeft, wordt ie ook een stuk kalmer aan de borst.

Maar goed, voorlopig gaat het wel beter als eerst, ik voed nog steeds niet volledig pijnloos, maar wel zo dat het te verdragen is. Dus ik ga vrolijk verder !!

Wat een mooie namen hebben jouw kinders trouwens zeg !!

Annika mv Mitzi, Elodie, Kayleigh en Martijn
 
Terug
Bovenaan