cariere en kinderen geen goed plan??

Ik werk nu de ene week 4 dagen (35 uur) en de andere week ook de zaterdag erbij (43,50)
Als wij straks papa en mama mogen worden wil ik graag 3 dagen en af en toe de zaterdag werken (ongeveer 28 uur per week), mijn vriend gaat als zijn baas het toe laat ook een dag minder werken!
Kindje zal zowiezo 1 dag in de week naar de creche gaan omdat het daar naar mijn mening niet slechter van wordt, lijkt mij goed voor ze om daar te leren delen en spelen enzo....

Ook ik was aan het twijfelen, wel of niet stoppen.
Ik heb een leidinggevende functie en ik weet dat mijn baas er niet blij van wordt als ik zwanger zou worden!
Maar ik denk dat persoonlijk geluk boven carriere gaat (in ieder geval wel voor mij)
Wel lastig, want mocht ik zwanger worden dan zou ik na mij zwangerschap minimaal 32 uur moeten blijven werken en dat vind ik zelf wel erg veel.... Nou ja, eerst maar eens zwanger worden en dan zien we wel verder, hahaha!

Tja een discussie die vaak gevoerd wordt, maar waarbij vrouwen het nooit met elkaar eens zullen worden. Ik vind dat elke vrouw, en man ook,moet doen waar zij, of hij, zich goed bij voelt. Een kind heeft veel meer aan een blije moeder. Dus als de moeder blij is omdat ze de hele dag voor haar kindje kan zorgen of omdat ze veel voldoening haalt uit haar werk, dan is dat toch prima?!

Ik heb zelf een leidinggevende functie. In dergelijke functie's kan je gewoonweg niet parttime gaan werken, hooguit 32 uur per week. Ik geniet van mijn werk en wil dit voorlopig ook blijven doen. Op dit moment werk ik 36 uur en ik denk dat ik met een kleine 32 uur ga werken. Dat betekent 4 dagen opvang voor onze toekomstige kleine. Mijn man kan in zijn werk niet minder gaan werken. Dat is gewoon niet mogelijk. Daarnaast wonen onze ouders niet in de buurt, dus dat is ook geen optie.
Misschien dat ik er, als de kleine er is, anders over ga denken en dat ik meer thuis wil zijn. Je weet toch niet wat het met je doet als je moeder wordt. Ik zie het allemaal wel als het eenmaal zo ver is. Eerst maar eens zwanger worden.

Maar wat ik eigenlijk hiermee wil zeggen; ja kinderen en carriere kunnen samen gaan, als je die keuze maakt.  Het is een keuze die alleen jijzelf kan maken.

Groetjes Anoek

hee meiden,

Wat een leuk onderwerp ik heb een kleine van drie en werk maar 11 a 12 uur per week en dat vond ik genoeg.
Ik vind dat als je beslist dat je een kindje wil er dan ook voor dat kindje moet zijn.
Nou wil ik niet zeggen dat je dat je dan moet gaan stoppen.
Ik vind het zo raar dat er ouders zijn die hun kind 5 dagen in de week "dumpen" bij de oppas of kinderdag verblijf   dan rijst bij mij de vraag waarom heb je dan voor kinderen gekozen.
Misschien ben ik wel ouderwets maar je wil toch je kind zien opgroeien.

Gr: Poppie 2

Ik werk 40 uur in de week en mijn vriend ook.
Het liefst zou ik als ik een kindje krijg fulltime mama worden.

Maar, vanwege mijn beroep kan dit waarschijnlijk niet.
Ik werk in de IT en als je daar een tijdje eruit gaat, kun je niet zo makkelijk terug..
Door de snelle veranderingen is het erg moeilijk om na zo'n "pauze" weer aan de bak te komen.
Vandaar dat ik dan liever minder uren ga werken. zo'n 2/3 dagen per week..

Mijn vriend blijft wel fulltime werken.

Ja lastige stelling he?

Ik ben 24 en heb een zoontje van 3,5 jaar.
Sinds vorig jaar oktober hebben we pas financieel de mogelijkheid dat ik parttime kan gaan werken.
Ik werk nu 24 uur in de week en dat vind ik écht voldoende. Het liefst wil ik nog minder gaan werken. Iets van 16 uur ofzo. We zijn nu bezig voor een tweede kindje.

Mijn man is volgend jaar klaar met zijn studie en als hij dan 4 dagen gaat werken krijg ik weer de mogelijkheid om 2 dagen te gaan werken. Dat lijkt me heerlijk.

Voordat ik kinderen had zei ik altijd dat ik gewoon wilde blijven werken enz.
Maar sinds mijn zoontje er is, gaat dat zó tegen mijn gevoel in. Ik kan het gewoon niet meer.
En dat heeft ieder weer anders. Je moet gewoon naar je gevoel luisteren.

Groetjes Gerrie.

Wat een leuke stelling ik ben van het nov/dec forum (nu 15 wkn zwanger) en ik dacht eerst ook altijd ik blijf gewoon 38 uur werken. Echter denk ik er nu wel anders over. Ik zie het op mijn werk gebeuren dat mannen die heel hard roepen dat ze het onzin vinden om minder te gaan werken ineens een papa dag willen en as mama's ook ineens carriere minder belangrijk gaan vinden als voor de zwangerschap/geboorte. Zoals ook ik. Ik heb een redelijk goede baan (wat is goed maar ben HR Adviseur) en deze kan eigenlijk niet goed PT ingevuld worden. Toch heb ik dit aangekaart bij mijn werkgever en uiteindelijk willen ze hier aan meewerken. gelukkig! Nu kan ik dan ook heerlijk gaan genieten van mijn zwangerschap! helaas kan mijn man niet PT gaan werken omdat zijn functie dit niet toelaat. Wel gaat hij zijn dagen anders indelen waardoor hij wel gaat proberen straks redelijk op tijd thuis te zijn   om toch nog te genieten van zijn kleine aanwinst! Ook vind ik onze financiële situatie erg belangrijk. Wij verdienen toch allebei niet slecht maar allebei minder werken dat redden we (volgens onze normen) financieel niet. Hoe doen jullie dit 16 /20 uren werken en je man ook nog eens een dag minder? verleggen jullie je eisen dan qua inkomen of hebben jullie iedere maand prijs in de lotto of staatsloterij?

Ben reuze benieuwd?
En hoop uiteraard dat jullie allemaal snel op de zwanger forums komen!!!

Gr Miranda

nou wij zitten financieel op het moment gewoon goed, allebei een fulltime baan en hebben in de goede periode (3 jaar geleden, toen de rentes heeel laag waren) ons huis gekocht waardoor wij hier heel goedkoop zitten... door allebei een dag minder te gaan werken leveren we niet al te veel in, doordat ik in een supermarkt werk heb ik gemiddeld langere dagen, daardoor kan ik straks 30 uur blijven werken over ongeveer 3 dagen verdeeld! we leveren natuurlijk wel iets in maar ja, dan nog moeten wij makkelijk uit zien te komen! dan worden het eerst ook geen luxe vliegvakanties meer, maar kamperen met de auto ofzo! is voor zo'n kindje ook leuker denk ik!
En wij gaan binnenkort een rekening openen om voor de studie of iets dergelijks te sparen, zo'n rekening die voor 15 of 20 jaar vaststaat....

Terug
Bovenaan