derde kindje in 2008?

Febe over auto's ik heb zelf een renault espace....echt een hele ruime auto met 7 goede zit plaatsen en een   flinke kofferbak.

Hoi,

ik heb een opel zafira, gaat prima drie kinderzitjes op een rij. Eventueel heb ik ook nog twee stoelen achterin die ik omhoog kan doen. En zonder die stoelen omhoog lekker veel ruimte voor grote kinderwagens!

Ik ga geen extra testen laten doen. Die bieden ze hier in Ierland alleen boven de 35 aan of bij een hoger risico. Ik ben zelf 27. En inderdaad, zou ik ook niet zomaar een zwangerschap kunnen afbreken als er iets niet helemaal goed zou zijn. Kan hier trouwens ook niet, is illegaal, dus daarvoor zou ik naar Engeland of Nederland moeten.

Inderdaad raar, nu kan ik niet wachten tot mijn menstruatie komt zodat we eindelijk echt kunnen beginnen, en straks hoop ik dat ie niet komt. Maar hij is er nog steeds niet, en ik zit nu op dag 51 in mijn cyclus. Da's niet ongewoon voor mij, het ligt tussen de 43 en 56 dagen omdat ik nog borstvoeding geef aan de jongste, maar de vorige cyclus was dus 43 dagen en dan is dit wel weer lang in vergelijking. Misschien heeft het ook helemaal niet met de borstvoeding te maken, want toen we voor de eerste bezig waren had ik ook een cyclus van bijna 60 dagen. Twee keer en de derde ronde was het raak. Bij de tweede was ik net van de pil af en wachtte op de eerste echte menstruatie, die kwam dus niet, was meteen zwanger! En dat had ik niet gedacht, want de eerste keer dat ik met die pil stopte, duurde het een heel jaar voor mijn menstruatie terugkwam. Had gedacht dat het die tweede keer ook wel zo lang zou duren. En hoe snel waren jullie zwanger bij de eerste en de tweede?

Hoi,

Danielle, goh wat leuk dat je in Ierland woont, woon je daar al lang? Hoe gaat 't daar met zwangerschapsverlof e.d.? Zou je daar wel evt. thuis kunnen bevallen, of is dat daar niet gebruikelijk?

Ik heb vandaag op dag 30 van m'n cyclus wat bloedverlies gehad bij het afvegen Ik heb een maandverbandje gebruikt en deze is eigenlijk bijna schoon gebleven. Het bloedverlies is nu helemaal gestopt.  Ik heb dit nog nooit gehad, was vanochtend ook erg verbaasd, aangezien ik geen ongigevoel had en nog steeds niet heb. M'n cyclus is ook nog nooit zo kort geweest, vaker 36 of 46 dagen. M'n temp is ook nog steeds laag, dus of dit te maken heeft met m'n ei???  Heb een nieuw onderwerp aangemaakt om te horen of er nog meer meiden dit meegemaakt hebben.

Hoi,

da's best vreemd. Misschien wel een innestelingsbloeding??? Heb ik trouwens nog nooit gehad, maar voor mijn menstruatie terugkwam nadat de jongste geboren was, heb ik wel 2 keer binnen drie weken een paar druppels donkerbruin bloed gehad, ook echt minimaal. Ze was toen 9 maanden en bij 13 maanden werd ik pas weer echt ongesteld.

Ik woon hier nu zesenhalf jaar. Thuisbevallen is erg ongebruikelijk hier maar het komt wel voor. Ik wou dat bij de eerste maar ik moest ingeleid worden omdat mijn vruchtwater aan het verminderen was. De tweede keer moest ik daardoor automatisch al in het ziekenhuis op controle en ook daar bevallen. Zwangerschapsverlof is hier de laatste jaren stukken beter geworden. Momenteel is het 26 weken betaald verlof en 12 weken onbetaald verlof. Je mag tot 2 weken voor je uitgerekend bent, doorwerken. Toen mijn eerste onderweg was, was dit 4 weken voor de datum. En toen was er 18 weken betaald verlof en 8 weken onbetaald, dat was in 2003. Toen mijn tweede kwam in 2006 was dat al 22 weken + 10 weken. In Nederland is het nog steeds heel kort, of niet? Ik lees daar wel eens wat over op andere  Nederlandse forums.

Hallo allemaal.

Nog een onderwerp dat over de derde gaat. Grappig!
Ik ben Suus, 34 jaar (tot nu toe de oudste geloof ik) en heb een dochter van 3 jaar en 7 maanden en een zoontje van 1 jaar en 9 maanden.
Begin september zijn wij bezig voor nummertje 3.
Helaas is deze keer mijn cyclus helemaal van z'n apropo, dus is ie ineens super-onregelmatig. Mijn laatste cylus was 34 dagen.
Ook wij hebben lang getwijfeld, gewikt en gewogen voor we deze beslissing hebben genomen. Dat kende ik niet van mezelf. Die eerste 2 is nooit een twijfel over geweest. Maar nu deden de praktische zaken en financiele zaken ons wel aan het twijfelen.
Maar het gevoel om alles nog 1 keertje mee te maken was zooooo sterk. We willen het allebei zo graag. Nog 1 klein hummeltje, helemaal van onszelf!
Ik hoop dat het nu maar snel raak mag zijn  en zie ik het al helemaal zitten met 3 kids (en zelfs met 4 mocht het perongeluk een tweeling zijn).

Groetjes Suus

Hallo, hier ben ik terug. Terwijl het aan het rommelen is in mijn buik. Jawel, mijn regels zijn op komst! Ben dus nu gestopt met de pil en twijfel nog steeds of ik nog een maandje bij pak of niet. Denk niet dat mijn twijfels van vandaag plots gaan weg zijn volgende maand dus eigenlijk maakt dat niet veel uit. En zitten rekenen voor de bevallingsdatum is eigenlijk ook belachelijk want 't kan evengoed nog een half jaar duren (hopelijk niet!!!!). Pfff, ik pieker me suf hoor de laatste dagen!
Espritfreak, hoe is 't nu bij u. Zijn je regels er nu al eigenlijk goed doorgekomen of was 't toch niets en ....... ??? Laat vlug iets weten!
Ik denk dat ik trouwens ook in Ierland ga wonen (hihi). Wat een lange zwangerschapsperiode krijg je daar! Dat zou ik zalig vinden en dan zou ik al iets minder aan 't piekeren en rekenen zijn.
Tot ziens!
Febe

Hey,

Febe, ik kan je alleen maar zeggen dat je toch echt je gevoel moet volgen, twijfel je volgens je gevoel nog teveel, dan wacht je toch nog een maandje?

Er valt bij mij weinig nieuws te melden, geen bloedverlies meer gehad sinds gisterochtend. Ik heb  dit  nog nooit gehad zo.  Ik weet echt niet meer wat ik ervan moet denken, m'n temp was vanochtend 36,2 en dat is voor mij superlaag! Voor mijn gevoel kan ik niet zwanger zijn, ook gezien de temp, dus testen heeft niet veel zin lijkt mij. Ik zal maar gewoon rustig af moeten wachten hoe moeilijk dat ook zal zijn. Ik hoop in ieder geval snel duidelijkheid te hebben. Enne zwangerschapsverlof in Ierland is inderdaad wel erg aantrekkelijk of niet dan?

Hoi meiden,

nou inderdaad, zolang ik in mijn babytijdperk zit, ga ik niet terug naar nederland. Verlof is hier echt heerlijk lang. Hoe is het in Belgie dan?
Volgens mij gaat je lichaam gewoon met je op de loop als je eenmaal bewust hebt besloten om weer voor een kindje te gaan. Ik ben nog niet ongesteld, en zit nu op dag 55. Hoe zit dat precies met je ei, komt die altijd 14 dagen voor je menstruatie? Want ik dacht dat we voor deze maand te laat waren omdat ik mijn ongi in de eerste week van januari ergens verwachtte, gebaseerd op mijn al lange cyclus. Maar als het 14 dagen ervoor is dat je ei komt en ik zat toevallig in een erg lange cyclus, dan is het heel  misschien toch meteen raak... Want 'geklust' hebben we wel. We gaan niet specifiek wachten tot de juiste tijd in de maand, proberen voorlopig gewoon zorgeloos te genieten van elkaar en mocht het lang duren voor het lukt, dan kunnen we altijd nog de ovulatietesten en de thermometer erbij halen.Ik ben een beetje te lui om elke dag om dezelfde tijd te tempen...

Terug
Bovenaan