derde kindje in 2008?

Oeps ik bedoelde een mooi plekje voor de box. Ach het is al laat hè!

Hallo Febe,

Wij gaan sinds december ook voor ons derde kindje, onze oudste is 4 jaar en onze jongste is 1,5 jaar. Het lijkt mij heerlijk om nog zo'n klein hummeltje erbij en nogmaals alles mee te maken. De knoop was bij mij door toen ik dacht waarom wachten wij eindelijk, want onze 2de heeft ruim 1,5 jaar op zich laten wachten en wie weet als wij langer wachten lukt het helemaal niet meer. Dan zou ik denk ik wel spijt hebben als wij zo lang hebben gewacht. Verder lijkt het me leuk om de kinderen wat vlotter achter elkaar te hebben als dat lukt tenminste.
Espirit Freak, ben je alweer wat opgeknapt? Ik zat bij onze 1e en 2e ook niet op een forum. Ik vind het nu wel harstikke leuk om ervaringen te delen en dat heb ik soms bij nr 1 en 2 wel gemist, vooral toen het bij de 2e langer duurde en niemand het eigenlijk wist.
Een fijn weekend toegewenst allemaal,
groeten van melanie

Hallo, wat leuk! Nu zijn we al met z'n vieren! Ik dacht al dat ik gek was om aan een derde kindje te denken. Ik denk dat we er ook zullen voor gaan!  Maar ik weet niet of ik deze maand nog durf te stoppen met mijn pil! Nog 4 dagen en mijn stripje is namelijk uit en dan...? Maar ja, stel dat het ook zo lang duurt...
Bij ons eerste duurde het een jaar, bij de tweede vlug gestopt met de pil omdat we dachten als 't weer zo lang duurt maar het was direct raak! daardoor schelen ze niet veel van leeftijd. En nu? Ik loop al de hele dag te denken, waar zouden we de box zetten en welke namen vind ik nog mooi? Dus ik denk dat ik diep vanbinnen al een beetje beslist heb. Voor mijn man is het duidelijk, hij wil er direct voor gaan! Wat spannend allemaal!
Hoe zien jullie de combinatie nu van werk-gezin? dat zou ik nog graag willen weten van jullie want daar maak ik me veel zorgen om.
Bij mijn eerste twee kindjes zat ik hier ook regelmatig op het forum maar ik denk zelfs onder een andere naam omdat ik toch een beetje anoniem wil blijven... Ik kijk er altijd naar uit of er al een antwoordje zou zijn!
groetjes,
Febe78

Hey allemaal!
Inderdaad leuk om zo te kunnen kletsen over alles.
Ik ben zelf 24 jaar, dus mijn vriendinnen zijn net toe aan samenwonen, dus daar praat ik niet te veel mee over kinderen en al zeker niet over zwanger worden!
WIj hebben gewoon erg jong al kinderen gekregen, maar het gaat echt geweldig en ik vind het super om zo jong moeder te zijn.
Mijn vriend studeert nog en ik ben nu sinds twee jaar aan het werk.

BIj mijn beide dochters was ik twee weken over tijd: bij de eerste 15 dagen en bij de tweede precies 14.
Als ik er vanuit ga dat dat nu weer gebeurt, dan zal ik eind oktober pas uitgerekend zijn, dus kunnen we er nu voor gaan.
Maar ja, jullie weten 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst', haha! Voor hetzelfde geld nu drie weken te vroeg en mis ik de bruiloft van mijn zus...

Wij zijn eruit... wij wachten nog een maandje. Na mijn volgende menstuatie gaan we ervoor (gek om voor eens uit te kijken naar je menstruatie, haha!)

groetjes Linda

Hoihoi,

Melanie, ook hier? Gezellig! Wel balen dat je ongi bent geworden. Ik dacht rond de jaarwisseling mijn ei gehad te hebben, maar heb de afgelopen dagen 's ochtends getempt en deze is dus laag. Vandaag wat draderige afscheiding, dus wij kunnen nogmaals ad klus. Mijn mannetje zal 't vast geen bezwaar vinden.

Febe, grappig hè dat je zo snel een knop om kunt zetten en er dan volledig voor te gaan. Wij hebben na de geboorte van onze 2e ook nooit de jongensnaam bekend gemaakt, wellicht toen toch een nog onbewust verlangen naar een 3e? Nu is het dus zover en kan 't me niet snel genoeg gaan.

Linda, ik ben beide keren een aantal dagen eerder bevallen, en de verloskundige zei de laatste keer dat ik daar bij een evt volgende zwangerschap ook rekening mee moest houden en ook dat het erg snel kan gaan dan. Ik kan me wel voorstellen dat je toch een maandje wilt wachten hoewel dat natuurlijk ook wel een beetje tegen je gevoel ingaat. Maar ja, het is natuurlijk wel dè dag van je zus en ik kan me voorstellen  dat je die toch met haar wilt delen.

Groetjes allemaal!

Hallo!

Wij gaan ook voor een derde kindje! De oudste is bijna 5 en de jongste bijna 2, allebei meiden. We hadden eind 2006 afgesproken om er eind 2007 voor te gaan. Toen kwam er eerst weer iets tussen, vandaar dat het januari 2008 is geworden! Het is echt een heerlijk idee dat we nu echt weer 'mogen' van onszelf! Ik verwacht deze week of volgende week wel mijn menstruatie, maar daarna gaan we ervoor!

groetjes Danielle

Hallo,
Ik zie ineens nog een onderwerp over een 3e...dus dacht laat ik ook eens reageren. Ik ben Lillian 28jaar en heb 2 kindjes een jongetje van 3,5jaar een een meisje van morgen precies 17 maanden. Wij zijn sinds september bezig voor de 3e. Maar ik ben pas 15 nov voor het eerst ongi geworden, wat ook meteen 47dagen duurde.
Ik denk dat je nooit helemaal zeker zult weten of je er echt klaar voor bent, maar soms moet je een sprongetje durven wagen. Zolang er een plekje voor is en je kunt het betalen....de liefde zal het probleem niet zijn. Tuurlijk het zal drukker zijn en meer geregel maar een kindje erbij is ook weer zoveel gezelligheid.
Groetjes Lillian

Hallo,
Ja, we hebben wel beslist om er voor te gaan! Nu is alleen de vraag nog wanneer. Ik wil toch eerst de praktische zaken geregeld hebben en dan pas volgende maand stoppen met de pil. Mijn man heeft wel liever om meteen te stoppen maar ja, we zien wel... Eerst oppas regelen, kijken in welke wagen drie kinderzitjes achteraan kunnen (iemand tips?), kijken hoe we er momenteel financieel voorstaan enzovoort.
Bwhaa, wat spannend allemaal!!!!
Febe

Terug
Bovenaan