dan wel dan niet voelen kindje beetje ongerust

Vorige week voelde ik het kindje zo duidelijk en nu voel ik al een paar dagen niks meer. Nu weet ik ook door de 20 weken echo dat de placenta boven ligt en de vrouw van de echo zei ook dat als het kindje daar ligt dan duurt het even voordat ik dat voel maar nu voel ik al even niks meer.

Ik ben morgen 22 weken en ik weet ook dat ik het kindje nu nog niet dagelijks hoef te voelen maar hebben meer vrouwen dit?

Ik lees graag jullie reactie's.

groetjes moi28

Hoi!

Ik heb pas hier ook een topic over geschreven omdat ik precies hetzelfde had als jij. Veel vrouwen die rond jouw termijn zwanger zijn hebben dat. Ik heb de vk er over gebeld omdat ik me ook ongerust maakte, maar ze zei dat het heel normaal is. Omdat je kindje nog alle ruimte heeft in je buik buitelt het nog alle kanten op en als je het wat minder of niet voelt dan zit je kindje waarschijnlijk op een plaats waar jij het niet of nauwelijks voelt. Dus maak je niet ongerust en geniet van de momenten dat je het wel voelt.

Groetjes Corina

Ik heb dat ook. Ben nu 20 wk zwanger en sinds 4 weken voel ik wat beweging, niet heel veel, maar volgens mij ligt de placenta ook aan de voorwand dus dat is logisch dan, maar ik voelde toch bijna elke avond als ik in bed lag wel wat. Nu ook al twee dagen niet.

Ik heb er gisteravond erg op gelet en ben daardoor ook een beetje ongerust geraakt, maar vanmorgen voelde ik toch weer een heel klein schopje dus ben nu minder ongerust.

Ik heb morgen de 20-weken echo dus dan zullen we wel zien hoe het gaat met de kleine.

Hoi Corina,

Dank je voor je reactie het is ook zo raar vorige week voelde ik het zo duidelijk en nu niks en dat maakt me zo onzeker maar ik geniet wel van de momenten dat ik wel voel alleen is dat gek genoeg nooit thuis maar op het werk of in de auto.

Dat thuis moment moet nog komen.

Ik ga er maar vanuit dat alles goed is.

hoe is het met jou en je zwangerschap?

groetjes moi28

Hoi moi28,

Nou ik had precies hetzelfde als jij. Sinds de 18 weken voelde ik het bewegen en sinds de 21 weken echt volop. Toen rond de 23 weken had ik ineens in 2 dagen tijd de kleine nauwelijks gevoeld. Ik heb ook een placenta die aan de voorkant ligt, maar toch vond ik het verontrustend. 's Nachts er gewoon slecht van geslapen. Toen de volgende dag de verloskundige gebeld en die stelde me gerust. Ik ben nu inmiddels 26 weken en ik heb het nu nog steeds dat ik af en toe een dag tussendoor de kleine nauwelijks voel. Gelukkig weet ik nu dat dat voor deze termijn normaal is. De vk zei dat als ik al 35 weken ofzo was het niet normaal is en dat er dan actie ondernomen zou moeten worden maar nu niet.
En de dagen dat ik het "normaal" voel dan hoef ik maar te gaan zitten of het speelkwartier begint. Vooral 's avonds als ik op de bank zit. Dan zie je heel mijn buik bewegen. En als ik op bed ga liggen natuurlijk. Maar wel heerlijk hoor! Ik geniet er met volle teugen van.

Nou maak je maar niet druk hoor, je verhaal komt gewoon helemaal met de mijne overeen en bij mij gaat het tot nu toe allemaal prima gelukkig. Donderdag weer op controle bij de vk, dus dan weer even een checkup en naar het hartje luisteren. Kijk er altijd naar uit.

Gaat jou zwangerschap verder ook naar wens? En is dit je 1e zwangerschap?

Groetjes van Corina

Hoi Corina,

Ach ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich zorgen maakt.
Ik heb volgende week weer een checkup bij de verloskundige en vorige week had ik de 20 weken echo.

Ja dit is de 1ste zwangerschap en het is allemaal spannend.
Ik hou wat vocht vast maar verder heb ik nergens last van ben niet misselijk geweest en dat soort dingen. dus verder gaat alles naar wens.

Is dit ook jou eerste zwangerschap?

groetjes moi

Hoi moi,

Nou dat was ook mijn reactie toen ik de verhalen las van meiden die op mijn topic reageerden. Die hadden dat ook allemaal weleens. En toen de vk me ook nog eens vertelde dat het normaal was maakte ik me er niet meer zo druk over.

Ja een 1e zwangerschap is zeker spannend. Je weet helemaal niet wat je te wachten staat en wat je er van verwachten moet. En je weet niet wat je allemaal moet denken van alle goedbedoelde adviezen.

Nee voor mij is dit de 2e zwangerschap. Maar wel een totaal andere dan mijn 1e, dus toch weer dingen nieuw voor me.

Groetjes Corina

Hoi Corina,

Raar he dat je je tijdens een 2de zwangerschap weer druk maakt om hele andere dingen dan bij de 1ste.
Nou die goedbedoelde adviezen daar ben ik klaar mee. In het begin luister je nog maar sommige mensen zijn zo extreem met jouw zwangerschap bezig dat ik zoiets heb van dit is mijn zwangerschap en ik draag die zoals ik die wil voor zover dat te bepalen valt he. Maar heb ik advies nodig dan kom ik wel zoals hier op de site.

En verder lees ik mee hier op het forum al deed ik dat op de oude wat intensiver.

Wanneer ben je uitgerekend?
Ik 18 november.

groetjes moi28

Terug
Bovenaan