darmkrampjes!!!

Ach, wat zielig blijft dat toch he, die krampjes. Mijn dochtertje heeft het ook (gelukkig niet heel erg) mijn zoon had er ook 3 maanden last van. Heel eerlijk gezegd denk ik persoonlijk dat er niets helpt... volgens mij moeten ze er gewoon even doorheen! Al die middeltjes proberen, ik werd er alleen maar gestresst van en heb nooit resultaat gemerkt. Gewoon lekker knuffelen en laten weten dat je er bent voor je kindje en begrijpt dat de pijn vervelend is.
Echt zo'n antwoord waar je waarschijnlijk van denkt, wat heb ik daar nou aan?? Maar ik merk bij mijn dochter dat als ik dat doe en zelf rustig blijf zij ook meteen een stuk rustiger is en de krampjes eerder over zijn.
 
hallo onze dochter van nu 12 weken had ook heel veel krampjes
we gaven haar op advies van de drogist infacol dit helpt goed. voor elke voeding 1 pipetje.
ook leggen we haar nog wel eens op de buik op een kussen met de beentjes naar beneden bungelen. zo kwamen er vaak winden of ontlasting op gang.
gelukkig gaat het hier nu stukken beter en gebruik ik de infacol alleen maar meer als ze weer last krijgt. ben nu 4 dagen gestopt en tot nu toe nog niet weer nodig geweest.
ze kreeg trouwens tot 10 weken bv en nu flesvoeding.
 
quote: cwimons reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-01-2009 14:55:34'));


Hallo!


 
Een goede tip: Warm de fles NIET op in de magnetron! Daar krijgen ze ook erge buikkrampjes van!


 
Gr Cynthia



Aangemaakte melk moet je niet in een magnetron opwarmen i.v.m. ontploffingsgevaar en het ontstaan van hotspots. Maar je kunt het water om een fles aan te maken rustig in de magnetron opwarmen hoor!
 
Nog niemand gehoord over de B-free flessen (en spenen) !!!!!!
Die zijn echt top , hebben een apart ventiel dat er voor zorgt dat je kindje geen lucht binnen krijgt. De luchtbelletjes die je wel ziet in de speen tijdens het voeden en het aparte borrel geluidje zijn dan ook verleden tijd.
De flessen zijn oa. verkrijgbaar bij Prenatal en waren en zijn voor mij en mijn zoontjes echt een uitkomst .
 
Hallo allemaal,

In een of ander gratis pakket zat een flesje infacol. Klein beetje geven voor de voeding; super!!!!
Omdat het nog maar kort op de nederlandse markt is hebben niet alle drogisterijen / apotheken het. Op internet kan je het wel op verschillende sites bestellen.

Verder geef ik afgekolfde melk in B free flessen. Ook mooi systeem. Je ziet dat er geen lucht meekomt. Ook de spenen zijn prettig.
Bij mijn oudste zoon (7 jaar geleden) had je dit nog allemaal niet. Mijn zoontje heeft nu echt weinig last van krampjes.

Groetjes

Noortjes
 
Mijn zoon Danylo (inmiddels bijna 6 maanden) had in het begin ook veel last van krampen. Huilde dan vaak meerdere uren achter elkaar en trok met zijn benen.

Op aanraden van iemand bij een kinderdagverblijf ben ik Sab Simplex gaan geven. Voor elke fles wat druppels op een lepeltje.......een wondermiddel. Nog dezelfde dag merkte ik al verbetering. Deze druppels komen uit Duitsland en zijn nauwlijks hier in Nederland te verkrijgen, gelukkig biedt internet mogelijkheden.

Het schijnt overigens zo te zijn dat Limburgse kinderartsen dit middel inmiddels kennen en ook aanraden.


Succes ermee.

Wini
 
Terug
Bovenaan