<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn zoontje is morgen 10 maanden. We hebben een moeilijke start gehad met veel ziekenhuis bezoeken omdat hij niet goed in zn vel zat en weinig tot niet sliep. Als newborn met gemak 5 uur achter elkaar wakker en dan 10 minuten dutten om weer 5 uur wakker te zijn. We hebben contact gehad met verschillende slaapcoaches, een aantal boeken gelezen én een persoonlijk consult gehad bij een slaapcoach. Eindstand: hij slaapt 's ochtends 40 minuten, 's middags 30 minuten en dat was het dan. 'S nachts slaapt hij 11,5 a 12 uur, dus dat is helemaal fijn. De dagen duren zo wel heel lang voor hem. Hij is eigenlijk vanaf 11.00 u kapot, huilerig en chagrijnig. Wandelen, autorijden, draagzak, niets helpt. Hij slaapt alleen in zn bedje. Hij valt zelfstandig in slaap (zonder speen dus echt zelfstandig), met witte ruis in een donkere kamer waar je geen hand voor ogen ziet.</p><p>Goed. Ik ben dus benieuwd wat jullie dagritmes zijn. Wie weet kan ik inspiratie opdoen en hem eens op een andere tijd in bed leggen. Nu gaat het als volgt:</p><p>06.30 kletsend wakker </p><p>07.00 fles 180 cc kv</p><p>08.30 boterham</p><p>09.30 - 10.10 slapen (huilend wakker)</p><p>11.00 fruit</p><p>12.30 2 boterhammen (+ soms fles 120 cc kv)</p><p>13.00 - 14.00 in dit uur slaapt hij 30 a 35 minuten.</p><p>15.00 snack </p><p>17.30 warme maaltijd</p><p>18.00 papfles 180 cc</p><p>18.30 - 06.30 slapen</p><p>Laten liggen heeft geen zin. Hij staat direct op na zn dutje en krijst de boel bij elkaar. 'S avonds wordt hij vaak huilend wakker. Soms staat hij op en leggen we hem terug, soms blijft hij liggen. Van 23.00 tot 05.30 is het gegarandeerd stil. </p><p>Iemand ervaringen/tips?</p><p> </p>