Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Hoi f-jes. Ik heb gewoon vijandig baarmoederslijmvlies. Niet door clomid en niet door PCO. Tja en weet dat als ik weer zwanger wil worden, dat het weer op deze manier zal moeten. Blijf er altijd last van hebben. Pco is nu verholpen, maar na de bevalling is het maar de vraag of het weer vanzelf op gang komt. Want het is en blijft een syndroom.
Verder heb ik je gevonden, doordat toen het oude forum nog bestond makkelijk was. Als je steeds reageerde kwam het boven aan te staan. Dus wist dat je met Cootje een eigen topic had. Alleen nu is het af en toe zoeken omdat alles opschuifd.
Verder succes en ik lees wel wat er in december uit is gekomen.
Groetjes Linda

Hallo allemaal.
Alles goed met iedereen? Hier gaat alles goed. Zaterdag naar de intocht van Sinterklaas geweest met Fieke. Ze vond het erg leuk. Heeft zelfs de sint een handje gegeven.
As donderdag gaan we een prik halen tegen de Mex griep. Maar een snoepje mee nemen voor na de prik.
Vandaag vertelde op het werk een collega dat ze zwanger is. Er leuk voor haar natuurlijk maar toch steekt het een beetje. Iedereen verwacht natuurlijk dat ik binnenkort wel zwanger zou zijn, aangezien iedereen op de hoogte is van de miskraam. Ik sta met stip op nummer 1 in het lijstje met collega's die zwanger zullen worden. Maar helaas wordt ik rap ingehaald. De stand is nu 2 zwangere op het werk rn 2 zwanger in de vriendenkring. Blijkbaar is het een erg vruchtbare tijd.

Voor de rest wachten wel lekker af. Ik vind het ook zo stom dat ik nu de pil slik maar ook alweer aan het foliumzuur zit. Toch een raar idee.

Spreek jullie later.
Groetjes FB

Hoi FB,

Gernald was ook naar de sint wezen kijken, maar toen hij al die pieten zag wilde hij gauw weer weg! Volgende week vrijdag komt de sint met zijn pieten op school, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig mag ik er zelf bij zijn, dus als hij het eng vindt kan hij lekker tegen me aankruipen.

Wij zijn gisteren de prik tegen de mex. griep wezen halen. Gernald heeft wel even gehuild, maar een cadeautje maakte veel goed. Nu hebben we allemaal het gevoel van een flinke blauwe plek op onze arm, maar gelukkig niet ziek. Hoe is het met Fieke gegaan? Vond ze het erg?

Ja altijd weer vervelend om te horen dat een ander zwanger is terwijl je zelf ook graag wilt. En zeker nu er zoveel in je omgeving zwanger zijn. Nog een paar weekjes wachten dan komt er bij jou misschien wel weer schot in de zaak, want dat wachten lijkt me ook geen pretje.

Groetjes Corina

Hoi Corina.

Ik ben heel wat wijzer geworden in het zkh. De cyste is gelukkig weg, daar ben ik wel heel blij mee. Voor de rest was er ook geen PCO meer te zien!!!
We hebben dus besloten om het maar weer eens zonder medicijnen te proberen. Ik ben natuurlijk al 2 keer normaal zwanger geraakt dus het moet kunnen als de PCO weg is. En ik ben natuurlijk ook nog niet zo erg oud, pas 31 jaar. Ik moet er alleen op letten dan ik wel een regelmatige cyclus krijg. Ik moet gewoon binnen 8 weken na de laatste pil ongesteld worden en een regelmatig ritme krijgen. En dan voor een jaar zelf proberen. Maar hopelijk hoeven we niet zo lang te wachten.
De cyste is misschien ook mede veroorzaakt door de clomid dus daarom leek de gyn het ook niet zinvol.

Op zich ben ik wel redelijk blij en rustig met deze uitslag. Het brengt gewoon de rust terug. Alleen hopen dat ik snel zwanger wordt anders moeten we weer op "klok" vrijen. Toch maar een beetje aan het duimen blijven.
Hoe gaat het met jouw en je mannen?
AAngezien de tijd kan ik niet een lang verhaal type over ons, maar dat komt donderdag/vrijdag wel als ik vrij ben.
Groetjes FB

Hoi FB,

Zou dan die cyste alles overhoop hebben gegooid en is er helemaal geen sprake geweest van PCO? Dat hadden ze dan toch eigenlijk al veel eerder moeten gezien hebben?
Lijkt me wel een hele omschakeling dat je nu de MM achter je kan laten (voorlopig).
Ik zal met je mee duimen, misschien helpt het....

Met Jelte gaat het momenteel gelukkig wat beter. Ik hoop dat we het ergste gehad hebben en dat ik nu echt van 'm kan gaan genieten.

Hoe was je sinterklaas of hebben jullie het niet gevierd? Wij hebben zaterdagavond met de fam. pakjesavond gehouden. Iedereen koopt voor zijn/haar eigen kinderen cadeautjes en die gooien we op 1 hoop. Dan in een speciale jutezak en mijn vader speelt voor sint door de cadeau's uit te delen aan de kids. Altijd erg leuk en gezellig.

Ik hoor je wel weer.

Groetjes van Corina

Hoi Corina.

De cyste is pas in augustus ontstaan, denk ik. De cyste is mogelijk ontstaan door de clomid. Misschien verdwijnt het het PCO-beeld uit de eierstokken als je hormonen slikt.
Nu waren mijn eierstokken gewoon normaal en zag je niet het typische beeld van PCO, de veel kleine cystes. Misschien heeft de pil alles "gereset". Ik heb wel meer verhalen gelezen dat na bv een zwangerschap de PCO weg is en meiden daarna spontaan zwanger worden.
De gyn die ik vorige week had keek ook met een frisse blik in mijn dossier. Pas 31 jaar, 2 maal spontaan zwanger geraakt en nu normale eierstokken, volgens hem moet het normaal kunnen. Wachten op een regelmatige cyclus en dan zelf een jaar klussen. Hopelijk ben ik sneller zwanger. Het geeft wel rust nu we uit de hele mm zijn.

Fijn dat je nu van Jelte kan genieten nu jullie een ritme hebben.

Fieke vind sinds kort baby's ook erg leuk. Een tijdje geleden mocht ze een baby vasthouden, ze vond het zo leuk. Met haar hoofd op het hoofdje van de baby en heel lief aaien. Op haar verjaardag was de baby er weer en toen pakte ze hem bij wijze van spreken zo uit mijn armen. Ze vind het dus erg leuk, die kleine kinderen.

Wij hebben 2 dagen Sinterklaas gevierd, apart met beide families. Het was wel erg veel van het goede, 2 dagen Sinterklaas en daarna haar verjaardag. Gelukkig kreeg ze met sinterklaas alleen kleinigheidjes. Volgend jaar ga ik het toch anders aanpakken, denk ik. Misschien al een keer vieren als sinterklaas in het land komt. En aangezien ze volgend jaar op een maandag jarig is, ook haar verjaardag in 2 keer. op 6 dec voor familie en het weekend erna voor vrienden etc. Maar dat is pas volgend jaar.

Ze vond het wel leuk. Aangezien ze de kleinste is van de familie deden de volwassenen en haar nichtje (11 jaar) en neefje (8 jaar)suprises. Mijn broet klopte even op de ramen en drukte op de bel en toen ging ze de deur open doen. Ze zag alleen de kadoos niet, maar keek of ze Sinterklaas nog zag. Een erg leuk gezicht.
Ook leuk dat je vader voor Sinterklaas speelt. Hebben oudere kinderen dat niet door?

Nu de Kerst. Afgelopen vrijdag samen met Fieke en mijn moeder de boom opgezet. Ze vind het erg leuk. Ook de kerst shows in de tuincentra vind ze leuk, een leuk uitje voor ons. Aankomende week nog leuke slingers komen voor in de lamp.

Tot later.
Groetjes FB

Hoi FB,

Nu maar hopen, nu de druk van de ketel is en je lichaam weer "schoon" is je gauw zwanger mag worden. Ik hoop het echt voor jullie. En ook voor Fieke natuurlijk. Want als ik bij ons kijk hoe gek Gernald met zijn broertje is is het echt een verrijking in je gezin hoor!

Dus die kleine meid van jullie is schandalig verwend met sinterklaas :) Dat is weer het voordeel als er weinig kleintjes in de fam zijn. Bij ons zijn er van mijn kant al 23 en van mijn mans kant 13, dus worden ze niet meer zo grondig verwend door de overige familieleden.
Nou mijn vader was niet verkleed hoor. Hij heeft gewoon de cadeautjes uitgedeeld die in de pietenzak zaten....

Als Gernald nu een kerstboom ziet staan zegt ie: hé kerstfeest! Haha, het is geen kerstBOOM maar een kerstFEEST hihi. Altijd weer gezellig die lichtjes met kerst.
Gaan jullie met kerst nog iets doen of gewoon lekker met elkaar thuis?
Wij zijn 1e kerstdag gewoon lekker thuis en 2e kerstdag gaan we naar mijn zus. Gaan we daar gourmetten. Altijd leuk en gezellig zo met elkaar.

Nou meid, fijne dagen hé

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan