cariere en kinderen geen goed plan??

Mijn vriend en ik verdienen ook goed.
Beiden hebben we een paar jaar geleden een it-opleiding niveau 4 MBO afgerond.
Sindsdien werkzaam in het bedrijfsleven.
Salaris ligt voor ons allebei nu op iets meer als 2000 euro per maand (dus dat is 4000 bruto per maand). We zijn allebei pas 22 en ons salaris groeit per half jaar.
We hebben iets meer als 2 jaar geleden goedkoop onze woning gekocht.
We kunnen dus aardig sparen.

Je snapt dat ik het zonde zou vinden m'n baan volledig op te geven..

Hallo,

Ik wilde ook even graag reageren!!
Ik ben fulltime moeder van een dochter 1 jaar
wij gaan in sept voor onze 2e.Maar ik ben
blij dat ik ben gestopt met werken.
Mijn man is vrachtwagenchaufeur.
We hebben veel moeten inleveren maar dat heb ik
er graag voor over.We werkte allebei 40 uur toen ter tijd.
Tuurlijk je heb niet meer het luxe leventje maar ja
dat maakt mij niet uit we roeien met de riemen die we hebben.
En dat gaat heel goed.

Veel suc6 met je keuze.

Groetjes Belinda

zow pompom dat is inderdaad erg veel, vooral omdat je nog 23 moet worden, dan zit je op je maximum salaris....
wij hebben nu maandelijks samen ruim 3000 euro, iets minder als jullie dus, maar komen er makkelijk van rond, hebben hypotheek van netto 350 in de maand dus erg goedkoop!

Hoihoi,

altijd lastig: je bent een bepaald inkomen gewend en dat kan zomaar eens flink minder worden, zeker als je PT gaat werken.

Mijn man studeert op dit moment nog en verdient dus alleen van zijn bijbaantje. Ik verdien rond de 2.400 bruto per maand, dus wij kunnen redelijk goed rondkomen.

Mannie is na de zomer klaar met studie en gaat dan ook aan het werk, dus dan moet het lukken (ook als 1 van beiden (zal ik zijn) deeltijd gaat werken als er een kindje komt).

Ukkie26

Toen ik zwanger werd van de 1e had ik een leidinggevende functie en werkte 4 dagen (32 uur). Mijn baas vond dat de functie niet part-time kon, ik opperde nog 3 of 3,5 dag, maar hij vond 4 dagen het minimum.   Ik ben toen teruggezet in functie, en mijn salaris werd bevroren. Ben na de geboorte 20 uur gaan werken. De kinderen gaan 2 dagen naar KDV of BSO en een halve dag naar mijn ouders.
Achteraf vind ik het helemaal niet erg dat ik die functie ben kwijtgeraakt. Met de jaren is de functie veel zwaarder geworden, en ik heb lekker relaxed kunnen werken, inmiddels met 2 kinderen (4 en 2,5jaar). De jongste was ook veel ziek, dus had thuis al stress genoeg, heerlijk dat ik op mijn werk lekker tot rust kon komen.
Inmiddels loopt thuis alles op rolletje, zitten lekker op schema en in april kreeg ik de mogelijkheid een andere functie te gaan doen, waardoor ik weer meer salaris krijg en ook weer ga opbouwen. Werk nu 2,5 dag, en wil dit als de jongste op school zit uitbreiden naar 3 dagen (24-26 uur).
Mijn man kon bij zijn vorige baas niet minder werken (werkte 45-60 uur) en heeft sinds een paar weken nu een andere baan, waarbij hij ongeveer 40 uur werkt. Zijn salaris is gelijk gebleven, maar heeft er wel meer vrije tijd voor gekregen. Is nu elke dag vroeg thuis, en haalt 2x per week de kinderen van het KDV/BSO. Heeft ook meer vakantiedagen, erg handig nu de oudste op school zit.

Vergis je ook niet als je minder gaat werken, je levert salaris in, maar krijgt met een kind ook Kinderbijslag en Kinderkorting etc. via de belastingdienst. Ook voor kinderopvang krijg je een tegemoetkoming van de belasting, en hoe lager je inkomen, hoe hoger dit is. Wij betalen voor de oudste nog geen 8 euro per maand, voor 8 middagen naschoolse opvang.
En geld is belangrijk, maar je kind zien opgroeien geeft zoveel wat je niet in geld uit kan drukken.

groetjes Melanie

hallo

ik ben fulltime mama daar voor werkt ik ongeveer 32 uur
het is het mooi omfulltime moeder te zijn
ik vind die gene die zoveel gaan werken die zijn alleen maar met zich zelf bezig
je wil een kind om er ook voor te zijn
als het kindje jou nodig heeft wat zo zal zijn ben je er niet.......

ik las net ergens dat het kindje soms niet eens mee naar huis wou
ik vind dat zelf een beetje erg

je wil toch geen kind om hem overal te dumpen

dat het 1 of 2 dagen naar opa en oma gaat ofzo is weer anders dat vinden kinderen vaak wel leuk mijn zoontje is helemaal gek op zijn opa's en oma's worden ze vaak door verwent

een kinderdag verblijf zal ik nooit doen....

maar dat is mijn mening dames succes met die keuze's te maken

hallo

ik ben fulltime mama daar voor werkt ik ongeveer 32 uur
het is het mooi omfulltime moeder te zijn
ik vind die gene die zoveel gaan werken die zijn alleen maar met zich zelf bezig
je wil een kind om er ook voor te zijn
als het kindje jou nodig heeft wat zo zal zijn ben je er niet.......

ik las net ergens dat het kindje soms niet eens mee naar huis wou
ik vind dat zelf een beetje erg

je wil toch geen kind om hem overal te dumpen

dat het 1 of 2 dagen naar opa en oma gaat ofzo is weer anders dat vinden kinderen vaak wel leuk mijn zoontje is helemaal gek op zijn opa's en oma's worden ze vaak door verwent

een kinderdag verblijf zal ik nooit doen....

maar dat is mijn mening dames succes met die keuze's te maken

Ik heb een hele leuke functie bij een onderwijsinstelling, momenteel 5 dgn in de week van ma t/m vrijdag. Mijn vriend werkt in de meubelbranche van dinsdag t/m zaterdag, we hadden dus al bedacht dat als ik (als we een kleintje mogen krijgen) 3 dgn ga werken, we het hele opvangprobleem opgelost hebben:

Gezamenlijk thuis: zondag
Vriend thuis: maandag
Ik thuis: dinsdag
Opa en oma: woensdag
Andere opa en oma: donderdag
Ik thuis: vrijdag
Ik thuis: zaterdag

Er zal bij ons dus geen kinderdagverblijf aan te pas komen en daar ben ik eigenlijk wel blij mee, maar ik snap ook dat niet iedereen de luxe heeft om zn kindjes bij opa en oma achter te laten, en ik heb er ook begrip voor als je dus wel van het kdv gebruik gaat maken. Mijn ouders hebben al aangegeven dat ze "later" best 1 dagje op willen passen maar niet structureel 4 dgn in de week, zoals veel kennissen van hun wel doen: ze hebben al kinderen gehad, en willen niet weer van voor af aan beginnen en dat vind ik heel begrijpelijk.

xxx Muizeke

Terug
Bovenaan