dagritme dochter van bijna 9 maanden

Nee ik bedoel met naar buiten meer van winkelen en wandelen.
Want als ze om 7.30 wakker is,krijgt ze de fles om 8 uur, effe spelen, wassen, aankleden en om half 11 gaat ze weer slapen. Dan kan je smorgens niet ff de stad in.
s middags hetzelfde. Om 12 uur brood, dat neem je niet makkelijk mee met die kleefbelegjes. En dan nog een fles erachteraan. Dan heb je nog een uur of 1,5 of 2 "vrij" en dan komt de fruithap weer. OOk niet dat je zegt we gaan even de stad in....
Dus je hele dag ben je eigenlijk bezig met eten en slapen. Dus wanneer doen jullie dan de boodschappen en ga je lekker winkelen met de kleine?
 
Is het echt erg als je even snel iets gaat halen als je kind lekker in slaap is? Toen mijn dochter wat ouder werd en in een voorspelbaar ritme zat ging ik wel eens even weg als ze sliep. Ik zorgde altijd dat ik met een klein half uurtje weer terug was. Ik had dan wel het zweet op mijn rug, maar soms kon het niet anders. Ze is nooit wakker geworden. Nu doe ik dat niet meer, want ze kan nu zelf uit bed. Mijn vriendin deed het ook, als ze de oudste uit school moest halen en de kleine lag nog te slapen, dan liet ze hem lekker liggen.
 
Als ik wil wandelen of ff boodschappen doen, doe ik dat niet speciaal op vaste tijden, als mijn dochtertje moe is valt ze wel in slaap in de wandelwagen of in de auto,dat doet ze al vanaf het begin,dus ik denk dat dat gewoon wennen is voor een kindje, ik ga vaak smorgens even een paar baantjes zwemmen in het buitenbad,en als ik dan uit het water komt slaapt ze alweer, en ik hanteer ook niet elke dag exact hetzelfde schema, soms doe ik het fruit savonds als toetje,met wat yoghurt, of doe ik de boterham en fles smiddags gewoon iets eerder, ik denk dat je wel wat flexibeler kunt omgaan met je schema hoor, je doet zelf toch ook niet elke dag precies hetzelfde, gewoon proberen
Wat betreft het alleen laten, dat doe ik niet, tenzij ik het met de babyfoon afkan, dus ff naar de buren kan dan wel, voor een snelle boodschap neem ik haar mee in de wandelwagen (heb alle winkels op loopafstand)
Succes
 
Maar wat kan er dan gebeuren? En als ze al wakker is geworden is ze weer in slaap gevallen want ze was nooit wakker als ik thuis kwam. Ik snap ook wel dat veel mensen het niet doen en misschien denk ik er wel te makkelijk over, maar ik zie het gevaar er niet zo van. Ze kon toen nog geen kant op. Ik bedoel 's nachts ga je toch ook gewoon slapen en niet elke keer kijken? (behalve als ze net geboren zijn want dan kun je je ogen er niet vanaf houden :)
 
Hoi Carola,
Mijn zoontje heeft al heel lang maar 1 slaapje meer overdag...al vanaf 7 maanden. Hij is nu net 1 jaar. Hij gaat meestal tegen half 12/12uur naar bed en slaapt dan meestal tot een uur of drie. Toen hij kleiner was sliep hij ook al deze tijd en ging nog van 17.00 tot18.00 naar bed. Maar op een gegeven moment wilde hij sávonds tegen 20 uur niet meer slapen....en toen we het laatste slaapje er af hadden gehaald ging hij lekker om half 8 naar bed. En dat is nu eigenlijk nog net zo. Dit schema bevalt ons heel goed. Als ik s'morgens even weg wil dan kan dat en zorg ik ervoor dat ik tegen 12 uur weer in huis ben. En als ik s'middags weg wil, dan doe ik dat nadat mijn zoontje wakker is. Heel veel succes met jou dochtertje.

Ik wilde ook nog even een reactie geven op Jos. Ik vind idd dat je er wel makkelijk over denkt, om je kind alleen te laten slapen en zelf weg te gaan. Weet niet of je iemand op de hoogte stelt dat je haar alleen laat, want stel dat je aangereden wordt terwijl je weg bent....dan weet niemand dat er een baby thuis ligt te slapen. En wat als jullie huis in brand vliegt? Zelfde probleem...niemand weet dat er een baby in huis is. Misschien ben ik wel te angstig hoor en het is ook niet om je aan te vallen (wilde het even kwijt en misschien had je zelf niet aan deze gevaren gedacht)

Groetjes Renate
 
wat je ook kan doen is een fles pap meenemen naar de stad de bambix apart in een bakje er is altij wel iets in de buurt waar ze een magnetron hebben en daarna ga je lekker winkelen en als ze echt moe is valt ze misschien wel in slaap in de wandelwagen en anders is het even niet anders en zul je nog even geduld moeten hebben met lang winkelen
 
Terug
Bovenaan