dagritme dochter van bijna 9 maanden

Hallo Allemaal.
Ik heb een vraag over het dagritme van leeftijdsgenootjes van mijn dochtertje. Ze is nu bijna 9 mnd. Ze slaapt nog 2 keer per dag. Eerst van 10.30 tot 12.00, en dan nog van 16.00 tot 17.30. Daarna gaat ze pas weer om 21.00 naar bed.
Eigenlijk wil ik kijken hoe het zou gaan met 1 slaapje overdag, maar ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken. Kan ik dat het beste voor de lunch of erna doen? En welke eetschema houden jullie daarbij aan? En wanneer gaan jullie dan naar buiten? smorgens of smiddags? Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes, Carola
 
ik zou proberen om haar smorgens wat later op bed te doen en misschien kan ze dan gewoon om een uur of 19.00 naar bed. Je kan proberen of ze voor haar slaapje brood wil o.i.d. of een flesje pap en anders doe je het wanneer ze wakker word.
Je kan met haar sochtends een wandeling maken en smiddags nog een rondje.
een vooorbeeld schema
sochtends fles pap/brood
10.00 fruit
12.00 brood of fles
14.30 koekje/fruit met drinken
17.00 avondeten met een toetje
misschien nog in bad
en voor het slapen gaan nog wat pap of drinken
succes ermee
 
Ons meisje is 9 maanden en haar schema is als volgt.

tussen 7.00 en 8.00 wakker.
Bv
rijstwafeltje en sap.
tussen 9.00 en 10. 00 naar bed. Slaapt 1,5 a 2 uur.
12.00 brood.
tussen 1 en 2 naar bed slaapt dan 1,5 a 2 uur.
Fruit en sap.
18.00 warme prak en wat bv.
18.30 a 19.00 naar bed.

Zo is haar schema globaal wijkt soms wel eens af.

Groetjes
 
hoi,hoi,
onze dochter slaapt nog steeds 2x per dag ze is nu 11maanden.
ze wordt om 7wakker,gaat dan om half 9/9uur weer naar bed,slaapt dan +/-1 a 2uur,krijgt dan drinken en rond 12uur brood,en gaat dan tussen half 1,half 2 weer naar bed tot ongeveer 3uur.
ze krijg om 16.30 warm eten met yoghurt en fruit en gaat dan om 18.30 weer lekker slapen,met een klein beetje melk.zolang ze nog 2keer slaapt laat ik het lekker zo,ik kan zo s-morgens en s-middags lekker weg.als ze 1keer gaat slapen zou ik het rond 12uur gaan doen,dan slapen ze tot ongeveer 2uur en dan kan je ook nog lekker weg.
succes ermee
 
ik denk dat je nog wat vroeg bent met eenkeer per dag slapen. Meestal is dat pas rond een jaar dat ze nog maar een keer lapen. Je dochter slaapt ook nog best lang smorgesn en smiddags. OP een gegeven moment geven ze zelf wel aan dat ze geen twee slaapjes meer nodig hebben. Als ik jou was zou ik toch nog even wachten met een slaapje eraf halen.
Onze dochter van ruim 9 maanden slaapt ook nog twee keer per dag. Van 9.30 tot 12.00 en van 14.30 tot 16.30 (allemaal ongeveer)

groetjes
 
Ik zou nog even wachten met 1 slaapje. Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en slaapt nu nog steeds 2x per dag. En die slaapjes heeft hij hard nodig. Toen hij 9 maanden was, sliep hij overdag soms zelfs nog 3x, terwijl hij 's ochtends rond 7.30 u wakker wordt, en absoluut 's avonds om 19.00 uur weer naar bed gaat.

Succes !

 
Terug
Bovenaan