darmkrampjes!!!

In het boek van Daphne Dekkers de geboorte van een moeder staat ook een hele goeie tip. Het heet ABC Dophillus, geloof ik, je   kunt het halen bij de natuurwinkel. Het is een spulletje wat bv ook Jakult zit en het versneld de rijping van de darmen als ik het zo goed uitleg.

Het heeft bij Daphne geholpen, maar ook bij die kleine van mij.

Succes!

Gr annicka
 
hoi hoi,

Mijn zoontje van 4 1/2 week heeft ook ontzettend last van krampjes, zowel overdag als 's nachts.
Wij zijn overgegaan op friso comford omdat hij ook erg harde ontlasting had, maar dit hielp niet voor de kramp.
Ik gebruik nu voor elke voeding infacol en dit help. Na een paar dagen merkte we het verschil duidelijk. Ook letten we erop dat de flesvoeding niet geschud word maar geroerd, zodat het niet gaat schuimen en we laten hem halverwege de fles een keer boeren en na de fles nog een keer. Hij is echt een heel stuk rustiger.

heel veel succes...

groetjes natascha
 
Destijds ook alles geprobeerd, maar venkelthee en cinababy hielpen hier niet. Nu lees ik goede berichten over Infacol (van de makers van de Sudocrem zeg maar..) Schijnt niet in het lichaam opgenomen te worden, maar direct in de darmen, waar het van alle luchtbelletjes die de krampjes veroorzaken, de lucht gelijk in 1x afvoeren..

Suc6

Kirsten
 
Sinds het weekend zijn wij overgestapt op andere flesvoeding. Wij hadden Kruidvat standaard nr 1 en nu gebruiken wij Friso Comfort nr 1 speciaal tegen darmkrampjes.
Dit helpt perfect. We merken nu al verschil.

Ook zeiden ze bij de drogist dat Infacol een goed middeltje was, dus mochten we na verloop van tijd toch het idee hebben dat het minder helpt dan kunnen we dat nog gaan gebruiken.

groetjes Masja
 
gelukkig dat jullie kleine minder last heeft van darmkrampjes.Is echt zielig.
Wat wij gebruikte toen onze meid daar last van had rooibosthee door de flesvoeding.Op advies van het CB.
Ongeveer 10 cc thee maken, gewone sterkte en laten afkoelen en dan door de flesvoeding opwarmen en klaar.
Bij Eva heeft het goed geholpen.
Nu heeft ze daar geen last meer van.
Hopelijk heb je hier wat aan en miss heeft je kleine geen last er meer van.

Groetjes Linda
 
hoi,

Onze 2 meisjes (nu 8 weekjes) hadden ook veel last van krampjes. ik ben overgestapt op nutrilon omneo. Dit is tegen krampjes/licht overgeven en het maakt de ontlasting soepeler. Het is er veel beter op geworden. bij onze oudste (nu 2), die ook veel lest had van darmkrampjes ook chinababy gebruikt, maar dat hielp ons niet echt. ik gaf toen ook borstvoeding. de tip om ze lekker tegen je aan te leggen helpt ook. of babymassage!!

succes en sterkte, want het is zo sneu voor je kleine maar ook intensief voor jezlef, als ze daardoor veel huilen!!

groet jo
 
twee woorden friso comford ik blijf het zeggen mijn zoon had 3maanden lang last van buikkramp ik was ten einde raad snachts op blijven en maar masseren en dan sliep ie weer werd ie in bed weer wakker toen ben ik overgestapt op friso comford en boem een stille baby voldaan en zonder krampjes vsm druppels hielpen niet en venkelthee is voor de kleintje idd niet goed laat me ff weten wat je doet groetjes marijke
 
Terug
Bovenaan