darmkrampjes!!!

Goede morgen allemaal,

Onze dochter van bijna 2 weken heeft erg last van dampkrampjes.
(Wij denken zelf dat dit komt door de overstap van borst naar de fles)

Nu was ons aangeraden om venkelthee te gebruiken(zie mijn vorige discussiepunt), maar dit schijnt niet te mogen vanwege giftige stoffen.

Wie heeft er tips voor mij   om de darmkrampjes minder te laten worden.

Ik heb nu bij de apotheek Cinababy druppels gekocht, maar misschien weten jullie wel iets anders wat ik kan gebruiken of kan doen als onze dochter krampjes heeft.

Ben benieuwd naar jullie reacties

groetjes Masja
 
ik gebruik al vanaf het begin venkelwater voor mijn zoontje en hij  is nu bijna 7 maand  en dat helpt hartstikke goed!!ik heb nog nooit gehoord dat het giftig is en als dat zo was had ik er al lang wat van moeten merken!!maar druppels van vsm is ook goed hoor!!

groetjes bianca
 
Hoi Masja,
zielig zijn die krampjes he!
Onze beide meisjes hadden er ook veel last van. (nu 6 maanden) venkelthee lustten ze niet eens. dat spuugden de dames meteen uit. de druppels hielpen bij ons gelukkig redelijk goed.
wat wij  ook deden is ze tegen ons aan te leggen met de buik. door jou lichaamswarmte ontspannen de darmpjes zeggen ze. (zie foto van opa met brenda) de dames hadden voornamelijk tussen 10 en 5 zoveel krampjes. na even tegen ons aan gelegen te hebben, vielen ze toch weer lekker in slaap.


succes ermee!! ik hoop dat het snel beter gaat met jullie kleintje.

Groetjes,
Petra
 
als ze geen venkelthee lust,kun je dat ook door de fles voeding heen doen hoor,dat deed ik ook altijd,en dat werkt net zo goed dan als je het zo zou geven!!

groetjes
 
Hoi,

Wist ook niet dat venkelthee tegenwoordig wordt afgeraden.

Heb dit gekopieerd:
Dit is wat het voedingscentrum erover zegt :
Kruiden(preparaten)

Kruiden(preparaten) en andere ‘natuurlijke’ middelen worden vaak als veilig beschouwd. Dit is niet altijd terecht. Schadelijke stoffen in kruiden(preparaten) zoals aloë, senna en kava kava kunnen overgaan in de moedermelk en mogelijk schadelijk zijn voor het kind. Kruiden als venkel en anijs worden nogal eens gebruikt ter bevordering van de melkproductie. Het is echter niet aangetoond dat dit werkt. Venkel en anijs bevatten stoffen die mogelijk schadelijk zijn. Daarom wordt aangeraden matig te zijn met anijsdranken en venkelthee.

Advies: met mate gebruiken.

Groetjes Renata.
 
Hoi Masja,

Mijn zoontje (bijna 10 weken)  krijgt meestal een uurtje na de voeding krampjes (als hij ze krijgt dus). Soms helpt het om dat een beetje warm water te geven. De Cinababy werkt ook wel, maar vaak pas na een dag. En omdat hij er niet iedere dag last van heeft, wil ik ook niet iedere dag geven. Verder heeft hij er echt minder last van als ik de tijd neem voor de fles, en vooral voor het boertje dan. Als ik gehaast ben, krijgt hij geheid extra krampjes. Schijnbaar doe ik dan toch iets anders met de fles. En, wat ook nog wel eens helpt is hem op zijn ruggetje leggen en 'fietsbewegingen' met hem maken. Dan komen er vaak wat windjes los, en is de kramp weg. En....in superheftige gevallen (mijn criterium is meer als een uur achtereen huilen en als niets anders werkt) krijgt   hij een setpilletje Paracetamol. Is nu twee keer voorgekomen, en dan was de pijn echt binnen een kwartier weg. Op zo'n moment heeft hij dat ook echt nodig, omdat 'ie door de kramp natuurlijk ook niet slaapt, en na een zetpil gaat hij opeens vijf of zes uur door...

Succes, Claudia
 
hoi
Nou ik zit met het zelfde probleem, die buikkrampjes, zoooo zielig.
Ik geef borstvoeding en snachts 1 fles gewone voeding. Mn borstvoeding wil ik ook wel een keer gaan afbouwen, omdat ze de borst niet pakt en ik dus alles met kolven doe.
Ze heeft ruim een week in het ziekenhuis gelegen dus daar kreeg ze alleen maar flesjes me afgekolfde borstvoeding dus die borst heeft ze gewoon geen zin in.
Nu ben ik alleen bang dat als ik de borstvoeding gaat afbouwen dat ze alleen maar meer krampjes krijg omdat flesvoeding toch anders is.
Of heeft dit niks met elkaar te maken en zijn het gewoon de dampjes die nog helemaal op gang moeten komen.
Ik heb nu wel sinds gister die druppeltjes van vsm, en ik drink nu zelf rooibos thee. Dat had ik ook weer ergens gelezen, dat je dat kan geven en als de baby het niet wil drinken dat ik dan een liter moet drinken van die thee, er stond ook bij dat je venkelthee kan geven.
Ik vind het alleen zo'n gek iedee om mn kindje al thee te geven, moet ik het dan door de fles van snachts doen ofzo.
Nou ik hoop dat iemand mij ook wat kan helpen.
groetjes jolanda
 
niemand heeft mij  gezegd dat ik een zetpilletje paracetamol had kunnen geven tegen de pijn.  en dat ondanks dat ik meerdere malen naar het cb gebeld had voor advies.
hier zouden we veel aan gehad hebben. maar goed, gelukig hielpen de druppeltjes van vsm en het warm houden van het buikje.  we hebben ook de buik gemasseerd op momenten dat ze er geen last van hadden om idd eventuele windjes los te maken.  

het lijkt mij trouwens raar dat iets wat al jaren gebruikt wordt zoals venkelthee schadelijk zou zijn. maar als het niet goed voelt, zeker niet doen.

@hunnybun, ik gaf zelf een combi van fv en bv omdat ik gewoon niet genoeg had voor 2 kleintjes. in het begin wist ik niet dat ik geen koffie, cola en sinaasappelsap mocht drinken. voelde me zo schuldig dat daardoor ze zulke heftige krampjes hadden.
met 9 weken wou de een geen bv meer en met 11 weken de ander ook niet meer. ik heb zelf geen reactie gemerkt op het overstappen op volledige fv. na 1 week hadden ze helemaal geen krampjes meer. of het nou aan mijn bv heeft gelegen, geen idee. denk het niet omdat ik echt niks meer at wat enige krampjes kon veroorzaken.

succes allemaal!!!
 
Terug
Bovenaan