De kosten..

Hi,

wij zijn bezig voor de tweede, hoeven dus nu niets meer aan te schaffen voor de eventuele 2e. Wij hebben bij de eerste wel een nieuwe wagen gekocht maar een 2e hands kamer voor de kleine (200 euro voor betaald, bedje, kast en commode, badje, badkamerspulletjes, aankleedkussen enz.) Mijn vriendin kocht de kast alleen al voor dat geld... dus ja, lang leve martktplaats/speurders of ebay!!!!
Wat heel slim is om je ouders erbij te betrekken, wij hebben de wagen gedeeltelijk van onze ouders gekregen (was wel ruim 800 euro met alles erbij!). Als dat niet zo was geweest had ik nooit een nieuwe gekocht!!!
Binnen de vriendenploeg bij ons hebben we onderling de maatje 50.56 rompers gedeelt en de kruiken (die je in 2-v moet hebben).
Super allemaal hoor..
Ik merk dat de kleine van ons nu pas echt duur wordt (doen we zelf hoor) maar hij heeft vorige week nog weer een skelter gekregen (2e hands maar toch). Daarin kunnen wij ons minder bedeesd houden dan toen hij nog ukkie was....

Er staat ergens op het net (vraag me niet waar) een lijstje met wat je in huis moet hebben voor de bevalling. Maak een lijstje met wat je er nog graag bij zou willen hebben en als mensen vragen wat je nog wilt hebben, dan heb je alles zo op te noemen.
heb ik ook gedaan en zo kreeg ik van mijn broer een wippertje en van mijn andere broer een loopkarretje.... Genoeg mogelijkheden dus....

kus Do

Er is ook een boekje op de markt met de titel Babybudgetboek. Hierin staan een heleboel tips die je geld kunnen besparen. En ook een lijst met dingen die je echt nodig hebt voordat de kleine er is. En een lijst met dingen waar je mee kunt wachten om zo de kosten een beetje te spreiden.
In dit boekje staan ook tips over uitstapjes maken ed.

Liefs wanda

Dat over je ouders erbij betrekken dat was ik allang van plan hihi, nee hebben ze zelf al aangeboden dat ze tegen die tijd de kinderwagen betalen en dat ze gedeeltelijk de babykamer betalen, mij maakt het dan ook niet uit of die nieuw is of 2de hands..
Alleen 1 nadeel is, dat mijn ouders alles betalen en mijn schoonmoeder niks, dus ja krijg je onderling weer een beetje praatjes..

Dat boekje over dat babybudget ofsow, das inderdaad wel een goeie, moet ik eens ffies onthouden, kunnen inderdaad wel nuttige tips inzitten.

Nou bedankt voor de tips en reacties he!?
Liefs, Maaike.

Terug
Bovenaan