bruine afscheiding/licht bloedverlies in week 6

Hoi,

Bij ons werd na 6 weken en 1 dag de eerste (inwendige) echo gemaakt en daar was al duidelijk een hartslag op te horen. Wij stonden onder behandeling in het ziekenhuis, vandaar dat dat toen ze snel kon.
Wat erg dat ze je zo lang in onzekerheid laten zitten!

Ik hoop op het beste voor jou en het kindje.
Sterkte,

grts
Norah
 
Ik heb dat beetje roze bloed ook gehad in de 6e week. Dat was bij mijn eerste zwangerschap. Het was alleen met afvegen en dus niet in m'n onderbroek. De vk zei dat het een innestelingsbloeding is geweest. De een krijgt dat wel en de ander niet, maar het kan geen kwaad. Na 1 of 2 dagen was het over. Bruine afscheiding kan een beetje oud bloed zijn dat nog in de baarmoeder aanwezig was. Er was bij mij niets aan de hand en het roze bloed was na 2 dagen weer over.
 
hoi hoi

ik heb geen afscheiding gehad maar wat ik wel kan zeggen is wij hadden een echo bij 6 weken en 2 dagen en we hebben heel duidelijk een hartslag gehoord.
ze zei dat je het meestal niet kon horen zo vroeg in de zwangerschap maar we konden ook zien dat het hartje klopte.
we zagen een bolletje dat is het kindje en daar in dat bolletje zag je een klein stipje knipperen wat het hartje was zei de gynecoloog.
en met een inwendige echo zien en horen ze alles veel sneller zei ze tegen mij.
maar als je je zo druk maakt kun je altijd de verloskundige bellen en vragen wat zij ervan vind en wat de symptomen zijn van een miskraam!
het komt ook weleens vaker voor dat je licht bloedverlies hebt in het begin van je zwangerschap en dat er niets aan de hand is.
zoek maar eens via google of hier bij jonge gezinnen daar staat ook informatie op wat je misschien kan geruststellen.

succes en hoop voor je dat er niets aan de hand is zal voor je duimen.

liefs bello
 
hoi hoi

ik heb geen afscheiding gehad maar wat ik wel kan zeggen is wij hadden een echo bij 6 weken en 2 dagen en we hebben heel duidelijk een hartslag gehoord.
ze zei dat je het meestal niet kon horen zo vroeg in de zwangerschap maar we konden ook zien dat het hartje klopte.
we zagen een bolletje dat is het kindje en daar in dat bolletje zag je een klein stipje knipperen wat het hartje was zei de gynecoloog.
en met een inwendige echo zien en horen ze alles veel sneller zei ze tegen mij.
maar als je je zo druk maakt kun je altijd de verloskundige bellen en vragen wat zij ervan vind en wat de symptomen zijn van een miskraam!
het komt ook weleens vaker voor dat je licht bloedverlies hebt in het begin van je zwangerschap en dat er niets aan de hand is.
zoek maar eens via google of hier bij jonge gezinnen daar staat ook informatie op wat je misschien kan geruststellen.

succes en hoop voor je dat er niets aan de hand is zal voor je duimen.

liefs bello
 
Ha meid,

Spannend hè??? Ik heb ook eens een miskraam met 6 weken gehad. Bij mij begon het met 's morgens lichtbruinig bloedverlies, maar een paar uur later was dit al meer. Het werd steeds heftiger en 's avonds kreeg ik heel erg buikpijn en verloos dikke stolsel (sorry!). als je een miskraam krijgt had het allang veel erger moeten zijn.Je hebt het nu al 48 uur en dit wordt niet meer. Dus als het hierbij blijft is de kans heel groot dat alles goed zit. Helemaal als het over gaat. De meeste vrouwen hebben hier wel last van!

Ik snap dat je gelijk voor een echo wilt, maar ik snap ook dat je pas met 7,5 week mag komen. Dan is de kans heel groot dat er hartslag te zien is, als het goed zit. Stel dat je een late eisprong hebt gehad en officieel nu 5 wk en 4 dagen bent... dan heb je dus geen hartslag en ga je verdrietig naar huis. Dat risico willen ze niet nemen, dus houden ze een week marge aan! Wees daar maar blij mee want als je volgende week komt heb je ook zekerheid.. als je nu gaat is de kans aanwezig dat er geen hartslag aanwezig is.

ik ken je angst en dat je geen week kunt wachten. Toen ik na mijn miskraam terug moest voor een controle-echo bleek er nog iets te zitten. Nou dan weet je ook niet hoe je het hebt. Ik moest toen 2 weken daarna weer komen om te kijken of het gegroeid was. Echt.... ik heb nog nooit zulke lange twee weken gehad. Verschrikkelijk. uiteindelijk bleek er bij de 2e echo niets meer te zien te zijn. Mijn lichaam had het zelf opgeruimd. Niet leuk dus. Gelukkig was ik daarna vrij snel weer zwanger wat wel goed ging. Dus een miskraam betekent niet dat je geen gezond kind kan krijgen hoor.

Sterkte ermee maar verlies de hoop niet. Zo lang het hierbij blijft hoef je niet bang te zijn!
 
Terug
Bovenaan