Contact jonge mamas

Heey ik ben 23 en heb een 10 maanden oude zoon. Ik kan je heel erg vinden in het verhaal met vrienden die enorm in een andere levensfase zitten. Wil graag contact als je dat wilt

Hoi manuela het word me eerste kindje inderdaad vorige zwangerschap is in een miskraam geëindigd. Wij hebben elkaar al vaker gesproken via het andere forum jonge moeders hihi gefeliciteerd met je zoontje!

Wat ik erg fijn vond was een na-gesprek met mijn verloskundige. Ik kon toen de hele bevalling zonder schaamte en zo vertellen, want zij was er bij (tijdens het niet medische gedeelte tenminste). En ze kon me invullen bij momenten die ik kwijt was en mooie momenten opnoemen die zij had gezien bij ons. Ik had dat met 5 weken gedaan. Ik dacht toen ook dat ik het allemaal verwerkt had maar het was wel heel fijn. Doen ze dat misschien ook bij jouw verloskundige Manuela?

Ik kijk erg positief op mijn eerste bevalling terug mijn zoontje kwam met 36,6 en woog 3200 gram gelukkig bleef hij niet tot 42 zitten dan was hij erg groot geweest. Enigste puntje was het inknippen wat blijkbaar altijd gedaan wordt bij een vroeggeboorte vertelde mijn verloskundige nu. Ik had 9 hechtingen. Waar ik nog jaren tijden menstruatie last van had. Ik was wel al weer aan het rondhuppelen en gezellig bij het bezoek de dag na de bevalling. Maarja ik was 16 en kon niet stilzitten hahaha

@zwangere 22 ik vond het goed te doen hoor mijn oudste was heel snel die gong met 9maanden zelf te trap al op en liep met 10maanden los en dat schilt veel tillen was het op het eind ook wel beu maar dat had ik bij de eerste ook haha

de eerste bevalling was vreselijk duurde 28 uur en de tweede duurde totaal 3uur was heerlijk                                                                                                  je moet ook eerst heerlijk van je meisje gaan genieten

<strong style="text-align: right;">H                                       

@zwangere 22 ik vond het goed te doen hoor mijn oudste was heel snel die gong met 9maanden zelf te trap al op en liep met 10maanden los en dat schilt veel tillen was het op het eind ook wel beu maar dat had ik bij de eerste ook haha

de eerste bevalling was vreselijk duurde 28 uur en de tweede duurde totaal 3uur was heerlijk                                                                                                  je moet ook eerst heerlijk van je meisje gaan genieten

@manuelaaa tis indd pittig maar ook echt heel leuk <strong style="text-align: right;">                                    

Oh, ik wist ook niet dat ze met een vroeggeboorte altijd inknippen, het klinkt ook wel een beetje vreemd.. Lijkt me wel pijnlijk, het herstel van een knip. En dan moet je zeker eigenlijk rustig aan doen? Maar goed, ik kon op mijn 16e ook niet stilzitten :p. Hopen dat dit kindje langer blijft zitten. Waarom kwam je zoontje eerder dan 37 weken? Wel spontaan? Wel stom dat je met 1 dag later dan misschien geen knip had gekregen.

Lekker dat je kindje al zo vroeg los kon lopen zeg, Bliek! Knap hoor! Dat scheelt wel heel wat tillen ja! En wat een verschil met bevallen! Waar kwam dat door? Ik ben nu ook 3 dagen bezig geweest, dus ik hoop dat een volgende bevalling iets sneller mag gaan. Dan hopelijk ook geen weeopwekkers nodig :) maar dat gaat nog even duren :p

Jaa ik stond er ook echt van te kijken toen ze dat een paar weken geleden zei ze zei dat het bij mij absoluut niet had gehoeven toen. En daar heb ik dan zo lang last van gehad voor niks.

Ja mijn zoontje kwam spontaan bij 36,6 wel lekker hoor ben je er nog niet mee bezig en dan is het al gebeurd. Ze vertelde ook dat die leeftijd perfect is qua lichaam om te bevallen niet geestelijk natuurlijk maar lichamelijk wel. Bij mij was het ook echt snel voor bij had buikpijn en bleek als bijna volledige ontsluiting te hebben 10 min persen en klaar. Hopelijk bof ik deze keer weer zo.

Terug
Bovenaan