Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Hoi.
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Heb afgelopen maand voor het eerst clomid gebruikt (1 pil) ivm PCO na provera gebruik.
Nu ben ik gisteren op cyclusdag 10 naar de gyn geweest. Daar was volgens mij niet echt een eitje te zien dat duidelijker groter was dan de andere. Het eitje was ongeveer 10 mm. Nu moet ik maandag (cyclusdag 13)  weer terug voor opnieuw een echo. Hoe groot is dan de kans dat mijn eitje wel goed is gegroeid? Of kan ik er nu al een beetje van uitgaan dat 1 pil bij mij niet werkt? Kan ik me vast een beetje voorbereiden op het nieuws.
Alvast bedankt voor de reacties

Hoi,

Na 10 dagen wil nog helemaal niks zeggen of het goed of fout is. Ik heb ook eerst clomid 50 geslikt (1 pil) en bij mij was er helemaal geen eitje te zien. Dan weet je dat het niet goed zit. Toen ik bij de volgende ronde 100 (2 pillen) ging slikken was er op de 16e dag wel een eitje te zien, maar nauwelijks vergroot. Nog eens 10 dagen later had ik mijn eisprong en ik ben nu inmiddels 15+3 weken zwanger. Dus geef de moed nog niet op, het kan nog alle kanten op!
Succes en hopelijk gaat het de goede kant op.

Groetjes Corina

Hoi Corina.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb genoeg eitjes maar deze rijpen niet uit. Dat komt ivm met PCO.
Er zijn dus wel eitjes gezien maar geen enkele was echt groter als de ander.
Ben benieuwd hoe het maandag is. Heb ook geen idee hoe het allemaal werkt met de eitejs en hormonen. Wanneer je nu precies een eisprong kan verwachten na het gebruiken van clomid.

Hoi,

Bij een kuur van clomid duurt het langer dan bij een normale cyclus dat je een eisprong krijgt. Ik heb het aan de fertiliteitsarts gevraagd toen ik met de 16e dag nog geen vergroot eitje had of ik me al zorgen moest gaan maken dat er weer geen eirijping was. Toen zei ze dat de 16e cyclusdag voor clomid nog erg vroeg was. Tussen de 18e en 20e dag was wel vrij normaal. Dus zeg maar, 2 weken na het stoppen met slikken van clomid moet er wel een vergroot eitje zijn. En als je met vragen zit moet je het maandag gewoon aan de arts stellen hoor! De eerste keer heb ik ook nooit iets gevraagd omdat ik bang was dat ik dom over kwam, maar nu heb ik alles gevraagd wat in me boven kwam en je begrijpt dan gewoon veel meer en weet waar je aan toe bent.

Groetjes Corina

Hoi Corina.
Zal morgen inderdaad even vragen hoe het nu allemaal werkt. De eerste keer bij de gyn was ik overdondert door het nieuws dat ik hoogstwaarschijnlijk PCO had en aan de hormonen moest. Afgelopen vrijdag was ik ook enigsinds verrast omdat ik er van uit ging dat er wel een rijp eitje zou zijn want dus bleek van niet. Misschien is het ook een idee voor de gyn om even uit te elggen hoe het allemaal werkt.
Ben benieuwd hoe het morgen is met de eieren, hihi.
Groetjes FB

Hoi FB,

Bij mij is het nooit door een arts vastgesteld dat ik PCO heb, maar de symptomen heb ik er wel van dus ik denk zelf dat ik 't ook heb. Zit je in het zelfde schuitje als ik. Nou veel succes morgen en vraag maar raak zou ik zeggen. Laat je ff weten of je nu wel een mooi vergroot eitje had?

Groetjes Corina

Mijn eitjes worden nog fanatiek, hihi!
Er zijn er nu 2 aan het uitgroeien in 1 eierstok. De 1 is wel iets groter (16*12 mm)  als de andere maar er zit in ieder geval schot in de zaak.
Moet woensdag nog een keer terug. De gyn heeft nu ook even uitgelegd hoe het nu precies in z'n werk gaat. zE verwacht dat het eitje woensdag rond de 20 mm is.
Dan kunnen we zelf aan de slag gaan.
Vindt het nog wel een raar idee dat je nu precies weet wanneer de eisprong is en je dus precies weet wanneer je moet gaan klussen.
Ik was van plan om bij een volgende zwangerschap pas laat te testen ivm een miskraam begin dit jaar. Hoe later je officieel weet dat je zwanger bent, hoe minder zorgen je je kan maken. Maar helaas gaat dat dus niet lukken. Je kan nu ongeveer precies weten wanneer de bevruchting is geweest.
Eerst maar even afwachten hoe het gaat en dan kijken we wel weer verder.  

Nou dat is toch geweldig?!  Dan heb je grote kans dat je woensdag of donderdag ook je eisprong al krijgt. Mijn arts had toen tegen mij gezegd dat rond de 20mm een eitje gaat springen. Bij de een iets eerder bij de ander iets later. Dus dat wordt van de week aan de slag haha.
Ja dat is wel weer een nadeel dat je precies weet wanneer je zwanger kunt zijn en dan duurt het nog zo lang voor je het kunt gaan vertellen tegen de hele wereld. Wij wilden tenminste altijd tot een week of 10 wachten en dat kan dan lang duren.
Maar spannend weer dan morgen. succes!

Terug
Bovenaan