Corona vaccin en zwanger

Ja inderdaad.. volgens mij mogen we ook niet ingeënt worden. En zo wel ga ik het echt niet doen! 

ik werk in een verpleeghuis waar al weken Corona is, maar ik hoef gelukkig niet te werken op de afdelingen die cohort zijn. 
en bij het derde trimester kijk ik nog meer uit, of ga ik in gesprek met de bedrijfsarts. 

ben nu 10 weken dus heb nog even :eek: 

@zeeuwsmeisje, heftig dat je het gehad hebt.. maar goed te horen dat je milde klachten had en het zo mee viel voor je! 
Ik werk met veel kwetsbare/ oudere mensen en zie wat een nare gevolgen Corona voor deze groep heeft gehad.. helaas ook meerdere aan zijn overleden. 
meestal zijn dat 80 plussers of mensen met veel onderliggend lijden. 
bij de meeste 'gezonde' mensen verloopt het mild inderdaad. 

Het blijft natuurlijk een rot virus 

Nee joh, daar zijn ze heel strict op.. Zwanger is inderdaad een contraindicatie.
Zodra het wel kan en ik geen borstvoeding meer geef laat ik me wel inenten.. Zuslief werkt bij de GGD en krijgt uit eerste hand mee hoe veilig deze vaccins zijn. Daar zitten zulke stricte regels aan. Ze vertelde dat die voorzichtigheid in het toelaten van een nieuw vaccin er ook voor heeft gezorgd dat we in Nederland zo relatief laat waren met de 22 weken prik. Dat was al lang beschikbaar in andere Europese landen om ons heen. 
Ik geloof er niks van dat medici je als zwangere gaan inenten met het covid 19 vaccin. 

Ik laat me ook zeker niet inenten. Maar ook niet na de zwangerschap en borstvoeding. 
Ik vraag me af waarom je je niet zou laten inenten tijdens de zwangerschap en borstvoeding maar wel daarna?

Een vaccin wordt uitgebreid getest in klinische trials, waarbij personen worden gevaccineerd om onderzoek te doen naar de bijwerkingen etc.
In deze onderzoeken doen geen zwangere vrouwen mee, dus ze weten niet wat een vaccinatie eventueel voor effect zou kunnen hebben op het ongeboren kind. Dit is een reden om zwangere vrouwen uit te sluiten van vaccinatie. 

[quote quote=10381498] Ik vraag me af waarom je je niet zou laten inenten tijdens de zwangerschap en borstvoeding maar wel daarna?[/quote]
Ik ben nu tien weken zwanger en zou me tijdens de zwangerschap niet laten inenten, daarna weet ik nog niet wat ik doe (waarschijnlijk wel). Maar antwoord op jouw vraag: voor mij geldt dezelfde reden dat ik tijdens de zwangerschap ook geen rood vlees, rauwmelkse kazen, paté etc. eet en geen alcohol/koffie drink. Sommige dingen zijn gewoon erg slecht voor je ongeboren kind, waar wij als volwassen mens wel tegen kunnen. Mede door ons eigen opgebouwde immuunsysteem. Over dit vaccin is gewoon nog te weinig bekend voor gebruik tijdens de zwangerschap.

[quote quote=10382493] Ik ben nu tien weken zwanger en zou me tijdens de zwangerschap niet laten inenten, daarna weet ik nog niet wat ik doe (waarschijnlijk wel). Maar antwoord op jouw vraag: voor mij geldt dezelfde reden dat ik tijdens de zwangerschap ook geen rood vlees, rauwmelkse kazen, paté etc. eet en geen alcohol/koffie drink. Sommige dingen zijn gewoon erg slecht voor je ongeboren kind, waar wij als volwassen mens wel tegen kunnen. Mede door ons eigen opgebouwde immuunsysteem. Over dit vaccin is gewoon nog te weinig bekend voor gebruik tijdens de zwangerschap.[/quote]
Sorry ik denk dat je me verkeerd heb begrepen. Zie nu dat ik het ook niet goed heb geformuleerd. Ik bedoel meer. De troep die erin zit is ook niet goed voor ons lichaam. Ik zou me zolang heg niet verplicht is niet laten vaccineren en al helemaal niet nu ik 15 weken zwanger ben. Allemaal rommel voor mijn kind en mij. 

Terug
Bovenaan