Dames dames,

Hallo allemaal, ik wil nog een klein "nootje" schrijven....
Zijn alle mensen die er nu zo fel op reageren ook zo als hun kindje geboren is? Gaan ze als ze naar een feestje geweest zijn direct hun kleren en jassen wassen want die hebben in de rook gehangen? Of gaan ze niet naar een bruiloft toe of verjaardag ook al is de kans dat daar gerookt wordt? Ik denk persoonlijk dat er dan ook een hoop mensen gaan afvallen.
Ik ben er op zich ook op tegen om tijdens de zwangerschap te roken (gaf mezelf vaak na een cigaret weer op mijn kop) maar ik weet ook hoe moeilijk het is om ervanaf te blijven.
Ik mag wel aannnemen dat iedereen hier op dit forum allemaal heel gezond eet en veel meer natuurlijke (dus niet uit een potje) fitaminen naar binnen werkt?
Ik wel. Juist als ik zwanger ben let ik daar nog veel meer op dan anders.
Iedereen heel veel succes daar mee en ik hoop dat men allemaal een fijne zwangerschap heeft! (met of zonder cigaret en alle andere dingen)

hoi  hoi,

Ikheb ook gewoon door gerookt tijdens en na de zwangerschap. Ieder zn keuze.
Tuurlijk weet iedereen dat het slecht is maar stress is veel en veel slechter voor je kindje.
Als ze tegen mij zeggen dat het slecht voor je is zeg ik gewoon dat gezeik van jou over roken dat is slecht voor me.
En dan heb je ook nog dat er genoeg alcohollisten rond lopen die ook kinderen krijgen. Dat is pas slecht alcohol.

En verder moet iedereen zelf weten wat ie doet.

Rachel

quote: ienimienie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-02-2007 21:59:07'));

Hallo allemaal, ik wil nog een klein "nootje" schrijven....
Zijn alle mensen die er nu zo fel op reageren ook zo als hun kindje geboren is? Gaan ze als ze naar een feestje geweest zijn direct hun kleren en jassen wassen want die hebben in de rook gehangen? Of gaan ze niet naar een bruiloft toe of verjaardag ook al is de kans dat daar gerookt wordt? Ik denk persoonlijk dat er dan ook een hoop mensen gaan afvallen.
Ik ben er op zich ook op tegen om tijdens de zwangerschap te roken (gaf mezelf vaak na een cigaret weer op mijn kop) maar ik weet ook hoe moeilijk het is om ervanaf te blijven.
Ik mag wel aannnemen dat iedereen hier op dit forum allemaal heel gezond eet en veel meer natuurlijke (dus niet uit een potje) fitaminen naar binnen werkt?
Ik wel. Juist als ik zwanger ben let ik daar nog veel meer op dan anders.
Iedereen heel veel succes daar mee en ik hoop dat men allemaal een fijne zwangerschap heeft! (met of zonder cigaret en alle andere dingen)

even los van de discussie wel of niet roken tijdens de zwangerschap. Al voordat ik kinderen had gingen inderdaad mijn kleren na een feestje de was in als er gerookt was en ik vermijd inderdaad feestjes waar gerookt wordt. Alhoewel die hoef ik niet te vermijden want in onze familie en vriendenkring wordt haast niet gerookt en degen die roken doen dat ook op een feestje buiten.

Maar goed dat staat natuurlijk los van wat voor effect roken heeft op een kind in de baarmoeder. Maar iedereen moet doen wat ie wil, maar dan niet schijnheilig je schuldig voelen. Gaan roken en blijven roken is nog altijd een keuze.

Miep

quote: kiekje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-02-2007 16:08:51'));

Er zijn ook mensen die roken niet tijdens hun zwangerschap, en gaan daarna flesvoeding geven, omdat ze vinden dat ze hun lichaam al lang genoeg hebben uitgeleend aan hun baby. Is dat dan wel goed?
Of omdat het in het begin pijn doet, of weet ik veel waarom.

Er zijn ook mensen die na hun verlof veertig uur in de week gaan werken, en hun kinderen DUMPEN in een kinderdagverblijf. Is dat wel goed?

Oh ja ik rook er vijf, net na een voeding, dus is merendeels al verwerkt.
Door daar ook maar even op googlen, roken en borstvoeding is beter dan helemaal geen borstvoeding.

Kiekje, Kiekje, Kiekje toch.. Als jij op deze manier jouw geweten weet te sussen.. Triest!!!!

Hoi hoi,

ik wil nog even reageren op iemand die vroeg of je je kleding in de was doet als je ergens bent geweest waar wordt gerookt. Ik ga niet naar plaatsen toe waar gerookt wordt. IN mijn familie is er bijna niemand meer die rookt en degene die dat wel doen zorgen ervoor dat er goed is gelucht in huis als we komen en roken buiten de tuin.

Ik eet heel gezond, neem extra zwangerschapvitamines op advies van mijn gynaecoloog en beweeg veel. Mijn kinderen snoepen bijna niet en als ze trek hebben vragen ze om fruit of ontbijtkoek. Verder drinken ze veel thee en water en krijgen ze fruit met melk mee naar school. Ik vind het heel laf van iemand om het eigen gedrag goed te praten door te zoeken naar zwakke plekken bij anderen.

O ja, ik woon ook niet in de randstad of bij een drukke weg of zo, maar vlak bij diverse boerendorpjes met veel dieren waar we vaak gaan wandelen of fietsen. Mijn kinderen brengen we lopend naar school of als het slecht weer is met de fiets. Verder ben ik vegetartier.

Ik wens iedereen veel wijsheid toe en een goede zwangerschap met een gezonde baby.

Groetjes ...

Hallo allemaal,

Het lijkt mij dat iedereen op zijn eigen manier zijn/haar best doet om het zo goed mogelijk te doen. Zowel nu tijdens de zwangerschap en straks tijdens de opvoeding en natuurlijk hebben er altijd buitenstaanders comentaar op. Ik zou zeggen gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is.

Groetjes jmak

he, eindelijk weer eens wat 'spanning' op dit forum! lekkere felle reacties...
maakt het weer eens wat spannend hier toch?
Of maak ik nu ook weer reacties los
En of ik ergens voor of tegen ben, tja, het heeft geen zin om bepaalde dingen te herhalen die hier gezegd zijn. Ik denk dat je nergens veroordelend over kunt zijn... zeker niet als je zelf niet in die situatie (wat het dan ook is) zit.

BEGRIJP DIT SOORT DISCUSIES OVER ROKEN NIET HOOR!!!!!!!!!
Roken is slecht en ga dan niet zeggen dat iedereen zelf moet weten wat goed is voor je kind. Roken is in geen geval goed voor je (ongeboren)kind!
Weet je waar ik helemaal niet tegen kan dan, wel letten op rauwmelkse kazen (waarbij een besmetting zeer zeldzaam is) en wel roken (met zowiezo schadelijke gevolgen)! Werkelijk ongelofelijk!!!
Nee, en niks 'laten we iedereen in zijn waarde laten'......degene die roken zijn gewoon heel slecht bezig..........
ROKERS....JULLIE MOETEN JUIST 1 HEEL BIJZONDER IEMAND IN ZIJN WAARDE LATEN........... JULLIE BABY!!

Terug
Bovenaan