De "PEUTERPRAATJES" topic

Hoi mama's!

Altijd leuk die bijdehante opmerkingen van je peuter, al moet je soms toch je lach inhouden om erger te voorkomen. Maar nu ze toch niet meelezen kunnen we hier best het een en ander neer zetten waar we tóch erg hartelijk om hebben moeten lachen!!

- Gisteren gingen we Kay z'n schoentje, euh laarsje (kan meer in hè haha), klaar zetten voor Sinterklaas en zijn pietjes. Dus laars werd door Kay er neer gezet, stuk brood en een appel er in voor het paard en zingen maar! Sinterklaas kapoentje,.. zwarte piet wiedewiedewiet en toen ik vroeg of hij nóg iets wilde zingen antwoorde Kay: "Ja.. Poesje mauw!!!!"   Hahaha,.. moest er erg om lachen toen hij vol ijver dat liedje begon te zingen voor de Sint..

- Als ik Kay vraag om een lekker  kusje, en hij zit dan net zoet te spelen, dan zegt hij heel droog "nee mama.. kusjes op!". Erg duidelijke taal, zucht..

- Ik hoorde Kay laatst achter in de kamer kreunen.. Overduidelijk dat hij aan het poepen was. Dus ik loop er heen en kijk voorzichtig en wat lachend om het hoekje. Zie ik Kay op zijn knieen zitten, met zijn armen leunend, en een gebogen rood hoofd zijn best doen.. Dan ziet hij dat ik hem heb betrapt en zegt met een vermanende vinger: "Nee nee mama, spelen NU!!!".. Dus of ik even weg wilde gaan whahahaha...

-  Als ik vraag aan Kay of hij gepoept heeft dan zegt hij:"Neheeeej,..Kay luier om!!!" (lees:  Mens maak je niet druk,  Ik heb toch gewoon een luier om!!).

Kan wel uren doorgaan, ik lig hier elke dag dubbel om zijn uitspraken. Wat een heerlijke leeftijd!!

Hebben jullie ook een paar leuke zodat we weer eens wat kunnen lachen hier??? Misschien er zelfs een foto van gemaakt??   Ik ben benieuwd!!!!

Esmé mv Kay en ???

(24 wk zwanger)

Ik hoorde Julian laatst voor het eerst (zijn versie van) Vader Jacob zingen:

Vader Saapkop, Vader Saapkop!

Haha, toen hij een keer op zondagochtend vroeg waar papa was had ik hem verteld dat die nog sliep en een slaapkop was! Dus ja...

Ellen mv Julian

Hier een uitspraak waarvan ik dacht: hoe komt hij eraan?

Fabio was aan het kleuren, maar zat met het potlood echt te rammen op het papier. Dus ik zeg: Fabio ga eens gewoon kleuren....
Meteen ging hij gewoon kleuren, keek me aan en zei:   zo beter?
whahaha

Groetjes van Cissy

haha leuke topic!
grappig om te lezen..

annique heeft inderdaad ook wel erg komische uitspraken.

a'miek ben je nou???       ( mijn collega annemiek, waar ben je nou?0
ooo pot !!   ( ooow kapot )
doei mama doei!!!   ( als ze iets doet wat niet mag... hoezo ik verlink mezelf)
isse nou mama?? ( als ik een keer verdrietig ben en moet huilen, dan zegt annique dit... is er nou mama ssst )

en haar favoriete liedje die ze de hele dag door zingt:

tinke tinke keine ter     ( twinkel twinkel kleine ster)
lig ooow ver         ( jij geeft licht van ow zo ver)
bove statte lan   ( daar hoog boven stad en land )
mant mant           ( als een kleine diamant)
tinke tinke keine ter ( twinkel twinkel kleine ster)
lig oooow ver     ( jij geeft licht van ow zo ver)

bieboerij kijke     ( bibaboerderij kijken)
aabei     ( aardbei banaan appel sinaasappel jaja alles bij annique aabei

klaa papa hoor     ( klaar papa hoor... als ze er genoeg van heeft, kieteldood enz.)

aaaaiiii beebiee toch             ( aaaai baby toch) als ze een baby knuffelt

liefs sandra

Mexx noemt zichzelf Mets!

Mama  was gek aan het dansen op K3 zegt Mexx:  niet normaal hoor mama.

Mexx dat heet een mandarijntje zegt mama. Nee hoor zegt Mexx die ziet dat papa er 2 van de schaal haalt dat is een paparijntje.

Mexx zegt tegen een  meneer in de winkel: hallo? Mets  er even langs en geeft hem gelijktijdig een duw. Man lachen en ik sorry hoor  

Oma vraagt wat aan Mexx die niet reageerd en dus nog een keer iets vraagt,  Mexx reageert nog niet. Dus ik zeg: Mexx, oma vraagt wat, zegt ze gewoon:  Mets gaat niet met oma praten.

haha leuk om te lezen!

laatst had Ivar een eikel in zijn knuistje in de auto, maar toen we uitstapten hoefde hij hem niet meer en gaf hem aan mij met de mededeling: mama eikel

groetjes Jenneke

Deze had ik al eens verteld, maar hij hoort hier ook echt thuis vind ik.

Alles wat vies is moet in de wasmachine. Da's duidelijk.
Nu was Kian z'n tanden aan het poetsen, maar ik had per ongeluk mijn tandpasta erop gedaan. Z'n bekkie vertrok helemaal, waarna hij mijn tube pakte en zei: "Bah, vies, in wasmachine!"

Liefs Nelleke

Mama kijk een dolfijn (fontijn in het water bij de winkels)

Yoëll loopt bij mn ouders langs het veldje een rondje, ziet de overbuuf in de tuin en roept; buuvouw, buuvouw. Buurvrouw reageerde niet en Yoëll riep; bennie doof?
(oeps dat zegt mama als hij niet luisterd ook)

Yoëll kijk uit anders val je.... Yoëll zegt; daggenie (dacht het niet)

Yoëll spat zijn tante nat in het pierenbad in het zwembad. Daarop zegt zijn tante; pas maar op anders gooi ik je in het diepe.
Yoëll zegt; ja leuk doen we!

Vanmorgen bij de winkels ging het automatische brandalarm en duurde een tijd voor het uit was. Ik zeg tegen Bert; wat een pokke herrie
3 winkels verder zegt Yoëll; mama hoor, pokke herrie zeg

We kunnen nog wel even door gaan hoor hahaha lig helemaal in een deuk om hem.
Vaak vraagt hij nog; mama lachen waarom dan?

Terug
Bovenaan