oja... ik ben een nieuw receot aan het uitproberen.
heb eindelijk een (denk ik) lekker recept gevonden van een hartige taart waar geen kaas overheen gestrooid moet worden.
ik lust het wel met kaas, maar vriendje niet......
Gehakttaart met nasikruiden
Wereldkeuken, hoofdgerecht, 4 personen, hartige taarten, slank
Bereidingstijd in minuten
25 wachten
20 bereiden
Bevat per eenpersoonsportie
energie 480 kCal - eiwit 29 g
vet 22 g - koolhydraten 41 g
Ingrediënten
5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries, pak a 450 g)
1 schaal nasi/bami groentemix (500 g)
300 g rundergehakt
1 zakje mix voor nasi (48 g)
1 theelepel sambal
1 eetlepel ketjap
3 eieren
1 pot atjar tjampoer (680 g)
Materialen
springvorm doorsnede ca. 22 cm
Bereiden
Oven op 200 °C voorverwarmen. Deeg laten ontdooien. Peper uit groentepakket schoonmaken, zaadjes verwijderen en in ringetje snijden. In droge braadpan gehakt 4 min. rul bakken. Peper en nasi/bamigroente toevoegen en 2 min. meebakken. Mix met 50 ml water, sambal en ketjap toevoegen en goed mengen. Gehakt-groentemengsel iets laten afkoelen. Eieren loskloppen. Ingevette vorm met deeg bekleden. Eieren door gehakt-groentemengsel scheppen. Mengsel in taartvorm scheppen. Taart in midden van oven in 25 min. gaar en goudbruin bakken en met atjar serveren.
ik laat nog wel horen of het lekker was!
heb eindelijk een (denk ik) lekker recept gevonden van een hartige taart waar geen kaas overheen gestrooid moet worden.
ik lust het wel met kaas, maar vriendje niet......
Gehakttaart met nasikruiden
Wereldkeuken, hoofdgerecht, 4 personen, hartige taarten, slank
Bereidingstijd in minuten
25 wachten
20 bereiden
Bevat per eenpersoonsportie
energie 480 kCal - eiwit 29 g
vet 22 g - koolhydraten 41 g
Ingrediënten
5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries, pak a 450 g)
1 schaal nasi/bami groentemix (500 g)
300 g rundergehakt
1 zakje mix voor nasi (48 g)
1 theelepel sambal
1 eetlepel ketjap
3 eieren
1 pot atjar tjampoer (680 g)
Materialen
springvorm doorsnede ca. 22 cm
Bereiden
Oven op 200 °C voorverwarmen. Deeg laten ontdooien. Peper uit groentepakket schoonmaken, zaadjes verwijderen en in ringetje snijden. In droge braadpan gehakt 4 min. rul bakken. Peper en nasi/bamigroente toevoegen en 2 min. meebakken. Mix met 50 ml water, sambal en ketjap toevoegen en goed mengen. Gehakt-groentemengsel iets laten afkoelen. Eieren loskloppen. Ingevette vorm met deeg bekleden. Eieren door gehakt-groentemengsel scheppen. Mengsel in taartvorm scheppen. Taart in midden van oven in 25 min. gaar en goudbruin bakken en met atjar serveren.
ik laat nog wel horen of het lekker was!