Dames dames,

Kiekje,

Op jouw vraag of de kleding na een avondje uit in de was gaat omdat het naar de rook stinkt is het antwoord JA en daarna direkt onder de douche om die gore stinklucht af te wassen. Dat deed ik al voor dat ik zwanger was. Nu zoek ik dergelijke gelegenheden niet op om mij en mijn kind te beschermen.

Maar je hebt gelijk, roken is een keuze.............MEEROKEN helaas niet!!! Kijk alleen maar naar jouw eigen kind. Jij kiest ervoor om te roken, niet je kind maar die trek je wel mee. Daar wordt door de rokers nu eenmaal geen rekening mee gehouden terwijl dat net zo of zelfs nog schadelijker is dan roken zelf.

Ik hoop voor jou dat je kind gezond is en blijft zodat jij niet al te veel last van jouw geweten hoeft te hebben.

oh nee oh nee, Ik zou niet reageren had ik al eerder geschreven. Maarja ik kan het toch niet laten. Dom dom dom hihi, please don't kill me.

Imma,

Jij schreef het volgende:

WILLEN is KUNNEN dames.. Als je echt wil dan kan je het ook.. Ik vind het nogal makkelijk om je achter een zogenaamde "verslaving" te verschuilen.

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben zelf van de een op de andere dag gestopt omdat ik zwanger was en vind dat ik de verantwoordelijkheid draag, het kind heeft er niet om gevraagd.  Het kan dus zeker als je maar wilt. Ik vind dan ook dat je  als zwangere  moet  stoppen met roken  maar......

Het is geen  ZOGENAAMDE verslaving. Het is wel degelijk een  ECHTE verslaving en het is zeker niet makkelijk om te stoppen. Je moet een knop omzetten en WILLEN. Daar heeft Imma  dus gelijk in. Voor alle dames die roken dus het volgende:

Het is niet makkelijk maar als ik het kan kunnen jullie het ook. Ik wil met deze reactie dus niemand veroordelen, eerder helpen. Stop toch met die troep. De eerste 2 weken is een drama, daarna wordt het makkelijker en na een paar maanden mis je het niet eens meer. Ik ging de eerste week wandelen als ik het niet meer zag zitten. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel kilometers gelopen hihi. Is meteen ook goed voor de slanke  lijn. Kom op dames, jullie kunnen het!!!!!!!!

Hai J_u_f,
Dat is eigenlijk ook wat ik bedoel hahah..
Wist alleen ff niet zo goed hoe ik het moest zeggen!!
Goed dat jij wel gestopt bent ..
Heb je er in ieder geval alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat er een gezond kindje op de wereld komt!!

Liefs Imma

Hoi meiden
Net de discussie zitten lezen maar ik mis hier nog een ding en die wil ik graag
even toevoegen

ROKEN IN HET BIJ ZIJN VAN BABYS   VERHOOGD DE KANS OP WIEGENDOOD

Groetjes Corien

Terug
Bovenaan