Derde kindje deel 3

Hallo,
Voor mij is het ook al weer lang geleden dat ik meedeed. Ik heb nog nauwelijks berichten gelezen.
Ik dacht wel mezelf weer in het rijtje te zetten.

Zwanger:
Janien -36jr -2(kids) 8jr- uitgerekend 8 okt
Lies - 39jr - dochter (8), zoon (3) uitgerekend 25 okt
Tamar - 33 jr - dochters (bijna 3 en 1,5 jaar), uitgerekend 15 dec (ook meisje)
Loes -30.jr - 2 zoons 3 en 5 - uitgerekend 5april
Greet - ...jr - .... - uitgerekend 15 jan
Estelle- ...jr
Astrid - 24jr - zoontje (5), dochter (2.5) - uitgerekend 28 maart
Suus - 35 jr - dochter (5), Zoon (3)- uitgerekend 26 feb
Chris - 36jr - dochter (8), zoon (6) - uitgerekend 2 mei

Wachtbankje:
Edith - 38 jr - 2 dochters (4 en 6) - NOD 2 okt- ronde 3 na 2 mk
Jolanda- ...jr - .... - nog ff bijkomen van OK!
Debby- 39jr - 2 zoons (15 en 11) - ronde 3 na 2mk

Groet,
Tamar

Hoi Edith, wat vervelend dat je lijf nog niet in zijn normale doen is. Ben je ook moe? Een vriendin van me heeft ook meerdere mk gehad en had op een gegeven moment ook echt haar buik vol van het zwanger worden, zijn en weer niet-meer en alle klachten erbij. ZIj heeft toen inderdaad een pauze ingelast en heeft nu 2 kids en de derde op komst.

Debby, jammer dat je nog niet zwanger bent, maar wie weet heb je nu zaad met zeebeentjes die goed kunnen zwemmen, haha. We tellen af.

Chris: het lukt nog steeds, he, je geduld bewaren voor die echo. Knap hoor. Verstand en gevoel werken niet altijd samen,he. Hoever was je nu ook al weer?

Ik vind mijn jongetje kwa opvoeden makkelijker dan mijn meiske, maar dat komt ook doordat ik zelf uit een jongensgezin kom en doordat mijn zoontje kwa karakter erg op me lijkt. Ik begrijp hem beter dan mijn dochter, die veel meer op mijn man lijkt en een meisjes-meisje is, terwijl ik dat totaal niet was. En nog niet ben.
Dat drukke is trouwens wel waar, met jongetjes, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet erg, als je maar vaak naar buiten kunt.

Van de week was ik wezen vliegeren met beide met harde vlagerige wind. Mijn zoon genoot en bleef rennen met dat vliegertje, wind lekker door ons inmiddels vormeloze haar, maar mijn docher stond echt een beetje beteuterd achter mijn benen te zeuren wanneer we weer naar binnen gingen. Tja, dan baal ik van dat meisjes-gedrag. Maar mijn dochter is weer gek op stoeien (heeft ze van mij) en daar houdt mijn zoontje weer veel minder van. En dat is weer niet echt meisjesgedragd, maar karakter.

Ik ben dus ook vooral benieuwd naar dit kindje op wie het lijkt, en welk karakter het heeft. En jongen of meisje? Het maakt me eigenlijk niet uit. Jullie horen in januari wel wat het is!

Goed weekend alvast weer.

Greet, ja ik ben ook moe. En twee weken hoofpijn. Heb ik anders nooit.
Zie er zelfs tegen op om weer zwanger te worden.
Dat ik afgelopen maanden twee keer zw ben geweest lijkt inmiddels erg onwerkelijk en lang geleden.
Ik neem niet bewust een pauze. Ik bedoel, geen anticoncepie of zo.
Maar we vrijen ook niet bewust op een bepaalde datum. Gewoon lekker wanneer we zin hebben.
Doet de relatie wel goed.

Tamar en Madelief, welkom terug!!!
Leuk. Knap dat jullie het gevonden hebben.

Edith

Mijn verlof is begonnen, eindelijk! Nog 6 weken en ik hoop dus wat korter dan is de baby er!

Welkom terug Debby, Tamar, Madelief!

Leuk om te lezen Swiepie van jouw dochter, ik heb er namelijk wel zo eentje die maar doorgaat heel sportief is geen jurken aan wil enz terwijl ik dat zo leuk vind en zo graag een meisjes meisje wilde. Maar dat is ze gewoon niet! Wel is ze heel stoer meisje met laarzen en een spijkerbroek en lang haar dat wel maar niet met jurken en rose. Nee het moet paars en rood zijn. Toch ben ik zelf ook zo als zij is ik ben ook geen type van veel make up, jurken enz maar ook van een spijkerbroek met laarzen. Mijn zoon daarentegen is heeeeel netjes ruimt alles op wil graag ramen wassen het is een beetje een meisje jongen!

Ben benieuwd naar deze! Nou ik ga naar de hockey van mijn dochter want de wedstrijd gaat zo beginnen.

Groet
Lies

hoi meiden,
er zijn er heel wat die zwanger zijn.
ik was dit onderwerp kwijt geraakt.
wij zitten nu in ronde 3. nu voor het eerst ook weer de eisprong.veel pijn maar ook door die ovulatie testen.26 sep de nod dag.
ik heb een dochter van 5 en zoontje van 3.

heb een vraagje wanneer hebben jullie het verteld aan de kinderen???

gr marjan

Hallo,

Ik geloof niet dat ik alles bij kan lezen, maar ben nu gewoon weer begonnen. Wat is er een hoop gebeurd!
Veel sterkte voor die meiden die een mk te verwerken hebben.

Marjan, ook welkom terug.
Mijn kinderen zijn iets jonger. Toen ik wist dat ik zwanger was, werd de jongste 1 en de oudste was nog geen 2,5 jaar. We hebben het tegen allebei gelijk gezegd. Aan de oudste heb ik gevraagd of ze een broertje of een zusje wilden. Een broertje, vanzelfsprekend, want een zusje had ze al. Inmiddels weet ze dat het een zusje is en is de gedachte aan het broertje niet meer aanwezig.

Zelf heb ik zoiets: kinderen merken toch alles en het is lastig om wel iets mee te krijgen, maar niet te weten wat er gaande is. Ik had er rekening mee gehouden dat ze het diverse mensen zou vertellen. Dat viel mee. Ik vond het belangrijker dat zij het wist dan het langer geheim houden voor omgeving.

Ik denk dat je je kinderen ook wil beschermen voor slecht nieuws over een mk, maar toch is dat denk ik ook goed om te delen. Doe waar je je goed bij voelt! Laat je het weten?

Groet,
Tamar

hoi tamar,
ja ik had gisteren met me man erover.
hoe hij erover dacht.hij had zo iets van nou we zeggen het pas als het zichtbaar wordt bij je.
maar ze begrijpt best veel.stel dat het nu raak is dan ben ik op de verjaardag van me man uitgerekend.
ik dacht misschien is wel leuk om haar mee te nemen naar de 1ste echo,maar ja de kans bestaat ook dat je slecht nieuws krijgt.
ik zei eerst tegen me man die mvm plassen doe ik niet,maar ik heb al leuks bedacht om dat uit te leggen,want ik heb een dochter die zo bijdehand is.
waarom krijgen wij geen baby,haar juf is zwanger.
hoe komen de kindje in je buik en hoe komen ze eruit mamma.hahaha leuk!!! hoorde dat daar leuke boekjes voor zijn in de bieb.dus als ze er weer over begint als ik zwanger ben dan ga ik eens neuzen in de bieb.
gr marjan

Edith, ik berijp je erg goed. Wil aan de ene kant ook niet bewust met het zwanger worden bezig zijn maar toch hou ik er rekening mee. Had afgelopen weekend 2 verjaardagen en een bruiloft ( mijn jongste is vandaag jarig ) en dan wil ik toch eigenlijk geen alcohol drinken want stel dat het toch raak is. Heb toch 1,5 glaasje wijn op. Ook het geplande klussen breekt wel eens op. Het gewone ongeplande maar liefdevolle vrijen mis je dan toch erg. Hoop dat ik nu snel zwanger ben en blijf zodat ik na het krijgen van een kindje weer "normaal" kan leven zonder overal rekening mee te houden. Wil dolgraag een kindje maar na 3 jaar wil je ook wel eens beloond worden en de draad van het leven weer oppakken. Gewoon een drankje of hapje op zijn tijd zonder dat je hoeft te denken van "als ik nu zwanger ben dan mag ik dit eigenlijk niet". We gaan gewoon gezellig samen wachten op het bankje en voor ons komt het ook vast goed. Met al die zwangere om ons heen is het geluk ook vast voor ons weggelegd.

Chris: ja, ik had je berichtjes gelezen hoor. Bedankt daarvoor anders had ik jullie nooit teruggevonden. Ook ik begrijp je onzekerheid en spanningen. Denk dat ik hetzelfde reageer als ik ook weer zwanger mocht raken. Zit denk ik heel de dag op de wc of ik niets zie en maak mezelf helemaal gek. Goed van je dat je nog niet hebt gebeld voor de echo maar ik heb er een goed gevoel over hoor. Komt allemaal goed.

Marjan, Tamar welkom terug. Gezellig dat jullie ook weer mee komen praten.

Ik voel me gewoon. Geen raar gevoel in buik of tekenen van beginnend zwangerschap of wat dan ook. Kan dus gewoon alle kanten op. Moet ook nog ruim een week wachten op mijn NOD ( volgende week woensdag) dus ik zal nog ff geduld moeten hebben.

Even een reactie op jongen of meisje. Ik heb natuurlijk 2 zoons en ik vind het geweldig. Aan de ene kant zijn ze erg stoer maar ze kunnen ook nog gewoon lekker met mijn kroelen ( zelfs de oudste). Ik ervaar dat jongens liever zijn dan meiden maar ik zou wel erg graag een meisje willen hoor. Lijkt me ook erg geweldig.

Gr. Debby

Terug
Bovenaan