derde kindje in 2008?

hallo

na een gebeurtenis wat onverwachts was.
hebben we besloten voor een derde te gaan..

ik heb een zoontje van net 3 jaar   en een dochter van 10 mnd
we zijn 2 mnd terug achter gekomen dat ik zwanger was
de ongesteldheid was wel anders dan normaal maar we dachten dat het aan de hormonen lag..maar niet
net dat we het wisten een paar dagen erna kreeg ik een miskraam,
en daaruit bleek dat ik al verder zwanger was dan we dachten..

en sinds dien hebben we er goed over nagedacht en besloten we toch te proberen voor een derde ..

groetjes elisa

Hoi daar,
Hier even uit ervaring..
Ik ben een mama van drie kindjes..
De oudste is 8 jaar, de middelste is net 5 en de jongste is nu bijna 6mnd.[ juli 2007 forum]
[   We hebben nu meisje jongen meisje..]
Ik vind het heerlijk, en heb er nooit geen sec ''spijt'' van gehad de beslissing te nemen voor een derde kindje. Ze is makkelijk, past zich aan, en super tevreden.
Veel mensen verklaarde ons voor gek, zovan; hebben ze er twee op school, beginnen ze weer opnieuw!!
Maar het  is heerlijk, echt waar. Ik ben zelf gewoon heel zeker van haar, en voel haar zo goed aan.Echt een cadeautje, en de oudste twee zijn dol op haar.
Toen de tweede werd geboren vond ik het heel zwaar, en dacht echt; dit zou toch leuk moeten zijn?? Zag daar nu  het meeste tegenop...onnodig dus.
Nu geen moment gehad, wel even in het begin dat de oudste twee druk waren, maar het was dan ook zomervakantie, en de baby kwam te laat, dus was het wachten geblazen..haha
Maar je hebt gewoon al een ritme van alles, en die kleine gaat gewoon er in mee.
Ik gun het een ieder van harte, en het geeft mij veel rust nu ook de oudste twee naar school gaan, en ik thuis  heerlijk geniet van haar.
Je bent als moeder gewoon veel zekerder, en relaxed merk ik.
Dus voor wie er nog twijfelt....doen!!!
Nee, dat beslissen jullie zelf, maar ik wilde alleen even zeggen dat het hier heel goed is bevallen..
Liefs en suc6 allemaal met jullie wens!
Rina

Ohja, we kregen voor dat de jongste dochter werd geboren ook nog een miskraam, hoe vreselijk ook, maar dat maakte de beslissing voor een kindje erbij alleen maar zekerder...
Rina

Hoi,

Wat gezellig dat er steeds meer meiden zich aansluiten bij dit onderwerp.

Febe, wat leuk dat jullie er nu ook echt voor gaan. Voor wat betreft de auto, er zijn zoveel merken auto's die 3 volwaardige zitplaatsen achterin hebben, denk maar aan de Renault Grand Scenic, Toyota Corolla Verso, Citroën C4 Picasso enz.

Danielle, spannend hè. Wel grappig dat je nu je ongi niet af kunt wachten en straks hoop je dat de rode duivels niet op bezoek komen.

Elisa, goh wat balen van je miskraam zeg! Gaat het weer een beetje met je? Ik heb tussen mijn 2 meiden 2 keer een miskraam gehad en vond vooral de 1e erg vervelend aangezien wij toen al een hartje hadden zien kloppen (ik was toen bijna 9 weken) en de dag erna begon ik bloed te verliezen en ging het fout. Ik heb hier toen veel verdriet van gehad en dacht echt dat het niet zoveel voorkwam. Inmiddels weet ik wel beter .....

Groetjes en veel klusplezier!        

Had hier net een gans bericht getypt en nu ben ik het kwijt... Dedju!
Vandaag zijn onze twee kindjes allebei superflink geweest in de crèche en op school. 't Zijn toch zo'n lieverdjes! Zo mag er toch meteen een derde bijkomen... Ik heb soms wel schrik dat er net met dit kindje iets mis zou zijn. En ik weet niet of ik dat zou aankunnen hoor! Het zou natuurlijk ook wel welkom zijn maar het zou natuurlijk alles een pak zwaarder maken. Denken jullie daar soms aan?
In de hoeveelste ronde zitten jullie nu eigenlijk allemaal? Ik geraak er bijna niet meer aan uit. Ik vind het heel tof dat er zoveel reacties komen op mijn berichtje. 't Doet toch deugd dat je voelt dat er nog meisjes met twijfels rondlopen.
Succes allemaal!
Febe

Hoi,

Wij zitten nog steeds in de 1e ronde, nog steeds een lage temp, dus afwachten. Mocht ik zwanger worden dan denk ik dat ik me meer als tijdens de 1e 2 zwangerschappen af zal vragen of het wel gezond is.  Maar dat lijkt me ook wel een natuurlijke reactie, je wilt als mama immers je andere kindjes ook beschermen en aandacht blijven geven hè?

Hallo Meiden,

Leuk, als ik dit lees vind ik er echt veel herkenning in, wel mooi om dat te delen. Wij hebben ook 2 gezonde kids en ben nu ook weleens bang dat wij het lot gaan tarten met een 3 kindje. Maar ja mijn man zegt dan ook wel een gezond kind later ook wat krijgen,garanties in het leven heb je niet. We moeten er maar vanuit gaan de kans op een gezond kind nog steeds het grootst is en als het al niet gezond blijkt te zijn redden we er ook wel weer mee. Hebben jullie er ook over nagedacht om evt bij een derde zwangerschap een nekplooimeting + bloedtest te doen? Dit wordt bij onze praktijk nu aangeboden als je voor de 1ste controle komt bij 8 weken zwangerschap. Nou ja ik moet eerst maar eens zwanger worden.
groeten van melanie

Hoi,

Die extra onderzoeken zijn mij ook aangeboden toen ik zwanger was van onze tweede en wij vonden het toen niet nodig deze uit te laten voeren en nu hebben we ook zoiets van stel dat je een verhoogde kans hebt, tja wat dan?? Ik zie mezelf nog geen zwangerschap afbreken. Alleen als het kindje niet levensvatbaar zou zijn, of echt geen menswaardig bestaan zou kunnen leiden dan zou ik 't wel kunnen, maar ja dan nog blijft het een niet makkelijk te nemen besluit. Bij onze 2e hebben ze tijdens de 12 wkn echo wel naar de nekplooi gekeken,  zonder dat wij daarom gevraagd hadden overigens. Gelukkig zag alles er goed uit. Eerst inderdaad maar eens zwanger zien te raken. Mijn eisprong laat erg lang op zich wachten, we klussen ons suf, maar ik hoop dat straks het resultaat er ook naar is.  hahaha

Terug
Bovenaan