dagritme dochter van bijna 9 maanden

hoi, ben je dan niet bang dat er brand uitbreekt, er wordt ingebroken of wat dan ook? Ik zou mijn kind NOOIT alleen laten... er kan voor hetzelfde geval ook wat met jou gebeuren, nou ja als je vind dat je er goed aan doet moet je het doen.
 
Reactie voor Jos,

Ik kan niet begrijpen dat je je kind alleen achter laat terwijl je zelf weg bent. Als je kind wakker wordt en huilt dan komt er dus gewoon niemand! Zal het kind zich niet erg veilig bij voelen. Als mijn dochterje huilt ga ik altijd even kijken of er wat is. Ik vind het erg onverantwoord.
 
Ik hoorde vanmiddag toevallig nog een verhaal van mijn tante: Een stel was even naar een kroeg geweest een straat verder op! terug komende was de hele straat afgezet. Er was een bommelding geweest bij een bedrijf in die straat, de hele straat was hermetisch afgezet... tja ga dan maar eens vertellen dat je kind nog in je huis ligt te slapen alleen...! En inderdaad er zal maar kortsluiting ontstaan en er vliegt iets in de fik...Wie weet dat jouw kind daar nog ligt! En een voorspelbaar ritme, sorry hoor maar je kind kan van de een op andere dag wel eens gaan staan voorover hangen in haar bedje en eruit vallen.
Wij wonen in een flat waar de brievenbus beneden is, als ik post wil halen gaat Romi in de draagzak mee ik laat haar nog geen 2 min alleen thuis want wat er allemaal in 2 min. kan gebeuren houd je niet voor mogelijk!

Ik vind het erg onverantwoordelijk en hoop dat je er over nagaat denken!

groetjes corine
 
Hoi hoi

Ik heb een dochter van 8 maanden. Ze slaapt 's ochtends en 's middags ongeveer anderhalf a twee uur. Rond 6 uur is ze al weer moe. Wij rekken haar slaaptijd dan door haar lekker in bad te doen. Dit vindt ze heerlijk en dan kan ze haar laatste energie nog kwijt. Daarna de fles en tussen 7 uur en half 8 gaat ze de nacht in.
Haar eettijden overdag verschillen nog wel eens. Niet met uren, maar wel met half uren. Ik heb zelf ook de ene keer eerder trek dan de andere keer. Zij dus ook. Drinken doe ik vaker tussendoor dan dat ik hierboven lees. Wel probeer ik steeds meer dat ze veel in een keer drinkt, i.p.v. kleine beetjes. Zo kan ze het leren.

Een reactie op Jos: Iedereen moet het doen zoals die het zelf wilt en fijn vind.
Ik zou het nooit doen, maar ik ben ook bang aangelegd. Ik hoor het wel vaker dat mensen het doen. Maar ik denk dan altijd het gaat altijd goed, totdat het een keer fout gaat. En dan kan je het niet meer terug draaien. Maar nogmaals iedereen moet de dingen doen zoals die het zelf wil. Maar denk er a.u.b. wel goed over na.

Groetjes Ria
 
Maar het is niet zo dat ik naar de kroeg ging of op mijn gemak uitgebreid ging winkelen hoor. Ik ging dan naar de albert Heijn 3 straten verderop omdat het dan enorm slecht weer was (mijn man heeft de auto mee). Ik wilde dan niet met haar over straat. En ik was altijd met een klein half uurtje weer terug. En er stond natuurlijk nooit een wasmachine o.i.d. aan. Ik denk toch dat ik het met een 2e weer zo aan zou pakken, maar het is wel goed om me de door jullie genoemde gevaren te realiseren.Ik denk dat ik het bij een volgende dan even tegen de buurvrouw zeg dat ik ff weg ben en dat ik over een half uurtje weer terug ben.
 
Ik vind jouw reactie wel heel erg belerend trouwens.Ik kan me goed voorstellen dat je het niet met me eens bent, ieder moet doen wat bij haar past. Maar je hoeft me niet de les te lezen toch?
 

Ik moet zeggen dat ik ook een beetje met kromme tenen Corine's reactie gelezen heb. Vind je het echt nodig om op deze manier te reageren? Het lijkt wel of je het tegen een klein kind hebt..

En Jos; er zijn zovelen met jou die soms eventjes hun kindje alleen laten liggen hoor. Ja inderdaad, de kans is heel erg klein, maar er kan iets gebeuren.(ik denk niet meteen aan een bommelding of brand, maar eerder aan wakker worden en even huilen) Maar denken jullie hier ook aan als jullie met de kinderwagen over staat lopen? Er kan toch overal iets gebeuren?
 
precies,er kan overal wat gebeuren,als ik van de trap afval,en mijn dochter ligt boven heb ik ook een probleem,ik denk dat ieder voorzich maar moeten weten wat hij of zij doet,ik ben er abosluut op tegen,maar het is niet mijn kind,en laten we eerlijk zijn hoevaak hoor je dat er iets gebeurd is terwijl een ouder boodschappen aan het doen was,of je hoort dat soort dingen niet dat kan natuurlijk ook nog,laten we ieder lekker doen waarvan we denken dat het goed is,ik doe het in iedergeval niet,dat is duidelijk
 
Terug
Bovenaan