Contact jonge mamas

Ja was ook niet mijn keuze om hier te gaan wonen maarja je moet wat.. Mijn vriend had de beste baan dus ik moest wel soort van..

Ja is ook zo, ouder zegt niet dat ze het ook beter kunnen haha!

Hoi zwangere 22

Dankje wel.. ik vind het heel leuk om zwanger tezijn met nog 2 kids die willen nu ook vanalles weten en mee naar de verloskundige

Heey iedereen!

Mij ben 23 jaar oud en 3 weken geleden bevallen van een zoon. Leuk zo'n groep!

Voor de zwangere dames; van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Hoop dat alles voorspoedig verloopt! Merken jullie lichamelijk ook al echt verschillen tussen de eerste zwangerschap en deze? En zien jullie op tegen de bevalling? (Nu je weet wat er komen gaat)

Ik ben zelf nog herstellende van de bevalling. Nu weet ik dat daar ook wel een tijdje voor staat.. maar het valt me toch wel ietsje tegen! Moet ook wel zeggen dat ik het niet heel erg gewend ben om het rustig aan te doen, dus dat maakt het misschien ook juist wel lastiger. Tijdens de bevalling hebben ze me geholpen door middel van een vacuümpompje en daarvoor moest er een knip gezet worden.

Merk ook dat de bevalling toch wel wat impact op me heeft gehad. Heb het al wel "verwerkt", maar ben er af en toe toch ook wel weer mee bezig..

liefs,

Manuela

Lastig hoor Gerjanne, om je vertrouwde wereld zo om te gooien. Maar zijn jullie na de zwangerschap samen gaan wonen? Lijkt me best een onwijs grote verandering allemaal. Wel tof dat het zo kon trouwens! En nu dan een nieuwe baan zoeken! Ben je dan nu fulltime huismoeder? Ook leuk om alles zo bewust mee te kunnen maken van je kleine!

Leuk Bliek! Ik zie ook al naar mijn tweede zwangerschap uit, al hoop ik stiekem wel dat dat niet zo lang op zich laat wachten dat mijn dochter al helemaal bewust alles mee zal maken en alles wil weten en zo. Maar ik weet ook niet wat daarin 'beter' is. Hoe oud zijn je kinderen nu?

gefeliciteerd Manuela! Het is logisch dat je bevalling een enorme impact heeft op je. Het is lichamelijk zwaar, je hebt opeens een baby en de verantwoordelijkheid daar over.. Ik had zelf wel een goede bevalling (lees: goede begeleiding tijdens de actieve fase) maar ik heb nog steeds behoefte om er over te praten met m'n man. De eerste maanden was ik er ook echt nog wel mee bezig hoor! En met een knip duurt het herstel ook langer. Veel uitrusten dus helaas.. Lekker je baby bij je nemen, niet te veel willen. Lastig, maar voor een goed herstel helaas nodig vrees ik!

<p style="text-align: left;">Tussen onze oudste en de nu nog jongste zit ook maar 15 maanden is heel pittig maar wel heel leuk.. de oudtste is een jongen en die is 5 jaar en de jongste is een meisje en die is 4 jaar.. het was echt hele  leuke tijd maar het was ook even heerlijk om te genieten toen ze ouder werden en nu ze allebei op school zitten ging het toch weer kriebelen :)</p>

Oh leuk zeg! Lijkt mij ook wel leuk om twee kindjes zo kort op elkaar te mogen krijgen, wel zwaar, maar ook wel heel leuk en gezellig. Maar nu eerst maar genieten van ons dochtertje :)

hoe ervaarde je je tweede zwangerschap zo kort op je eerste? Je bent dan wel de hele tijd aan het tillen dus dat lijkt me wel een dingetje, vooral met zo'n grote buik.

Hebben jullie allemaal een beetje goede ervaringen aan de bevalling overgehouden? Ik zelf gelukkig wel. Ik heb 3 dagen best pittige weeën gehad die om het kwartier kwamen, en toen moest ik aan de weeopwekkers in het ziekenhuis omdat ik uitgeput raakte. 12 uur later was mijn dochter er :) maar ik vond de (meeste) mensen in het ziekenhuis lief en ze hielden wel rekening met me.

@Bliek; lijkt me best pittig, de kinderen zo dicht op elkaar! Maar voor de kinderen lijkt het me wel weer super leuk!!

@Gerjanne; ondanks dat ikzelf de familie niet zo vaak inschakel, lijkt het me toch ook weer niks om verder bij ze vandaan te gaan wonen! Wel een logische keuze ivm financiële stabiliteit, maar t lijkt me niet niks, in deze periode verhuizen en ergens weer opnieuw moeten beginnen. Hoop dat je snel je draai daar kunt vinden!

@zwangere 22-er; ik herken dat wel wat je zegt, om regelmatig weer over de bevalling te willen praten! Heb ik zelf ook! Ik weet soms alleen niet meer met wie ik er nou over moet praten, maar wel dat ik het echt meerdere maken moet bespreken voordat ik echt m'n ei kwijt ben.

Ik wacht voorlopig nog even met een tweede, maar die gaat er zeker wel komen!!

@Priscilla; hoe gaat het nu met je? Deze zwangerschap is voor jou toch de eerste? (Of ben ik in de war?)

Hi jonge moeders,

Geen jonge moeder, maar zou graag als jullie vragen of hulp ergens nodig hebben na de bevalling, wel willen helpen. Pedagogiek gestudeerd en veel ervaring met baby's.

Geldt voor alle ouders.

Groet,

Ella

Terug
Bovenaan