Derde kindje deel 3

Hoi Suus,

Nee, heb me nog steeds kunnen beheersen! Ga proberen tot halverwege volgende week te wachten met bellen voor een echo.....
Ik heb ook natuurlijk al een meisje en een jongetje maar ik hoop stiekem wel een beetje op een meisje. Niet omdat ik meisjes leuker of liever vind dan jongetjes hoor maar omdat ik dat "opvoedtechnisch" makkelijker vind. Ik merk dat ik het soms moeilijk vind bij mijn zoontje om de juiste balans te vinden tussen "voldoende weerbaar" maken en "inperken van aggressief gedrag". Met andere woorden, ik wil wel dat hij lief en rustig is naar anderen toe maar dat hij wel voldoende van zich af kan bijten. Jongetjes zijn toch wat fysieker en gaan wat sneller over tot een knokpartij. Ik stimuleer hem dan vooral NIET mee te vechten waarna hij vervolgens een periode "het doetje" van de klas was. Pffff, je wilt het gewoon zo graag goed doen en bij mijn dochter gaat dat zoveel gemakkelijker (voor mij dan). Maar begrijp me niet verkeerd. Het is dus een puur praktische overweging waarom ik stiekem hoop dat het een meisje wordt. Van een jongetje zou ik net zoveel houden en idd - de gezondheid is het allerbelangrijkste!

Liefs, Chris

chris, dankjewel voor je lieve steun.
heb naar de gyn gebeld.
Kreeg zijn doktersassistente aan de lijn.
Die deed wat vaag over "ja, dat kan, wacht nog maar een maandje af"...
Ze merkte aan mij wel dat ik daar niet zo blij mee was.
"of er een kinderwens was? "
@$#%&%*&%%#
Daar kan ik nou zo boos om worden. Ze geeft zo'n advies zonder te weten hoe oud ik ben of te weten wat allemaal aan vooraf is gegaan. Ze had mijn dossier niet hoor!
Ik had alleen kort verteld dat ik een cur na een mk had gehad en nog nauwelijks een normale menstruatie had gehad.
Zeg dan niks!
Nu heb ik a.s. maandag pas een tel afspraak met de gyn.
het stomme is dat vanmiddag m'n ongi toch leek door te zetten na 2 dagen helemaal geen drupje, maar nu is het alweer over.
Grrrrr.
En ik heb gewoon geen zin meer in onderzoeken. kan ik weer met mijn billen bloot. Op zich vind ik dat niet zo'n probleem, maar ik ben het gewoon ZAT. Echo vind ik nog wel ok, maar zo'n contrast foto, is dat niet heel naar? Ik las ook al iets over hysteroscopie. HELP!
Ok ,ok, ik weet dat ik mezelf gek loop te maken, maar ik heb al een week knallende koppijn van een ongi die niet door wil zetten, een gevoel dat mijn rechter eierstok op springen staat en een moeder die niet weet wat ze met het bericht moet dat ze mogelijk een gehandicapt kleinkind had gekregen.
WEEEEEEH, ff brullen hoor....;'-(((

Fijn dat jullie het nog op kunnen brengen om naar me te luisteren.

@chris: knap dat je nog geduld kunt hebben. Maar liever een wat latere en dan gewoon supergoeie echo!!!
@Lies: hee, het werk zit erop of niet??? Lekker met verlof, heb je wel verdiend...

Liefs,
Edith

Jemig Edith,
Wat een gedoe.
Zou je je lichaam misschien niet een maandje rust geven. Lijkt me helemaal van slag.
Kan me wel voorstellen dat het vervelend is om alweer in je blote kont te liggen. Is toch een prive stukje van jezelf waar constant aan "gerommeld" wordt.
Laat je weten hoe het bij de gyn. was?
Janien

Ben vandaag bij de verloskundige geweest.
Morgen 36 weken.
Alles lijkt goed. Ze schatten het kindje op 5,5 pond nu.
Janien

hoi edith,

ik weet ook niet wat ik er van moet zeggen ik snap dat je er erg onzeker voelt als het steeds wel of niet doorzet ook snap ik dat je niet meteen met de billen bloot wilt maar aan de andere kant brengt het ws wel zekerheid kort om alleen doen als je het zelf wilt!

janien wat leuk om te weten he hoe ze het nu schatten , gaat het gewicht aan het eind nog snel omhoog volgens mij wel he?!

mijn oudste was bij de geboorte 3000 gram en 51 cm mijn 2e 3450 gram en 51 cm

vrijdag over een week mijn eerste echo!! ik kan niet meer tegen dat wachten ik wil eidelijk echt bewijs

groetjes

ps mijn jongste moet as vrijdag de neus en kelamandelen eruit :(

Ha Edith,

Ja lekker lomp van die assistente. Natuurlijk heb je ook lieve assistentes maar sommige kunnen echt stomme geiten zijn. Alles keurig volgens de boekjes maar voor het gemak wel vergeten dat het om mensen gaat. Heeft u een kinderwens? Aaaah welnéé, die zwangerschappen die doe ik gewoon even voor de lol.... Nou ja, in elk geval goed dat je de gyn telefonisch kan spreken maar natuurlijk is het fijner als je even op het spreekuur had mogen komen. Heb zelf geen ervaring met contrastfoto's maar zowel mijn buurvrouw als een collega hebben dat gehad en zij vonden het allebei erg meevallen. Maar misschien is het ook wel helemaal niet nodig, niet teveel ongerust maken hoor!

Knuffels, Chris

Ja ja het jongen/meisje verhaal, ik en mijn mannie hadden dan geen voorkeur, mijn dochter wilde een zusje, maar mijn zoon een broertje dat kon ik zo wel bedenken. Ik vond een meisje voor later leuker en een jongen voor nu want voor mij is een jongen opvoeden 1000X makkelijker en hij is ook zooooo lief voor mij althans die ervaring heb ik. Maar ik vind meisjes dingen wel weer leuker. Aangezien ik van beiden 1 heb is het prima zo en is deze een toegift.
Ik geniet bij mijn dochter van de meisjesdingen en bij mijn twee zoons straks van hun (ik hoop natuurlijk dat deze weer zo lief is!) knuffelige en goeiige karakter. De jongens schelen maar 3 jaar dus ik hoop dat ze veel samen kunnen spelen.

Chris hoe later die echo hoe beter! Ik heb hem met 7 weken gedaan en dat is een prima tijd dan zie je een hartje en als die meting goed loopt vermindert je kans op een miskraam wel aanzienlijk.

Edith je bent als net als ik, ik zou dat ook gelijk denken maar dat is wat vroeg hoor. In denk namelijk dat je lichaam van slag is en pijn rechts kan eisprong pijn zijn. Ik denk ook niet dat ze dat gelijk gaan onderzoeken omdat daar nu geen aanwijzigingen voor zijn. Bij dat syndroom word je helemaal niet meer ongesteld een collega van mij heeft dat namelijk.

Ik sluit me bij Janien aan dat je misschien moet overwegen je lichaam wat rust te geven. Mijn gyn heeft dat toen ook gezegd na die eerste curretage, jij hebt er twee gehad en dat is lichamelijk best een opdonder. Zodra je lichaam alles weer op de rit heeft heb je zelf ook wat meer rust, althans zo werkt dat bij mij. Ik snap het wel het is moeilijk je wilt dat kindje en het liefst zo snel mogelijk en wachten en een cyclus overslaan passen dan vaak niet in dat plaatje maar is soms wel het beste.

Sterkte
Lies

jullie hebben gelijk hoor, wat betreft mijn lijf rust gunnen.
Zit lekker aan de wijn met brie.
Al jaloers???? ;-)
Maar juist al die lichamelijke klachten geven zoveel onrust.
Ik ben niet eens zo heel erg gefocust op zw worden.
ik wil weer gewoon mezelf zijn.
Dat vage gedoe met beetje ongi en dan weer niet, buikpijn etc...
Ik ben anders nooit ziek of zo. En nu al veel teveel ziekenhuis gezien de laatste paar maanden.
Ik vond zwanger worden altijd zo lekker iets met z'n tweetjes.
Nu heb ik het gevoel dat alles en iedereen zich er mee moet bemoeien.

Lies: een cyclus overslaan vind ik geen punt, maar eigenlijk heb ik ook geen idee van cyclus....

Terug
Bovenaan