Dagritme baby 10 maanden

Hi, 

Aah he wat naar voor jullie. 

Verder geen tips naast wat hierboven al genoemd is, maar wel een ander slaap ritme dan de meeste zie ik.

8/9u wakker 180cc(vakantie tijden??) 

10u fruit met thee of water. 

12u 180cc

12:15u slapen 

15u wakker 

15:30 halve boterham met thee of water.

18u avondeten met water.

20u 180cc

20:15 dromenland

Geen dag is hier hetzelfde en ze krijgt bijna elke dag wel een snack, soepstengel, rozijntjes, bakje yoghurt of iets maar heb ik geen vaste tijd voor.

Mijn dochtertje is net 9maanden. 

Succes ?

Haai haai. 

Geen idee of je iets aan ons schema hebt maar ik gooi hem er toch maar even in. Ons mannetje is ietsje jonger, van eind september. 

7.30/8.00 wakker worden en borstvoeding. Daarna naar beneden en kwark met fruit als ontbijt. 

9.30/10.00 naar bed. Vaak slaapt hij 1,5 a 2 uur. 

12.00/12.30 lunchen met twee boterhammen en water. 

15.00 naar bed. Slaapt dan meestal 2 uur. 

18.00 avondeten. 
20.00 naar boven, bedritueel en borstvoeding. Om 20.30 slapen.
Dit is sinds ruim een week ons nieuwe schema. Er is een borstvoeding af, een boterham bij, en hij ligt er nu 's avonds een uur eerder in. 

Wat vervelend zeg! En een 3e slaapje? Dus eind van de middag nog een half uurtje ofzo? En 's avonds half uurtje later? Ik weet het ook niet hoor...
Ons schema bij 10 maanden en nog steeds is:
Rond 9.00 fles 180 met granen
Rond 10.30 fruit en water
Rond 11.00 slapen ongeveer 1.5-2uur
Rond 13.00 lunch boterham en fles 180
Rond 15.00 tussendoortje en water/thee
Rond 16.00-17.15 slapen
Rond 17.30 avondeten en yoghurt toe
Rond 20.00 fles 180 met granen en dan rond 20.15 naar bed.

Ik denk dat de schema's die hier staan ook niet bij onze kindjes passen want die zijn eerder wakker. Omdat ze zo weinig slapen liggen ze er ook 18:30-19:00 in, omdat ze helemaal gebroken zijn en dan slapen ze niet tot 07:30? lastig lastig! 

Dat is inderdaad lastig. Als de kleine hier vroeg wakker wordt stop ik hem gewoon terug ??. Vanmorgen bijv kwam hij ook om zes uur. Dan drinkt hij alvast een (halve) borstvoeding en slaapt daarna weer even verder. 
Het blijft iets lastigs die schema's, het lijkt soms ook zo onlogisch. Hier was het 'probleem' dat hij er 's avonds zo laat in ging. Nu is er een voeding af en slaapt hij elke avond een uur eerder. Voelt voor mij heel onlogisch maar het werkt!

Enige wat ik dus anders doe dan jij/jullie, is maar 1 slaapje per dag. 
Heb totaal geen ervaring met moeilijke slapers gelukkig, maar zou het in dit geval wel het proberen waard vinden. Wat iemand anders ook al zei, is dat ze vaak goed moe moeten zijn. Door hem net wat langer wakker te houden heb je misschien ook kans dat ie iets beter en langer slaapt. 
Veel succes in elk geval ?

ZazouSept zo 'gewoon' is dat hier helaas niet. Hij sliep gister ochtend 35 minuten en gistermiddag 30. Ik heb m nog 2 keer in bed gelegd maar hij krijst het uit. Uiteindelijk 18.15 naar bed, 18.30 sliep hij. 19.00 krijsend wakker. Tot 19.30 bezig geweest hem weer slapend te krijgen. 22.30 wakker, tot 01.45 bezig geweest hem weer slapend te krijgen. Toen sliep hij tot 05.45. Fles gegeven en 'gewoon' weer teruggelegd. No way dat hij nog ging slapen. Ochtenddutje om 09.00 u, 09.50 wakker. 
Het is echt zorgelijk. We zijn op, kapot, alle drie.

Poeh wat heftig. Normaal gingen de nachten wel redelijk toch en lag het probleem meer overdag? Lopen er verder medisch gezien nu nog onderzoeken oid? Als hij na een half uur slapen zo hard huilend wakker wordt vraag je je inderdaad af wat er dan aan de hand is. 
Wij hadden vannacht een jongetje dat om 1 uur heel hard en zielig begonnen te huilen. Keek een beetje verwilderd om zich heen toen ik hem uit bed haalde,.. leek een beetje bangig. Toen vroeg ik me ineens af of ze op deze leeftijd niet gaat dromen? Zou jouw kleine nachtmerries kunnen hebben? Dat hij de dag aan het verwerken is en dan wakker wordt? Jullie houden al veel structuur aan toch? 
Zomaar even wat gedachten...

Terug
Bovenaan