Corona vaccin en zwanger

<p>Hoi allemaal! <br /><br /></p><p>ik was erg benieuwd hoe jullie hierin staan. Laten jullie je vaccineren met het Corona vaccin als dit zou kunnen? <br /><br /></p><p>Ik persoonlijk doe het niet. Vind het te ‘eng’ .. er is nog zo weinig bekend en vooral met zwangerschappen en inenten. Ik werk in de zorg dus zou wel snel in aanmerking komen, maar denk dat ik het toch niet doe. <br /><br /></p><p> </p>

Ik weet bijna zeker dat zwangerschap een contra-indicatie is om gevaccineerd te worden. Ik werk ook in de zorg, maar was er eigenlijk al vanuit gegaan dat ik niet gevaccineerd MAG worden omdat ik zwanger ben. 
Ps. Ik heb nu 2x gezien dat iemand corona had in het laatste trimester en niet eerlijk zijn dat dat ook geen pretje is (vroeggeboorte, dysmatuur, ...) 

No way dat ik me tijdens de zwangerschap laat vaccineren. Werk ook in de zorg. Ik zie na het verlof in juli wel hoe de vlag er bij hangt wat corona betreft. 

In België mag je je niet laten vaccineren, omdat er te weinig geweten is qua bijwerkingen. Sowieso zou ik het niet laten doen, het is een nieuw vaccin en net op de markt, ik ga mn kleine ventje niets geven waar niks over geweten is?

Volgens mij is het inderdaad niet getest op zwangeren en daarmee dus ook nog niet veilig verklaard. Ik zou wel kijken hoe je vanaf 28 weken andere taken kunt krijgen (is in sommige branches normaal tegenwoordig) om op die manier jezelf extra te beschermen en hopelijk te voorkomen dat je het krijgt tijdens je zwangerschap. 

Ik sta sowieso niet te springen om het vaccin, maar zolang ik zwanger ben, steken ze al helemaal geen naald in mij. Er is niks bekend over het vaccin bij zwangeren en er wordt juist al het één en ander geschreven over mogelijke negatieve gevolgen van het vaccin op een ongeboren kindje. Dus nee, no way! 

Ik ben niet zwanger maar laat me ook zeer zeker NIET vaccineren. Vorige week heb ik corona gehad. Twee dagen flink ziek geweest, hoofdpijn en overgeven. Daarna nog een dag of drie wat slapjes en verkouden. Dat was alles. Mijn man net zo. Bij de meeste gezonde en fitte mensen is dit corona!! Erger is het in de meeste gevallen niet, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. 
Dus wees alsjeblieft allemaal niet te bang voor Corona, in de meeste gevallen is het écht niet meer dan een verkoudheidje/klein griepje. Ik ben blij dat ik het gehad heb en zou me hier nóóit voor in laten enten.

Terug
Bovenaan