Borstvoeding

Bijten voorkomen is moeilijk want ik denk dat ze het allemaal wel eens doen maar je kan het wel afleren ;-)! Vaak zie je het al aankomen dat je kindje wilt gaan bijten, ze kijken op een bepaalde manier, of er komen haperingen in het drinken. Let er eens op en wees alert op voortekenen. Denk je dat je kindje van plan is te gaan bijten, haal hem dan meteen van de borst. Zeg streng "nee" en wacht een minuut of langer voordat je weer aanlegt. Hetzelfde doe je als het bijten al een feit is: "nee" zeggen met een streng gezicht en ogenblikkelijk van de borst afhalen. De bedoeling is dat de associatie bijten- niet mogen drinken het bijten in de toekomst zal voorkomen. Ga dus na zo'n bijtincident niet meteen overstag door meteen weer aan te leggen, wacht echt even lang genoeg totdat je kindje doorheeft dat er een consequentie is. Maak dus wel de voeding af.
Bijten is een regelmatig terugkerend onderwerp en ik heb behalve deze bovenstaande tip, die ik dus ook weer van anderen heb overgenomen, nog nooit een andere tip voorbij zien komen. Jake beet ook een paar keer en dat deed goed zeer, ik moest toen maar " even doorbijten" hahaha en volhouden maar uiteindelijk hielp het wel. Wel consequent blijven dus!
 
Leuk dat jullie hier nog zijn. Kunnen jullie je mij nog herinneren? Mijn oudste zoon heet Peter (15 mei 2001) en ik heb er inmiddels ook eentje bij: Geert (30 maart 2003).
 
Van harte gefeliciteerd met Geert Carina! Hier in huis kruipt inmiddels een klein meisje van bijna 8 maanden, Aurelia. Aan de borst natuurlijk :)
Lust Geert het ook graag?
 
Hallo dames,

Enkele weken geleden schreef ik dat mijn dochtertje de fles niet accepteerde. Nu na vele malen proberen is het nog steeds niet gelukt. In het begin had ik nog wel even de hoop dat het zou lukken en heeft ze wel enige slokjes genomen, zo'n 30 cc maar dit lukt nu ook al niet meer. Ze drinkt geen druppel uit de fles.
Ze probeert het wel maar ze snapt niet hoe het werkt en dat frustreert haar dan waardoor ze gaat huilen en dan is helemaal het hek van de dam.

Aangezien ik volgende week weer voor 2 dgn moet gaan werken, zit ik nu behoorlijk in de piepzak.
Ik had mijn hoop gevestigd op de creche, daar is ze gisteren geweest voor een proefochtend. Maar ook hier heeft ze geen druppel gedronken.

Ik vraag me af of iemand ervaringen heeft met andere manieren van voeden op de creche, vingervoeden hoe gaat dit precies in zijn werk of tuitbeker vanaf welke leeftijd kan dit???

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Maartje
 
Hai Maartje,

Ik heb nu zelf weinig tijd om een goed antwoord te geven, ik raad je aan om je vraag ook te stellen op het forum van de VBN

www.vbn.borstvoeding.nl

Zet je erbij dat het "dringend" is dan krijg je helemaal snel antwoord!
 
Maartje, ik heb een dochter Sanne die ook totaal de fles weigerde. Ook toen ik al ging werken. Wat een beetje werkte was wat melk naar binnen lepelen. Later maakte we er pap van. Ook ging het naderhand beter met een tuitfles, of een kopje met een rietje. (dat ging eigenlijk nog het beste). Ik weet niet of je avent flessen hebt, maar daar kun je zachte tuitjes voor kopen (de witte, de groene zijn harder). Daar heeft Sanne het mee geleerd. Ik weet niet hoe oud je dochtertje is, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt, want 1 ding weet ik, het is echt niet fijn als je kindje de fles weigerd en je moet zelf werken. Als je nog vragen hebt dan hoorik het wel van je.
Je kunt me ook mailen naar. nicole.degraaf@wanadoo.nl

Sterkte ermee
Nicole en Sanne(nu 11 maanden en is niets te kort gekomen)
 
Hmmmm, nou, na veel zoeken dan eindelijk dit forum gevonden... wat een raar systeem zeg !

Ik heb dus 6 mei mijn 4e kindje gekregen, na 3 dochters hebben we nu ineens een zoon ! Erg apart om nu te kunnen zeggen, mijn zoon...

Maar goed, hij krijgt dus (natuurlijk) BV en dat loopt niet echt geweldig eigenlijk. De eerste dagen was hij erg misselijk van de bevalling en wilde ie helemaal niet aan de borst (direct na de bevalling trouwens wel)en heeft ie wat bijvoeding gehad met een lepeltje.
Na 4 dagen ben ik daar zelf mee gestopt, omdat ik het idee had dat ie daardoor niet genoeg honger had om aan de borst te willen. En toen ging ie idd drinken !
Maar goed, ik heb dus al vanaf het begin last van pijnlijke (erg pijnlijke !) tepels... Iedereen brult nu direct, zal wel spruw zijn ! Dus hebben we nu 6 dagen suspensie (Nystatine) voor Martijn en voor mijzelf Ketoconazol creme, maar ik merk nog geen enkele verbetering. Eerlijk gezegd begin ik dus te twijfelen of het dat wel is... Maar wat is het dan ??? Want volgens mij, hapt ie wel goed (ik heb tenslotte al 2 kids eerder BV gegeven, eentje 9 mnd en eentje 6 mnd)
Iemand nog een grandiooos idee ? Want zo trek ik het echt niet, zie nu gewoon tegen de voedingen op (hij is nu ruim 2 mnd) en houdt ik het echt geen half jaar of langer vol ! Terwijl ik dat dus eigenlijk wel wil...
Ik heb vanochtend al naar de thuiszorg gebeld voor de lactatiekundige, maar daar reageren ze niet echt vlot, alhoewel ik gezegd heb dat ik er best haast mee heb.
Mijn man vind al dat ik de fles moet pakken en ook uit de omgeving komen die geluiden nogal hard los nu..
Hij reageert ook op koemelk (ik volg dus een dieet nu) dus eigenlijk geef ik liever BV. Anders kun je meteen weer aan de Pepti oid.

Dan nog even een reaktie op een vraag hierboven, mijn dochter wilde ook geen enkele fles of speen pakken en die heb ik dus als ik er niet was voedingen laten geven met een fles met een flessetuitje erop. Die kun je gewoon net als een speen op de gewone fles zetten. Het is van hetzelfde materiaal als een speen, maar dan gewoon een zelfde tuit als als op een tuitbeker.'t Is wel wat knoeien, want de melk stroomt er natuurlijk zo uit, maar met wat oefenen ging het hier prima. Daarna is ze naadloos overgestapt op het drinken uit een tuitbeker.

Goed, dat is het ff voor nu, ik kom zeker nog wel weer es langs en hoop dat jullie nu niet ineens allemaal verdwenen zijn hier..

Groetjes Annika
 
Terug
Bovenaan