Contact jonge mamas

Gefeliciteerd met je zwangerschap Michelle! Ik kan me voorstellen dat je je nu oud voelt in vergelijking met je eerste. Ben benieuwd of je zwangerschap ook anders zal verlopen!

leuk die reacties!

Gefeliciteerd jorina en michelle! Ik mis het zwanger zijn wel.. heb er ook niet echt optimaal van genoten eigenlijk, te druk ,met dingen regelen zoals huisje enzo..

Hebben jullie nare reacties gehad dat je zo jong zwanger was /Een kindje had? Ik heb zelf niet echt nare reacties gehad, maar voel me wel vaak onzeker daarover.. vraag me af hoe jullie dat ervaren..

Ik heb zelf weinig reacties gehad, ook omdat ik vanaf m'n 19e al riep dat ik graag een kindje zou willen als het zou lukken, dus vrienden en familie waren redelijk voorbereid. Collega's vonden me wel jong, maar die hebben niks over me te zeggen. En zelf vind ik me met m'n 23 jaar ook niet echt jong meer, had het zelf stiekem liever eerder (maar ik ben heel gelukkig zo hoor!)

Maar die onzekerheid is toch niet nodig joh, je bent 21, volwassen, moeder. Heb je een opleiding (bijna) afgerond of werk je?

Jaa ik heb toen ik 16 was veel nare reacties gehad maar vooral van mensen waar het niet echt van boeide. Het was toen voor mij ook een sjok net begonnen met studeren etc. Ondertussen getrouwd met de zelfde jongen als toen altijd samen gebleven en heel gelukkig ons zoontje zeurt al 5 jaar om een broertje of zusje en iedereen is nu ook oprecht heel blij voor ons. Heel leuk en spannend allemaal. Ook nu is de zwangerschap heel anders ik werk heb een huis houden bij de eerste zwangerschap stopte ik met de opleiding en heb echt de rest van de zwangerschap niks gedaan nergens last van gehad nu vooral moe. Misselijkheid is gelukkig over.

En als ik om me heen kijk is het super een jonge moeder te zijn heerlijk genieten!

Hoi ik ben 22 en 28 weken zwanger van ons zoontje. Ben inmiddels getrouwd zijn ookal 7 jaar samen dit jaar echte jeugdliefde. Vorig jaar helaas een miskraam gehad. Nu Gaat alles goed met de kleine in me buik. Zou het ook wel leuk vinden wat meer contact te hebben met moeder en zwangere van deze leeftijd catogorie :)

ja ik weet dat het niet nodig is, niemand heeft er ook iets mee te maken, maar als ik bijvb ergens wat zit te drinken en mn zoontje gaat huilen en mensen gaan kijken denk ik dat ze denken: oh jong moedertje, kan niet goed voor haar kind zorgen.. maar dat zit meer in mijn hoofd dam dat mensen dat echt denken denk ik..

Ik heb een opleiding afgerond ja, werkte in de ouderenpsychiatrie, mijn vriend en ik woonden beiden nog thuis toen we erachter kwamen dat ik zwanger was, dus ben vanuit zeeland verhuisd naar zuid-holland, woensdag sollicitatiegesprek dus hoop hier ook weer aan het werk te gaan..

Op je 16e zwanger zijn lijkt me ook best pittig! Knap hoe je het toch maar gedaan hebt!

Inderdaad heeft jong mama zijn ook wel zijn voordelen, ik begin ze langzaam te zien haha!

Zo, een hele afstand van je familie nu dus? Lijkt me lastig.

Ja die blikken heb ik ook wel gekregen, ik denk dan maar zo: alle vrouwen klooien maar wat aan en doen wat zij het beste vinden, ongeacht hun leeftijd.

Terug
Bovenaan