Bijten voorkomen is moeilijk want ik denk dat ze het allemaal wel eens doen maar je kan het wel afleren ;-)! Vaak zie je het al aankomen dat je kindje wilt gaan bijten, ze kijken op een bepaalde manier, of er komen haperingen in het drinken. Let er eens op en wees alert op voortekenen. Denk je dat je kindje van plan is te gaan bijten, haal hem dan meteen van de borst. Zeg streng "nee" en wacht een minuut of langer voordat je weer aanlegt. Hetzelfde doe je als het bijten al een feit is: "nee" zeggen met een streng gezicht en ogenblikkelijk van de borst afhalen. De bedoeling is dat de associatie bijten- niet mogen drinken het bijten in de toekomst zal voorkomen. Ga dus na zo'n bijtincident niet meteen overstag door meteen weer aan te leggen, wacht echt even lang genoeg totdat je kindje doorheeft dat er een consequentie is. Maak dus wel de voeding af.
Bijten is een regelmatig terugkerend onderwerp en ik heb behalve deze bovenstaande tip, die ik dus ook weer van anderen heb overgenomen, nog nooit een andere tip voorbij zien komen. Jake beet ook een paar keer en dat deed goed zeer, ik moest toen maar " even doorbijten" hahaha en volhouden maar uiteindelijk hielp het wel. Wel consequent blijven dus!
Bijten is een regelmatig terugkerend onderwerp en ik heb behalve deze bovenstaande tip, die ik dus ook weer van anderen heb overgenomen, nog nooit een andere tip voorbij zien komen. Jake beet ook een paar keer en dat deed goed zeer, ik moest toen maar " even doorbijten" hahaha en volhouden maar uiteindelijk hielp het wel. Wel consequent blijven dus!