Tijdens het ontbijt hadden we afgesproken dat Rebecca en ik samen zouden gaan spelen als we klaar waren.
Ik ruim alles op, Rebecca speelt alvast, maar vraagt: "Lebecca televisie kijken?"
Ik: "Ik dacht dat we samen zouden gaan spelen?"
Rebecca: "Ik dacht, dat Lebecca mocht televisie kijken!!"
Ik zat op de wc en vol verwachting luisterde Rebecca of er een plas kwam (ze is zelf ook aan het oefenen). Ze hoorde iets en riep het uit: "Jaaaaaa, mama plas, goed hedaan jochie!!"
Een keer liep ik op blote voeten en Rebecca zag wat eelt op de onderkant van mijn tenen (niet eens veel). Zei ze: "Bahh, mama tenen" (en bedankt!!) en daarna ook nog: "Bahh, papa tenen" (hij was niet eens thuis, maar op zijn werk!!
René doet zondags nog wel eens een dutje op de bank ('s middags). Rebecca: "Papa, stop slapen!"
Op een keer keek ik in de koelkast naar het gehakt en de houdbaarheidsdatum. Ik zei tegen mijn man: "O tot de negentiende". Rebecca: "Negen, tien, elf!!"
Als ik iets laat vallen of stoot ergens tegen aan, zegt Rebecca: "Mama toch!"
Bij oma wilde Rebecca naar zolder. Ik zei: "Maar daar is niemand!" Rebecca zei toen: "Naar niemand kijken?"
Papa strooid volgens Rebecca zand op de nasi (is seroendeng= gemalen pinda's en kokos)
Bij ons aan de achterkant waren een paar mannen een dakkapel aan het maken. We keken ernaar. Later ging je nog eens kijken, maar waren ze weg. Rebecca: "Mannen zijn weggevlogen!!
Rebecca zingt in de maneschijn...en dan..."dit is een duizendpoot die schoenepoepie is"
Rebecca probeert zelf de sandalen van een vriendinnetje aan te doen. Ik zie dat het niet lukt en vraag haar of mama kan helpen. Zegt ze een beetje op boze toon: "Nee mama vragen schoenen Lebecca".
We drinken hier Optimel drinkyoghurt.
Papa was Rebecca aan het aankleden en zei: "We gaan zo naar het zwembad, zodat we optimaal kunnen genieten van een ochtend zwemmen.
Rebecca resoluut: "Nee optimel niet in swembad".
Het duurde op een ochtend te lang voor wij naar benenden gingen (we konden moeilijk ons bed uit) met Rebecca.
Ineens roept ze het uit: "Papa opschieten naar benenden".
Toen we thuis kwamen liep Rebecca zo de kamer binnen met haar natte laarzen.
Ik: "Kom eens, eerst even de laarzen uitdoen."
Rebecca: "Nee, die blijven aan!!!"
Onder het eten hebben we kaarsjes aan. Zo gezellig nu het vroeg donker is. Voor Rebecca heeft het een andere betekenis. Na het eten blazen we ze uit (vinden we veiliger als we afwassen enzo en niet in de kamer zijn.) Maar Rebecca roept het uit: "Lekker leven zingen" (lang zal ze leven!)
Op een keer riep ik Rebecca. Ze antwoorde met: "Wat is er gebeurd mama?"
's Avonds bij het naar bed gaan, zei Rebecca: "Het is goed geweest...mama torenpijp!" 1x in de maand gaat ze mee naar vrouwenochtend in onze kerk (ze gaat dan naar de creche) en het kerk gebouw noemt ze torenpijp, omdat er een schoorsteen pijp bij zit.
Soms vraag ik dingen terug uit een verhaaltje. Toen ik weer iets vroeg zei Rebecca: Even nadenken hoor!!" (ze wist even geen antwoord).
Als ik haar aanmoedig om nog een slokje te drinken zegt ze regelmatig: "Ja tuurlijk of ja, natuurlijk!!"
Ik vroeg aan tafel aan mijn man wat hij graag van sinterklaas wilde hebben. Hij zei: "Begin maar met een chocolade letter puur" Rebecca: "Nee puur, doe maar water"
Soms wil ik graag dat Rebecca sorry zegt als ze iets stouts heeft gedaan. Op een keer vroeg ik haar dat ook en zei ze: "Nee sorry zeggen!"
Al tranen over de wangen of valt het mee?
Het zijn er heel wat, maar ik schrijf ze dan ook op in een boekje, dus kan ze zo opzoeken.
Groetjes, Marianne