Corona vaccin en zwanger

Je mag best kritisch kijken naar of je dit wilt, ik ben zwanger en zal nu zeker niet laten vaccineren, je weet niet wat voor gevolgen dit voor jou en voor je kindje heeft. Ook tijdens de borstvoeding idem, vrouwen met een kinderwens snap ik ook heel goed dat die wachten. Zelf in een traject gelopen en als je al lang moet wachten ga je echt niet zomaar vaccineren en dan weer 2 maanden extra wachten. 

Het moet voor een ieder individueel een afweging en keuze zijn, je kunt hierin niet voor een ander bepalen, of dit nu wel of niet vaccineren is.

Maar je mag naar mijn idee best kritisch zijn, er zijn in het verleden vaccinaties geweest die ver strekkende gevolgen hadden voor het nageslacht. Tuurlijk iedereen houdt zich nu vast aan deze stroholm , maar naar mijn idee, ga eerst de kwetsbaren een vaccinatie geven, althans voor wie wil.  Daarnaast, de vraag is maar of je corona niet kunt doorgeven ondanks je vaccinaties,  daarom denk ik dat je beter de kwetsbaren kunt inenten ipv de "doorgevers". Werk zelf in de zorg en ik vind dat het maar te vanzelfsprekend wordt gevonden dat zorgpersoneel zich laat vaccineren, zorgpersoneel zijn ook mensen met een eigen leven en privé,  als je bijvoorbeeld in een traject voor een kinderwens zit of zwanger bent dan kun je niet verwachten dat mensen zich maar laten inenten. Maar dat is mijn mening, ik vind dat ieder individu zelf moet kunnen beslissen! 

https://youtu.be/nWC0loLNd4k Mooi filmpje over de corona vaccinatie en uitleg over hoe het werkt, risico's etc. Na m'n zwangerschap ga ik me zeker laten vaccineren, maar vind het heel goed dat ieder voor zich kiest op basis van de juiste informatie. Moeite waard om te kijken in elk geval!

Edit: de link valt weg. Google even op universiteit van Nederland en dan het YouTube filmpje van 7.05 minuten over het corona vaccin.

Ik snap je angst. Maar er is ook nog heel weinig bekend over corona en zwangerschap. Minstens net zo eng. Mensen die zonder klachten covid door maken krijgen toch aantoonbare long- en hartafwijkingen en wat betekent dat voor je ongeboren kindje? Het is een illusie te denken dat je door niet te vaccineren je kindje kan beschermen

Hoi helemaal!
De advies voor zwangere vrouwen te vaccineren is veranderd in de laatste maand. Ze adviseren om zwangere vrouwen met Pifzer/Moderna laten vaccineren.Ik ben nog aan het twijfelen. Ze begonnen om februari te vaccineren en het is niet tijd genoeg om te weten als de vaccins bijwerkingen voor de babies heeft of niet, denk ik.
Wat denken jullie? Iemand heeft de vaccin gekregen tijdens de zwangerschap? Gaan het jullie doen?

Terug
Bovenaan