Corona vaccin en zwanger

@Dootje ik had jouw bericht inderdaad anders begrepen. Gelukkig is het vaccineren voor ons nog niet van toepassing. Ik heb nog een tijdje om erover na te denken ?

Het schijnt zo te zijn dat zwangeren vrouwen niet ingeent mogen worden!
Dit omdat ze het effect niet weten op de kleine in je buik.
Nu wist een vriendin ook te vertellen dat ook als je een kinderwens hebt, je deze een jaar zou uit moeten stellen op het moment dat je gevaccineerd bent om dezelfde reden! Of dat ook echt zo is en hoe of wat durf ik niet te zeggen. 
Pas vooral goed op jullie zelf en vertrouw je de situatie op het werk niet meer, dan aangeven bij een bedrijfarts. Ik ben afgelopen Juli bevallen en in Maart mocht ik niet meer op locatie komen van de bedrijfarts ivm de veiligheid.
Succes met jullie zwangerschappen, ik hoop dat jullie er volop van kunnen genieten!

Ik zou me ook NIET laten inenten tijdens de zwangerschap met een relatief onbekend vaccin waarin waarschijnlijk, zoals bij de meesten, veel troep in zit. Dat wil je toch niet in het lichaam van je kindje? Haastig spoed is zelden goed en dit vaccin is met spoed gemaakt. De lange termijn gevolgen zijn nog onbekend. Het Mexicaanse griep vacvin was ook met spoed gefabriceerd en 10 jaar later bleken veel kinderen te lijden aan narcolepsie. Dus nee, bedankt. Blijf veilig, observeer en wacht af. 

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor spul hier allemaal in zit wat anders is dan in de 22 weken prik. Want die zou toch juist je kindje moeten beschermen net na de bevalling? Niet dat ik er meteen om sta te springen om een nieuw vaccin te nemen, wacht liever af tot mijn kleintje geboren is. Vind het ook lastig om te bedenken wat erger is, (mogelijk) corona of een vaccin tijdens de zwangerschap, hopelijk hoeven we die keuze niet te maken.

Kinkhoest wordt veroorzaakt door een bacterie en die vaccin bestaat al wat langer.
Covid door een virus en ik denk dat er dan andere stoffen in het vaccin zitten die helpen om de immuunrespons in je lichaam op te wekken.

In de testen die ze nu gedaan hebben voor dit nieuwe vaccin zijn geen zwangere vrouwen getest. Daarom raden ze het nu af. Dit hoeft niet perse te betekenen dat het ook kwaad kan. Maar ze weten het simpelweg nog niet.

Als ik niet zwanger zou zijn, zou ik de prik meteen laten zetten. Geen twijfel. Nu moet het een paar maandjes wachten.

Je vaccineert je niet alleen voor jezelf he? Als iedereen deze houding zou hebben raken we nooit van corona af. En je kan het hartstikke goed nog een keer krijgen en dan erger. Ik ben vorige week een collega van 48 kwijt geraakt aan corona. Hartstikke gezonde man met dochtertje van 1 jaar oud...

Terug
Bovenaan