Clomid vraag van een onervaren gebruikster

Hallo meiden,

Hier weer even een berichtje van mij. Hier gaat alles redelijk goed. Met Jelte heel goed, met mij iets minder. Ben en blijf zo moe. Maar goed dat heeft zijn tijd nodig, dus rustig aan maar hè.

@FB: Vreselijk hè, dat je tekst af en toe weg is. Heb het al diverse malen bij JG gemeld, maar toch gebeurd het nog af en dan.
Gernald is helemaal verliefd op zijn broertje. Hij is er niet bij weg te slaan. Ik had dat niet verwacht dat hij er zo goed op zou reageren. Het enige nadeel is dat hij snel wakker wordt 's avonds en 's nachts als Jelte huilt. Maar dat is misschien ook iets tijdelijks en als het nieuwe eraf is zal dat hopelijk ook wel beter gaan.
Kan het me helemaal voorstellen dat het tegen je gevoel in gaat om de pil te slikken. Het is zo tegenstrijdig allemaal. En dan dat wachten weer, het lijkt me voor je gevoel zo zinloos. Hopelijk gaan de laatste 4 weken snel voor je voorbij.

@Wendy: Bedankt voor je felicitatie.
Spannend hoor je eerste clomidkuur. Hopelijk gaat het aanslaan.

@Alice: Jij ook bedankt voor je felicitatie.
Hè hè eindelijk iemand die het ook een mooi gewicht vind. Ik heb al van zoveel mensen gehoord: zo dat is een flinkerd! Terwijl ik het zelf zo'n mooi gewicht vind! Tegenwoordig zijn baby's al gauw 8 pond of meer! :)
Wat de borstvoeding betreft. Ik was er zelf ook helemaal klaar mee. Ik zat huilend te voeden van de pijn en als dan je kind ook nog eens de halve nacht onrustig is dan trek je het echt niet meer. De kraamverzorgster zei ook dat ik me niet schuldig hoefde te voelen omdat ik het echt geprobeerd heb en het niet gelukt is.
Ook de pco speelt hierin een rol. Door het teveel aan mannelijke hormonen gaat bij veel vrouwen de borstvoeding een paar dagen goed en daarna stagneert het. Dus ik ben blij dat hij nu de fles krijgt. Het geeft me enorm veel meer rust.

Nou meiden ik ga nog even opruimen. Met zo'n kleintje in huis is het een run tegen de klok.

Groetjes van Corina

Vandaag maar weer een poging wagen om iets op te schrijven.

Vanochtend is onze dochter ziek opgestaan. Koorts en hoesten. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen. We zouden vanmiddag naar een voorstelling gaan van het zandkasteel maar dat gaat dus niet door. Afgelopen dinsdag hebben er 2 kindjes op het kdv ws de mexicaanse griep gekregen, dus even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Al contact gehad met de HAP, we moeten het even aankijken.

@Wendy.
Hoe was het bij de gyn? Ben je een beetje wijzer geworden? Je hebt zeker een kuur provera gekregen. Nu gezellig aan de clomid. Hopelijk werkt het net zo goed als bij Corina en ben je zo zwanger. Wanneer moet je voor de eerste meting?
Schrik niet als er niet meteen een vergroot eitje is te zien. Dat had ik ook de eerste keer, daarom heb ik toen dit topic gemaakt. Je zal nog wel wel een paar keer terug moeten.

@Alice.
Wat goed dat je uit jezelf een eisprong hebt gehad. Had je getest met ovu-testen? Het zou toch mooi zijn als je zwanger zou zijn net voordat je de mm in gaat.
Laat je het weten hoe het donderdag is geweest?
Alweer een beetje opgeknapt trouwens?

Met mij gaat het goed. De eerste paar dagen heb ik wel met tegenzin de pil geslikt, maar nu is het goed.
Het is ook wel lekker. Ik hoef niet meer alle cyclusdagen te tellen, niet meer wachten op de eisprong, niet meer wachten op de ongi. Gewoon lekker 2 mnd niet aan denken.

Ik hoop alleen dat na die 2 mnd de cyste weg is. Als je op internet zoekt, zie je dat de pil slikken geen extra voordelen heeft voor het verdwijnen van de cyste. We hopen maar het beste ervan. Ookal heb ik het gevoel dat ik wel pech zal hebben.
Bij mijn miskraam was mijn lichaam ook niet van plan om het vruchtje af te stoten, zelf na het de medicijnen. Dus misschien is ze nu ook wel gehecht geraakt aan de cyste, hihi.

We zullen het 8 december wel zien.

Tot later

Groetjes FB

Haalo iedereen.

@Alice: Alvast heel veel succes voor je afspraak!
Hoop alles snel gaat voor je!

@FB: Bij de gyno was het wel goed gegaan, ben alleen nix wijzer geworden, je heb meer aan internet blijkbaar.
Ik hoop dat voor jou over een maandje ook goed nieuws komt! Maar idd je hoeft nu wel nergens aan te denken kwa eisprong en ongi worden enzo.. heerlijk lijkt me dat!

Ik had inderdaag provera gekregen maar ik was op dag 4 al zelf ongi geworden dus kon ik mee stoppen. vandaag clomid-pilltje nummer 3 geslikt, nog 2 te gaan hierna. En moet eigenlijk op dag 10 na de gyno maar omdat dat op een zaterdag is moet ik op dag 9 komen vrijdag dus. Nu maar hopen dat de kuur goed aanslaat want vrijdag is me vriend jarig en goed nieuws zou wel leuk zijn dan!

Tot snel!

X-je wendy

Hallo.
Hier een berichtje uit de ziekenboeg.
Mijn dochter is nog steeds ziek. Vanochtend was de koorts weg maar tussen de middag had ze weer 38 graden koorts. Vanochtend wel even het huis uit geweest om een brood te kopen.
Om de medicijnen erin te krijgen is een ramp. Alle paracetamol pilletjes die ik geef, eet ze niet op en spuugt ze uit. Ook vloeibare sinaspril (bananen smaak) drinkt ze niet op. En bij de aanbik van een zetpil is het al krijsen.
Kort samengevat, het is dus erg gezellig hier.
Van de hele dag binnen zitten wordt ikzelf ook niet erg blij. Maar wat moet je anders??
Buiten regent het ook zeer geregeld, dus ook niet erg aantrekkelijk.
Dus we hangen maar een beetje voor de TV of achter de computer. Niet echt pedagogisch verantwoord, maar wat moet je anders. Madame heeft ook geen zin meer om te slapen tussen de middag, dus mijn "eigen" tijd is ook ver te zoeken.
Dan heb ik ook nog eens een man die niet lekker is en alleen maar moe is. Dus daar heb je ook niets aan. Afgelopen zondag lag meneer zelf op de bank te snurken, toen had ik het helemaal met meneer gehad. Ga dan gewoon boven op bed liggen maar ga niet in de woonkamer liggen snurken!! dan erger ik me er nog meer aan als 's nachts in bed. Als het goed is gaat hij as maandag naar de HA. we zullen zien.

Zo, dat lucht even op.
Voor de rest weinig gyneacologisch te melden. We wachten gewoon tot 8 december.

Hoe is het met jullie?

Hoi FB,

Dat is inderdaad niet leuk en vermoeiend een ziek kind. Toch geen mexicaanse griep hoop ik? Gaat het vandaag weer een beetje beter met haar? Ze kunnen je dan lekker claimen als ze ziek zijn hè en wij moeders kunnen het dan niet over ons hart verkrijgen om 't te weigeren als ze zich niet lekker voelen.
Sterkte met een ziek kind en een zieke man!

Het gaat met mij nu gelukkig beter. We weten nu waarom Jelte zo verschrikkelijk huilt. Hij heeft een verkampte spier in zijn nek, waar hij veel pijn aan heeft. Dit is veroorzaakt doordat hij niet ingedaald heeft gezeten. Waarschijnlijk ook scheef in mijn buik heeft gezeten en dat hij in de laatste minuten van de bevalling zo ongeveer gelanceerd is. Nu ben ik met hem onder behandeling van een osteopaath. Dinsdag voor het eerst geweest. Ze waarschuwde me dat de eerst komende 2 dagen nog geen verbetering zou optreden of zelfs de klachten verergeren, maar dat het daarna van lieverlee beter moet gaan. Maandag heb ik om 18 uur de volgende afspraak van een uur lang. Hij moet minimaal 4 behandelingen hebben en daarna kijkt ze of er meer nodig zijn. Ik ben zo opgelucht dat er iets gevonden is en dat er wat aan gedaan wordt. Het ligt dus in ieder geval niet aan mij. Kan er nu dan ook iets beter tegen dan aan het begin van de week. Mijn kraamverzorgster had me de tip gegeven om een osteopaath naar hem te laten kijken. Het was al een gouden meid, maar nu krijgt ze nog een diamanten randje van me hoor!

Fijn weekend!

Groetjes van Corina

Hoi Corina en de andere meiden.
We zijn wel erg aan het zakken in de lijst met topics. Al op pagina 11 beland. Maar we blijven stug volhouden.

Alles goed met jouw en je mannen? Is Jelte lekker aan het groeien?

Hier gaat alles ook goed. Fieke loopt soms nog wel te hoesten maar voor de rest is ze beter. Ik laat haar wel vaccineren tegen de Mex griep. Ookal zou ze het misschien al hebben gehad, het kan nooit geen kwaad.
Zelf laat ik me niet inenten. Op mijn werk zou ik een vaccinatie kunnen krijgen. Maar na vaccinatie wordt geadviseerd om 8 weken niet zwanger te worden. En daar heb ik dus geen zin in. Heb nu 3 weken van de pil achter de rug en dan zou ik nog langer moeten wachten. Ik neem het "risico" maar. Mocht ik ziek worden dan zie ik het dan wel. Fieke wordt gevaccineerd dus die kan ik dan niet meer besmetten en zij mij niet meer.

EEn collega van mij heeft ook PCO en heeft nu net de eerste kuur clomid gehad. Ze heeft erge last van de pillen dus het zal nog wel zwaar voor haar worden. Ze wordt erg emotioneel van de clomid en kan soms de hele dag huilen. Ik hoop voor haar dat ze snel zwanger is daarom. Van de provera kuur raakte ze ook al helemaal onstabiel.

Ik heb zelf wel het idee dat hoe langer je clomid slikt, hoe erger de bijwerkingen worden. In het begin had ik geen last van emoties maar de laatste keer was het wel raak.
afgelopen woensdag de laatste pil geslikt dus zal binnenkort wel ongesteld worden. Dan nog 1 maandje en dan zit het er hopelijk op. Kunnen we weer met frisse moed beginnen aan het vervolg van het traject. En hopen op succes.

Spreek je later.

Groetjes FB

Hoi f-jes, sorry dat ik hier even inbreek. Maar je had een vraag over vijandig baarmoederslijmvlies aan mij gesteld.
Bij mij is naar PCO, dus ook vijandig baarmoederslijmvlies vastgesteld. Ik had 3 negatieve testen. Dit wil zeggen, dat de zuurgraad van het slijmvlies in de schede te hoog is. Hierdoor kunnen de zaadjes van je man het niet overleven. Zij zullen dus niet de baarmoeder bereiken. Waardoor er dus ook geen bevruchting kan plaatsvinden. Zoals ik heb begrepen heb jij 2 negatieve testen gehad. Ik zou het toch eens aangeven, want zo kun je clomid blijven slikken, maar als ze het slijm niet overleven is het ook weggegooid geld. Sorry, klinkt misschien een beetje cru.
Succes laat je me weten wat er uit is gekomen. En hopelijk ben je snel zwanger.
Groetjes Linda

Hoi Linda.
Bedankt voor je reactie.
Even nog een vraagje. Heb je door de PCO vijandig baarmoederslijmvlies of door de clomid?
Ik heb inderdaad 2 maal een negatieve samenlevingstest gehad, 2 mnd achter elkaar. Toen ben ik 4 mnd naar huis gestuurd om zelf te klussen. Toen ik na 4 mnd terug kwam bij een andere gyn vond ze het erg vreemd dat er niet in cyclus 3 weer een samenlevingstest was gedaan. Wist ik veel!!??
Ik moet nu 8 dec terug. Ik heb dan 2 mnd de pil geslikt ivm een cyste in mijn eierstok.
Ik zag bij een andere reactie van je dat je 15 wkn zwanger bent, gefeliciteerd. Door middel van IUI begreep ik? Ik ben zeer benieuwd wat er in december als vervolgplan wordt voorgesteld.

Tot later!
Hoe heb je me trouwens gevonden?
Groetjes FB

Terug
Bovenaan