De wijze komen uit het Oosten

volgens mij noemen ze waar wij wonen ook het oosten.
of ben ik nou heel abuis
ik woon in de betuwe,in gelderland.vlakbij tiel,arnhem en nijmegen.
groetjes karin

Hallo Karin
Jeetje wat een groot paard zeg
Dan zou ik wel een krukje moeten gebruiken om op te stappen heb daar nu al moeite mee
Ik rij ongeveer 4 keer in de week
Is handig dat ze bij mij thuis staan of mijn man is er of ik neem de babyfoon mee
Wij hebben een mini onze Sonja van ongeveer 10  daar rijden de kids soms op en zij kan voor de sulki
Dan hebben we daan een appalosa van 2 jaar jong en 1 meter hoog
Dan heb ik net een jonge fries onder het zadel Minke ongeveer 162 hoog
Dan Ramiro ( zit tuigersbloed in ) van 15 jaar en 163 en dan mijn oude kirre   Carlos een schimmel van 160 die al rond de 24 jaar is  daar rij ik dan ook niet meer op  
Groetjes Monique

Ik heb straks ook wel een opstapje nodig hoor  als ik er na bijna een jaar niet rijden weer op stap. Ik ben best wel (te)  zwaar dus ik wil niet zo aan zijn rug gaan hangen.

Wat heb je veel paarden! Gezellig zeg. En mooi dat je ze bij huis kunt hebben.
Geweldig vind ik dat, als kinderen op kunnen groeien in een omgeving met veel dieren.
Aan welke kant van N'dal wonen jullie? Wij wonen in een oud straatje vlak bij de laatste stoplichten richting Wierden. De overburen hebben hun achtertuin aan de Regge

groetjes,
Karin

Hoi Dames

Ik kom dan niet uit het oosten, maar ben wel wijs hahah

Ik las dat jullie over paarden aan het schrijven waren en aangezien ik ook een paardengek ben vind ik het wel leuk om hier ook op te reageren.

Ik heb 2 fjordjes. dit zijn volle broers (zelfde vader en moeder) en voor mijn dochter hebben we een shetlandertje. Verder staan er hier nog 2 pensionshetjes.

Wij wonen op een boerderij ( huur) en hebben lekker veel  beestjes. nog 2 honden, 6 katten, 4 konijnen en 1 cavia. Verder nog 7 kippen, maar die moesten verhuizen. Die zitten nu bij mijn moeder dit gaf problemen met varkens vervoer vorig jaar dus daarom moesten ze weg. en natuurlijk zitten er hier 1200 varkens maar die zijn niet van ons.

Ik rijd op het moment zelf ook niet, mede omdat ik mezelf te zwaar vind. Er wordt hier wel 3 a 4 keer per week gereden door een meisje uit de buurt en mijn dochtertje.

groetjes irene

hallo karin

Je schreef dat je aardige grote paarden hebt dus die kunnen toch heel wat gewicht dragen ?
Wij wonen dus ook in nijverdal op het hexel om precies te zijn dus zo ver wonen wij niet bij elkaar uit de buurt
Verder valt het me op dat er maar weinig andere hier in de omgeving wonen

Groetjes Monique

Hallo Irene
Het is heerlijk om zo vrij te wonen lekker de ruimte
Bij ons is het ook net een kinderboederij ik ben dan ook dol op dieren
Wij hebben konijnen,geiten,paarden,pony,s en honden
Mijn man heeft dan ook nog varkens op voer contract liggen
Fjorden kunnen toch heel wat gewicht sjouwen zijn erg sterk dus ben je toch niet snel te zwaar voor ze ?
Ik wil op den duur ook nog een fjord of haflinger kopen hebben vaak een mooi karakter
Dus dat is wel mooi als de oudste iets ouder is en te groot voor haar shetlander

Groetjes Monique

hoi weerdje

wat jij denkt heb ik ook altijd gedacht dat fjorden wel wat kunnen hebben, maar dat valt nog best tegen hoor. De oudste fjord van ons 10 heeft al problemen met zijn rug en de jongste is een heel mooi beestje vind ik die is heel slank gebouwd ( zeker voor een fjord) maar daar ga je ook niet opzitten als je een flink overgewicht hebt.
Verder vind ik het karakter van de oudste fjord ook wat tegenvallen, die is behoorlijk koppig en eigenlijk te lui om te werken. Hij is ook vreselijk sterk ( ze zijn tot 6 & 7 jaar hengst gebleven) Hij draait gewoon om als hij moet werken en dan val je er af, want dat doet hij wel zo gemeen dat er eigenlijk niemand op blijft zitten. ik zelf heb dit geintje van hem 3 jaar geleden met een breuk in mijn onderste lendewervel moeten bekopen. De jongste daar in tegen heeft een heel lief en betrouwbaar karakter . (de oudste is gewoon in de omgang ook heel lief hoor, je moet er alleen niet te veel van vragen) die wil alles voor je doen. Er rijd nu een meisje op van 14 en dan rijd mijn dochter op een shet. Soms zijn ze wel 3 uur in bak aan het rijden, spelletjes doen of springen enzo en dan nog is hij tot vanalles bereid. Ook komt hij altijd naar het hek als dat meisje komt. Ik hoop dat hier rachel later plezier van kan hebben.

groetjes irene

Het Hexel, dat is inderdaad niet ver van hier vandaan  Supermooi plekje om te wonen hoor, zo dicht bij het bos en de heide! Ik ga daar in de buurt weleens wandelen met onze hond Bo, in het kattenbos. Niet zo vaak, want het is er best wel druk en Bo is niet de gemakkelijkste als er andere reuen in de buurt zijn  Ik laat hem meestal uit in het Eversbergbos, dat is het dichtst bij ons huis. Of  rond de diepe zandkuil, bij de Uitkijk. Mijn paard stond eerst  bij de Berghoeve in Haarle. Toen staken we ook weleens de weg over richting Holterberg. Maar ik ben daar ook weleens door een boswachter aangehouden!

Irene, wat leuk dat er nog meer paardenliefhebbers zijn hier! Fjorden vind ik ook erg leuk.  De laatst keer dat ik van een paard ben gevallen was toevallig ook van een Fjord! Hihihi. Het was in het bos, voordat ik het wist was hij omgedraaid en lag ik ernaast met een gekneusde voet. Gelukkig val je dan niet zo diep    
Mijn eigen paard heeft me er 1x afgegooid met veel geweld en toen ben ik wel flink gelanceerd. Gelukkig niks aan overgehouden maar ik ben wel een beetje angstig geworden. Het is een superbraaf beest maar als hij wat stijf is en je wilt toch doorrijden of als hij fris is in het voorjaar dan wil hij weleens heel gek doen.

Op zich zou ik er wel op kunnen hoor, hij is inderdaad sterk genoeg. Maar ik voel me nog zo dik en log en heb helemaal geen conditie. Ik schaam me ook een beetje om dan in de bak te gaan rijden met andere mensen erbij

groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan