ClomidTopic

Wat fijn dat hier een topic voor is!Toen ik 17 was heb ik een geperforeerde appendix (geknapte blindedarm) gehad. Hierbij is mijn buikholte ontstoken geweest waarop ik uitgebreid ben onderzocht op mijn baarmoeder, eierstokken, eileiders etc. Dit om te kijken of er schade is gemaakt door de ontsteking. Dit bleek gelukkig niet het geval. Wel bleek toen dat ik vrij ernstige PCOS heb. Achter af gezien was het heel fijn om dat al vroeg te weten.Afgelopen oktober bleek ik voor het eerst zwanger. Vrij plotseling en gelijk bij de eerste poging. Het was echt een wonder! Na een goede echo kreeg ik helaas toch bij 6+ weken een miskraam.Na de miskraam speelde echter mijn PCOS weer op en had ik in december nog steeds geen ovulatie gehad. Bij een echo bleek dat deze er ook nog niet aan zat te komen door de gigantische hoeveelheid follikels door m’n PCOS. Hierop hebben we besloten te starten met 50mg Clomid. Ik heb hier bij geen echo begeleiding, om het nog zo relaxt mogelijk te houden voor mezelf. Ik ben zelf nurse practitioner in het Verloksundig vak dus heb altijd de mensen en middelen om me heen als ik dit wel zou willen.Momenteel zit ik op dag 16 in mijn cyclus en heb volgend m’n ovulatie testen gisteren mijn ovulatie gehad. Dat kan ook kloppen: ik voel deze namelijk en het was pittig aan het rommelen gister.Nu hopen dat het heeft gewerkt. En anders gaan we met frisse moed door!
 
Ik ben nieuw hier ik zal me even voorstellen. Ik ben Ingr id 34 jaar. Inmiddels 1,5 jr getrouwd. Zijn al 3 jaar bezig om papa en mama te worden. Vorig jaar augustus een maagverkleining ondergaan mede voor de hevig aanwezige kinderwens. 27 dec 2018 naar de gyn geweest en ga starten met clomidv50 nr de eerste ronde. Ik heb vorig jaar juni een miskraam gehad met 8 +2 weken. November 1 hele vroege miskraam. Sinds 5 november niet meer gemenstrueerd. Nu tot en met 8 januari een 10 dgse kuur met Duphaston 10 mg 1x dgs (= progresteron)gehad om menstruatie op te wekken. Nu dus in afwachting van mijn menstruatie.. ondertussen kraampjes in buik.. misselijk.. dus een nieuw traject voor mij.. Ik voel me hier nog meer wel erg onzeker in..ik hoop hier steun te vinden
 
Hoe gaat het met de dames hier? Inmiddels al iemand zwanger door de clomid? Ik had in mn rechtereierstok een follikel. Deze was afgelopen maandag ruim 15 mm en vrijdag was die weg. Woensdagavond geklust dus ik hoop dat ik een goede eisprong heb gehad. Donderdag bloed prikken voor de progesterongehalte. Verder bleek ik opeens een cyste in mn linkereierstok te hebben. Hopelijk gaat deze vanzelf weg. Nu wachten tot uitslag van bloedonderzoek. Als mn progesteron verhoogd is heb ik een eisprong gehad en is het afwachten.  Mn baarmoederslijmvlies was gelukkig stuk dikker geworden. Ik had me aan het idee vast dat het wsl niet meteen lukt. 
 
Balen van die cyste mamatweeduizendnegentien.. vaak gaat die wel vanzelf weg. Door de ‘heftige’ stimulatie met clomid kunnen er helaas cystes ontstaan.
ik hoop zo voor je dat het gelukt is!
Momenteel ben ik bezig met de tweede ronde Clomid. Heb 16/2 m’n NOD. Clomid werkt bij mij perfect! Eerste cyclus was 29 dagen en ovulatie op dag 16 en deze cyclus ovulatie op dag 15. Progesteron de eerste keer 40 en nu 58! Dus dat is allemaal positief.
hopen Op goed nieuws!
 
Terug
Bovenaan