Derde kindje????

Hoi!
Laat ik me eerst maar even voorstellen.
Ik ben Estelle, ik ben 34 jaar en heb twee kinderen. Een meisje van 4,5 en een jongen van twee.
Nu heb ik altijd geroepen dat ik twee kinderen wilde. Prima. Mijn man was het hier mee eens. Maar al direct na de geboorte van mijn zoontje wist ik: het is niet compleet!
Heel vreemd. Eerst dacht ik: het zullen de hormonen wel zijn. Dat gevoel zal wel slijten.
Mooi niet. We zijn nu twee jaar verder en ik weet (bijna) ZEKER dat ik nog graag een derde wil.
Na heel veel gesprekken met mijn man, is wel duidelijk dat hij ook heel graag wil.
Nou, wat is het probleem dan????

Nu we steeds dichter bij de uiteindelijke beslissing komen, begint het te kriebelen. Ik wordt opeens heel nerveus bij de gedachte van nog een kindje. Tegelijk verheug ik me er enorm op. Ik wordt gek van mezelf en al die twijfels.
Ben ik niet te oud?
Wat zullen de mensen wel weer niet zeggen?
(Het is wel duidelijk dat één oma er niet blij mee zal zijn)
Hoe gaat het met 3 kindjes??? Is dat wel te doen? financieel natuurlijk maar ook in de praktijk?  
Wie heeft er drie kleintjes en herkent (hopenlijk) mijn twijfels??

Ik kan bijna aan niets anders meer denken dan zwanger worden.........daarom weet ik ook wel dat ik spijt zal krijgen als ik er niet gewoon voor ga.....

Ik hoop dat jullie me geen zeur vinden en mijn gevoel misschien een beetje herkennen..

Jeee.
Ik sta (nog) niet in dezelfde schoenen.
Ik ben 25 en heb een knul van 21 maanden en ben nu 15 weken zwanger van de 2de.
Ik was ook zo bang wat anderen er van zouden vinden als ik al zo "snel" zwanger zou worden. Om verschillende redenen.
Mijn man (30) is daaar een stuk rustiger in.. Ja boeiend wat anderen er van vinden. Het is ons leven en ons gezin. Ja en gelijk heeft hij.
Uiteindelijk vielen de reactie's me heel erg mee.
Als jij met je man hebt overleg en de mogelijkheden ziet dat het kan.. Dan moet je de rest lekker in de boom laten klimmen.
Mijn moeder zegt altijd.. Alles wat mijn kinderen willen is goed. Willen ze geen kinderen.. GOED. willen ze er 5 GOED!
Ja toch.. zou wat zijn als een ander onze gezinssamenstelling bepaald!

Meid! overleg nog eens goed of het lukt financieel.. De rest komt vanzelf! (ik kom ook uit een gezin van 3.. en ja het was financieel niet altijd breed.. hadden ook wel periodes dat er aan het eind van het geld maand over was. Heb er niks aan overgehouden. Behalve dan dat ik wat voorzichtiger met de centen omspring. niks mis mee lijkt me!)

Ik ben benieuwd wat je besluit zal zijn!

Liefs Jazzie

hoi estelle

ik herken je gevoelens helemaal wij zijn bezig voor een tweede en ik heb soms ook het gevoel van is dit wel juist, kan ik het wel aan, wat zou julian er van vinden? gaat het deze keer dan wel goed?(ben van julian bevallen in de 34week in een kleine 3 kwartier) en ga zo maar door   aan de andere kant word ik juist heel erg blij van die emoties en zie ik het helemaal zitten haha dus tja een beetje het zelfde gevoel eigenlijk en kwa leeftijd vind ik je niet te oud hoor ik ben zelf 30 en wij zijn voor een tweede bezig mijn zus heeft 3 kindjes en die is van de zomer bevallen zij is 35 dus nee hoor je bent echt niet te oud
groetjes ien

Zo, hier ben ik weer....
Wij hebben eindelijk de knoop doorgehakt!!!!!!
Wij gaan toch voor een derde!
Een van onze voornaamste twijfels was mijn gezondheid. Ik heb namelijk een aangeboren hartafwijking. Bij mijn eerste twee kinderen hebben we ook eerst nagevraagd bij de cardioloog of het verantwoord was. Bij deze derde dus weer. Mijn man had heel sterk het gevoel, we hebben er twee, misschien gaat het bij de derde wel mis.
Gelukkig heeft de cardioloog al onze zorgen weggenomen.
Sinds het bezoekje aan hem zijn we er helemaal zeker van!!!
Volgende week krijg ik de Mirena verwijderd. Ik kan nu bijna niet wachten tot het zover is!!!!!!
Dank je wel voor jullie reacties!

Groetjes Estelle

hey
hier is nog 1 ik heb 2 kindjes van bijna 5 en 1 van bijna 2
ik vind het wel prima zo
mijn man wil super graag nog kindje erbij nu begint het bij mij wel te kriebelen wil ook wel graag 1 vorige maand 4 weken overtijd en toch super trots en hopen op positieve test maar toch kwamen die nare rdtjes weer
ik twijfel zo omdat we het ontzettend druk heben daarom wacht ik nog liever even maar andere kant klussen we wel raak en elke maand blijft het spannend
het is wel dubbel zo he
groetjes

Hoi Nikita!

Spannend hè? Die tijd. Soms denk ik wel...we moeten niet zover nadenken en twijfelen.
Ons hart zegt duidelijk dat we heel graag voor nog een kindje willen zorgen.....dat is volgens mij toch wel heel belangrijk.
Soms zijn er van die momenten dat het zooo ontzettend druk is. Dan willen beide kindjes niet echt wat ik wil. Twee krijsende kleuters omdat mama zo nodig op tijd ergens wil zijn... Dan denk ik wel eens Help...als hier nog eens een derde bij zou zijn?
Maar er zijn gelukkig (veeel meer ) momenten dat ze lekker samen spelen en dan kan ik zo van ze genieten....
Vanochtend zaten ze samen op de bank tv te kijken. Heel lief naast elkaar, elkaars handje vasthoudend....
Op zo een moment kan ik niet wachten tot er een derde bij zit!

Heel veel succes met jullie beslissing. (maar volgens mij hebben jullie die al genomen hè?) én succes met klussen.

Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat....

Groetjes Estelle

Hoi meiden!

Ik ben Sandra, 30 jaar en moeder van een jongens-tweeling van ruim 2,5 jaar.
Ook wij gaan na lang wikken en wegen voor een derde!
Best moeilijk hoor zo'n beslissing...   Ik was er zelf al wat eerder van overtuigd dan m'n vriend, hij vindt het ook wel prima om het bij 2 kinderen te houden. Na lang twijfelen ziet  hij het gelukkig ook helemaal zitten!
Wij weten niet of onze jongens één- of twee eiïg-zijn. Als ze twee-eiïg zijn, heb ik  toen ik van hen zwanger raakte, een dubbele eisprong gehad. Ik heb dan meer kans dan een ander dat dit zich herhaalt.  We hopen eigenlijk wel dat het er dit keer 'maar' eentje wordt, 4 kinderen vinden we wel erg veel!

Ben vorige maand gestopt met de pil. 25 december ongesteld geworden en m'n eisprong was dus op 8 januari. Als m'n cyclus tenmiste gelijk weer 28 dagen is, wat voor m'n vorige zwangerschap wel zo was.
Uiteraard hebben we rond de 8e flink ons best gedaan, haha.
Erg spannend dus allemaal!

liefs,
Sandra

Hallo allemaal,

Mijn naam is Janien, ik ben 35 jaar en moeder van een tweeling.

Ook ik heb heel lang getwijfeld of we wel of niet voor een 3e kindje zouden moeten gaan.

We hebben het nu goed zo en je weet maar nooit hoe een volgende zwangerschap verloopt. Kan ik het wel aan? Waarom wil ik er nog graag 1 bij?
Heel veel vragen, heel veel antwoorden om het niet te doen.

Maar dan komen die hormonen en verlang ik gewoon naar nog een kindje..
Nog zo'n kleintje om te knuffelen en daar komen de twijfels weer.
Wel, niet, wel, niet...Gek word ik ervan.

Dus hebben mijn man en ik besloten om in het nieuwe jaar te stoppen met de pil.

Ben 2 januari ongesteld geweest en als het goed is heb ik deze week mijn eisprong.

We zijn nu dus druk bezig..
En zelfs nu nog komen er af en toe twijfels...
Hoop dat ik snel zwanger ben, dan moeten we aan andere dingen denken.

Hoe staat het er bij jullie voor??
Zag dat Sandra ook bezig is. En Estelle ook.

Groet,

Janien

Terug
Bovenaan