decemberforum

Ha meiden,

Allereerst gefeliciteerd!!! Echt een gek idee om moeder te worden, voor mij in elk geval.... afgelopen zaterdag positief getest dus als het goed is moet er hier half december babygehuil te horen zijn.

Het lijkt me leuk om de komende maanden ervaringen uit te wisselen.

Groetjes Saskia

HALLO,

ik ben morgen 6 weken zwanger en heb vorige week de huisarts gebeld en daar werd verteld dat ik met 10 weken een afspraak kan maken om bij haar te komen.. Maar wat gaat ze dan nog bij me doen/.? kan ik ondertussen ook al een verloskundige bellen?

Vr gr damam

Hallo decembermama's!

Ik sluit me bij jullie aan! Ik ben momenteel 6 wkn en 2 dgn zwanger en volgens mijn berekening 2 december uitgeteld.
Ben nu 25 jaar en het wordt onze eerste. Dus heel erg spannend! Het was in 1 x raak, wat best even schrikken was. Dat hadden we toch echt niet verwacht!
Vanaf vandaag ben ik echt super misselijk en heb ik vanmorgen ook overgegeven. Dat is toch echt niet fijn. Ik heb nu ook het idee om het toch ook al aa'n sommige mensen te gaan vertellen. Ik werk 5 dgn in de week (waar ik nu helemaal niet aan moet denken) en dan is het moeilijk te verbloemen als je ineens elke ochtend kotsmiselijk bent en alleen op een crackertje loopt te kauwen. Bovendien vermoed ik dat mijn moeder het al door heeft. Ik ben ook erg moe en hummig en mijn buikje is best opgezet en m'n borsten zijn ook voller. Omdat ik erg fijntjes ben lijkt dat ook wel erg op te vallen.
Maar dan heb je toch ook die onzekerheid. Wat als ik het nu al vertel? Is dat dan niet de goden verzoeken? Straks gaat er nog wat fout en dan heb ik het al aan sommigen verteld. Hoe denken jullie daar over? En voelen jullie je soms ook zo ellendig?
Groetjes Jo

Hi damam en josefien,

Gefeliciteerd, leuk leuk leuk. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!!

Damam: ik heb vanochtend de huisarts gebeld en heb vrjidag een afspraak. Daarin gaat 'ie uitleggen hoe alles nu verder in zn werk gaat. Heb dus ook nog geen afspraak bij de verloskundige staan... Waarom moet jij wachten totje 10 weken bent?

Josefien: wij hebben het afgelopen weekend al wel aan de grootouders-to-be verteld, ook om als het (hopelijk niet) misgaat met hen te kunnen delen en bovendien: we moesten het echt aan iemand kwijt anders zou ik het van de daken gaan schreeuwen hihi. Gelukkig heb ik, behalve borrelende darmen, nog geen klachten maar wie weet komt het nog (ben ook 'pas' 4 weken op weg)!

Liefs Saskia

hallo,

Ze vertelde mij dat het de gewoonte is om tot de 10de week te wachtten geen idee waarom, maar vind het best langduren.....

Wij hebben het vorige week tegen de opa;s en oma;a verteld erg blij allemaal...

lieve allemaal,

Van harte gefeliciteerd, ik ben ook voor het december forum, kunnen we fijn ervaringen delen. wel grappig om te lezen dat alle moedwers de zelfde onzekerheden hebbe. Had mezelf voor genomen niet zo onzeker te doen, maar ben best bang om mijn kleine wonder kwijt te raken.
Wij hebben het we verteld, aan ouder schoonouders vrienden en vriendinnnen. Op verenigingen en ouder van mijn werk laten we het nog even stil. vandaar dat ik nog eventjes anoniem wil blijven. je weet nooit wie het leest. Misschien wel een bekende en dan gaan de suggesties zo rond. Ik denk ook dat het fijn is om je ei kwijt te kunnen. Ook voor het geval dat het mis gaat. Dan kun je in elk geval nog eventjes bij iemand terecht en hebben ze er ook begrip voor. Voel me verder toppie, maar wat niet is kan nog komen uiteraard !!

groetjes 4+6

Hallo aanstaande mama's

Hier nog een december mama.

Ik ben Randy (de meesten kennen me wel) ben 25 jaar en kom uit Drenthe.
Op 18 november 2006 ben ik mama geworden van een sterretje, Ninthe*.
Ninthe* is overleden aan de gevolgen van Spina Bifida (open ruggetje).

Afgelopen "goede vrijdag" hebben wij te horen gekregen dat er weer een wondertje in mij groeit.
Als alles goed gaat komt dit wondertje rond 8 december (ben ik uitgerekend) ter wereld.

27 april krijgen wij de eerste echo, en ik mag door onze voorgeschiedenis zoveel echo's als ik zelf zou willen.

Liefs Randy
mama van Ninthe* en 5 weken en 3 dagen zwanger.

ooohhh wat gaaf zeg. Er zijn al genoeg december mama's en ik hoor daar ook bij!!!!
Allemaal gefeliciteerd!!!!!!
Wij zijn via icsi zwanger geworden en ben vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger.
2 mei heb ik de eerste echo en kijken ze ook of ik misschien 1 of 2 babytjes in mijn buik heb. Had namelijk 2 terugplaatsingen.
Ik ben trouwens 27 jaar en woon in het brabantse land.
Veel vrienden en familie weten het heuglijke nieuws al, omdat ik een weblog bijhou en ik kan ook niet lang mijn mond houden hoor.
Groetjes

Terug
Bovenaan