Borstvoeding

Geloof dat ik eerder had moeten mopperen hier... ;)
Word net gebeld door Icare en ik mag morgen om kwart over 11 op het spreekuur van de lactatiekundige komen.
Nou, ik ben benieuwd !

Annika
 
Hoi Annika,
Ik hoop dat de lactatiekundige je wat wijzerheeft kunnen maken?
Mijn dochter (nu bijna 9 maanden) deed alles ook heel anders dat haar broer. En ik tijdens de zwangerschap maar denken dat ik dit keer een vlotte probleemloze borstvoedingstijd tegemoet ging - NOT ze kon er de eerste 10 weken niks van. Gehannes met tepelhoedjes, kolven en bijvoeden met een spuitje. En toen ineens kon ze het.Opeens kon ze WEL goed happen, deed het geen pijn meer, dronk ze genoeg. Ik snap nog steeds niet hoe dat nou kon. En 3 weken geleden ging ze in ene weer gek doen met drinken, ik prompt een flinke kloof - gelukkig kan ze het nu weer wel goed.
Het is erg raar, maar elk kind drinkt weer anders.
Ik hoop dat je kind het nu wel goed kan!
 
He hallo !

Dus toch nog iemand die hier leest !
Nou, we hebben in ieder geval uitgevonden dat we geen spruw (meer) hebben, dus dat is al fijn ! En de pijn komt dus ws doordat Martijn een 'slordige' drinker is.. hij laat los, zuigt opnieuw aan (auw !) en draait met z'n hoofdje, vergeet soms ff te zuigen, noem het maar op.
Advies is nu om em erg nauwkeurig aan te leggen en em met een vinger te ondersteunen onder z'n kinnetje zodat ie beter 'aansluit' op de tepel.
Ik heb er in ieder geval weer hernieuwde moed van gekregen alhoewel de pijn bij het voeden nog niet helemaal weg is.
Maar als ik dan van jou hoor dat het na 10 wk ineens wel ging, heb ik nog meer hoop... Daar zijn we nu bijna, dus ie weet ?!
Goed, meneer roept me, hij heeft honger, dus we gaan es kijken hoe het nu gaat.

Groetjes en bedankt voor je reaktie !
Annika
 
Hallo Anika, sorry dat ik nu pas reageer! Ben erg druk geweest met andere dingen helaas dus mijn hoofd was even niet bij de bv perikelen hahahaha.... Even een tip, als je snel antwoord wilt op je vragen kun je ofwel het beste even op deze link je vraag stellen ( het oude bv forum :), daar kijk ik veel sneller voor nieuwe vragen want hier komt echt bijna niemand heb ik al gemerkt)

http://forum.zwanger.nl/messages/26/14465.html?1032955660

ofwel hier

www.vbn.borstvoeding.nl en dan klikken op forum, veel ervaringsdeskundigen en vrijwel meteen antwoord op al je vragen :).

Hoe gaat het nu met de bv? Voor tips over aanleggen kun je ook even hier kijken

http://www.vbn.borstvoeding.nl/aanleg.html

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag, ben blij om te horen dat jullie iig geen spruw meer hebben, dat is zo'n vervelend iets! Ik zal mijn best doen om wat vaker hier te kijken maar je kunt me altijd bereiken op het oude bv forum..

Groet van Sevi
 
Hoi Sevi,

Bedankt voor de reaktie... is hier idd errug rustig..
Op het oude forum kan ik om de een of andere vage reden niet meer posten met mijn naam en wachtwoord, heb al een mail naar de redactie gestuurd, maar nog niets gehoord.
Zal het anders nog es proberen met een nieuw wachtwoord..
De site van BVN had ik al gevonden, maar ik ben daar nog niet op het forum geweest.

Het gaat nu op zich best aardig, de borsten zijn nog wel wat gevoelig, maar het is wel weer te doen zo. Alleen bij de TSR steekt het nog flink, maar dat heb ik bij m'n andere kids ook wel gehad, dus dat gaat ook vast nog wel over.
Het blijft alleen een rommelig drinkertje, en ik heb geen idee hoe ik em dat afleer.
Als ie erg loopt te klooien haal ik em nu wel ff van de borst en wacht eventjes met opnieuw aanleggen, ik dacht als dat bij het bijten werkt, misschien dan ook wel voor het gepruts :)

Oke, misschien zie ik je nog op het oude forum dan...

Groetjes Annika
 
Hoi Annika, ik denk dat het weinig zin heeft om naar de redactie van het oude forum te mailen :(, het is officieel redactieloos aangezien dit nieuwe forum er voor in de plaats is gekomen, weet ook niet of en hoe lang het oude forum nog blijft bestaan, daarom heb ik toen hier maar vast een plek gemaakt voor alle bv-vragen. Maar proberen kan altijd. MIjn ervaring is dat je dan op een nieuw emailadres een nieuw wachtwoord moet aanvragen. Sorry dat ik je daar verder niet mee kan helpen. Ik zal iig vaker hier komen kijken hoor, voor frequentere antwoorden en wat meer gezelligheid dan hier kun je beter terecht op VBN, er zitten veel meer moeders dara, ook meer dan op het oude forum hoor, daar is het ook erg rustig....
Groet van Sevi
 
Terug
Bovenaan