dan wel dan niet voelen kindje beetje ongerust

Hoi Moi,

Ja heel vreemd. We hebben nu een zoon en ik heb nu zelf het gevoel dat we een dochter gaan krijgen. We willen het niet van te voren weten dus dat blijft een verrassing tot aan de bevalling. Maar ik hoop er maar niet teveel op. Zou het ontzettend leuk vinden als het een meisje werd, maar een jongen is net zo welkom natuurlijk!
Bij mijn zoon ben ik helemaal niet misselijk geweest, maar wel 4 maanden intens moe. En nu ben ik de 1e 10 weken misselijk geweest en de vermoeidheid valt erg mee. Verder is mijn haar nu vol terwijl bij mijn vorige zwangerschap ik elke dag een "bad hair day" had. Dat heeft echt die 9 maanden ontzwangeren nodig gehad om weer bij te trekken. En zo zijn er nog een aantal dingen. Dus echt totaal anders. En dat bevestigd weer het feit dat iedere zwangerschap weer anders is.
En wat ik ook wel apart vind; ik dacht dat ik nu veel minder onzeker zou zijn dan de 1e keer maar niets is minder waar. Ben nu veel banger dat er iets mis is of gaat. Zoals de 20 weken echo daar heb ik enorm tegenop gezien. Maar gelukkig was alles goed.

Daarom moet je inderdaad al die wel of niet goedbedoelde adviezen naast je neerleggen. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Door al je hormonen die door je lijf gieren ben je al onzeker en labiel af en toe genoeg. En ik heb zoiets van: als ik hulp of advies nodig heb dan hoor je 't wel. Ervaringen uitwisselen is leuk, maar je niet met elkaar gaan bemoeien.

Ik ben 21 oktober uitgerekend. Dus een maandje eerder dan jij. Maar goed onze zoon was 4 weken te vroeg dus het is maar afwachten wanneer het komt.

Groetjes van Corina

Hoi Corina,

Jeetje wat apart dat je nu ook weer onzeker bent.
maar goed zal ook wel overgaan denk ik.

Ik begin nu te merken dat ik mijn energie moet gaan verdelen vooral in het weekend en de stad in overdag en een feestje s'avonds is echt not done.

Maar goed ik moet er op die manier nog een weekend tegen kunnen en das zaterdag en dan ga ik dat zo niet meer plannen.

Verder is het hier vanaf augustus druk de 1ste week komt Opa schilderen de 2de week komen alle babyspullen de 3de week 3d echo wij willen heel graag weten wat het word en die avond voor het de curcus samen bevallen heel fijn allemaal.

groetjes moi28 (al ben ik nu 30 moet je kijken hoe lang ik hier al ben eerst bij het zwanger worden toen bij als zwanger worden langer duurt en nu eindelijk hier na 15 maanden klussen en zonder medische hulp.)

Hoi Moi30 :),

Ja ik had dat ook niet verwacht maar ik denk dat dat ook komt omdat je bij een 1e zwangerschap er nog zo blanco in staat en meer op een roze wolk zit. Nu vond ik de 1e 12 weken erg spannend en was blij dat ik die gehad had. Bij de 1e had ik dat helemaal niet. Mijn zus zei weleens: als je die 12 weken grens maar voorbij bent..... Dan dacht ik, ach meid zeur niet, er gebeurd nu niets meer. We hebben er zo lang op moeten wachten, dat kan toch niet dat het nu nog mis gaat nu ik eenmaal zwanger ben. Heel naïef maar zo voelde ik dat. Nu sta ik daar veel meer bij stil en daardoor ben ik ook onzekerder. Heb al diverse mailtjes naar mijn vk gedaan tussen de controles door en dat heb ik bij mijn zoontje nooit gedaan. Ik huppelde bij wijze van spreken door de zwangerschap heen.

Ja die buik gaat nu wel wegen hè. Ik ben 's avonds rond etenstijd ook afgebrand.
Goed dat je het rustiger aan wilt gaan doen, want je lichaam geeft natuurlijk ook niet voor niets die signalen af en heeft nu al veel te verduren.

Oh maar dan ga je wel een erg leuke maand tegemoed. Helemaal in het teken van jullie kindje! Gaat je partner mee naar die cursus? Mijn man wilde niet, die is daar te nuchter voor. Dus ik ben zelf die partneravond ook niet geweest. Nu doe ik geen zwangerschapscursus. Ik vond het de vorige keer op zich wel leuk maar ook wel heel zweverig allemaal hoor. Ik ben daar ook te nuchter voor volgens mij. Ik was samen met een vriendin en wij moesten af en toe moeite doen om niet keihard in de lach te schieten, dus keken we elkaar soms bewust niet aan. :)

Tjonge dan heb je ook al een hele weg achter de rug. Wij zijn wel de medische molen in geweest, maar ik wist toen niet dat daar ook een forum voor bestond. Achteraf wel jammer, maar ja gelukkig is het nu niet meer nodig wat dat hoofdstuk betreft.

Groetjes van Corina

Hoi Corina,

Jeetje jullie dus wel de medische molen in geweest pfffff lijkt me ook niet makkelijk al had ik er hier op een gegeven moment ook genoeg van. Wij wonen in een nieuwvbouwwijk en de de geboorteborden schoten hier als paddestoelen uit de grond nu zie ik de nieuwe niet eens meer omdat ik zelf zwanger ben.
En ja Mijn partner gaat mee naar samen bevallen juist omdat het onze eerste is en ik niet alles alleen wil doen de reden is ook dat Ik alles lees nu wat los en vast zit en mijn partner heeft dat minder. Ik ben blij dat ie mee gaat.

Verder hier even geen nieuws behalve dat we vanavond geboortekaartjes hebben zitten kijken.

Lees je snel weer.

Groetjes moi

Hoi moi,

Nou gelukkig zijn we niet lang in de MM geweest hoor. Bij onze eerste was ik binnen een maand zwanger, en nu binnen 3 maanden. Dus in vergelijking met vele in het forum "als het langer duurt" hebben wij nog niet te klagen. 1x de juiste dosis clomid slikken en het is raak. Maar goed het is natuurlijk veel fijner als het op een natuurlijke wijze gaat.
Ja dat lijkt me wel moeilijk, als je in een kinderrijke buurt woont waar een babyboom gaande is dat je er steeds buiten valt.
Maar heb jij dat niet dan, dat je nu juist ook niet anders ziet dan dikke buiken? Wij zijn pas een speeltoestel voor in de tuin wezen kopen voor onze zoon en ik zag niets anders dan dikke buiken. 't Leek wel een reünie voor zwangeren! :)

Ja dat is wel waar. Wij zijn er toch meer mee bezig dan de mannen. Omdat het in je eigen lijf gebeurd ben je er veel meer mee bezig. Voor een man is het toch nog een beetje een ver-van-mijn-bed-show. Ik probeer er mijn man wel een beetje in te betrekken, maar het zegt hem nog weinig. Het zal wel net zo zijn als de vorige keer. Na de bevalling begint het pas echt voor hem.

Tjonge dan ben je sneller dan ik. Wij zijn nog druk met namen. De geboortekaartjes moeten nog even wachten. De vorige keer heb ik de boeken pas gehaald met 33/34 weken. En toen moest alles hurry-up geregeld worden, omdat ik toen onverwachts vroeger ging bevallen haha.

Hé de groetjes weer.

Hoi Hoi,

Jeetje we hebben al 2 paginas vol gekletst met elkaar haha.

Ik heb vandaag toch even de verloskundige gebeld En ik moest me geen zorgen maken zolang ik geen pijnlijke harde buiken had en of bloed verloor.
En zoals je ziet ik moest werken vandaag Dinsdag is mijn vrije dag. En kan ik sneller reageren op werk hebben we geen toegang tot dit soort sites.

Raar he dat het bij mannen pas later leeft terwijl als ze zich een beetje verdiepen dan worden ze er stax niet door overvallen.

Ja we zijn ook vlug met de geboortekaartjes maar af is af en dan ik tijdens de vakantie of verlof andere dingen doen.
De namen zijn hier ook bekend heerlijk.

Maar clomid is toch omdat je eisprong niet regelmatig is?

Die dikke buiken zie ik niet meer nu ik zelf zwanger ben wel toen ik nog niet zwanger was en ja ik zie ze wel maar pas in de babywinkel enzo.

Nou verder geen nieuws!

Liefs Moi

hey,

Ja we zijn lekker op dreef. Maar als je eenmaal aan het typen bent heb je zo een lang verhaal.

Nou zie je wel. Gewoon rustig blijven en je gaat je kleintje vanzelf weer goed voelen als jij weer wat gerustgesteld bent. Voel je hem/haar na dat telefoontje alweer beter of dat niet?

Nou ik kan me op zich wel voorstellen dat het voor hen wat verder weg staat. Zij hebben geen last van kwaaltjes, voelen de baby niet schoppen en voelen nog niet die bloedband als dat wij die voelen als zwangere moeder.

Nou wij hebben nog niks. Ik had wel een paar leuke namen, maar die vindt mijn man allemaal niks. En ik hou van een niet-standaard naam dus dan wordt de spoeling ook wel wat dunner. Maar goed, de naam van onze zoon hebben we ook nog op de verloskamer besloten, dus het zal best goed komen.

Ja dat klopt. Ik krijg van mezelf geen eisprong, dus daar heb ik clomid voor nodig. Maar tot nu toe is allebei de keren 1 eisprong voldoende geweest voor een zwangerschap..... Een successtory noemen ze het in het ziekenhuis.

Nou vanavond maar op tijd mijn bed in. Vrijdag de verjaardag van mijn zoontje vieren, dus een drukke dag morgen.

Groetjes!

Hoi Hoi,

Nou vandaag eindelijk ons Ukkie weer gevoeld heeft wel een week geduurd maar goed dan heb je ook wat he?

Heel plezier morgen met de verjaardag van je zoon!!

groetjes moi

Terug
Bovenaan