Derde kindje????

Hoi Jolanda!

Hahaha, ik ben ook benieuwd wie als eerste de derde verwacht! Jullie hebben in ieder geval al een voorsprong....wij moeten nog beginnen!
Maakt ook helemaal niks uit. Ik hoop maar dat voor ons allemaal onze wens in vervulling zal gaan. Of het nu om de eerste, tweede, derde of zevende! zal gaan!

Janien, ik stond ook even perplex toen ik las dat Sil al voor de zevende wil gaan!
Hier kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Ik vind twee kinderen vaak al druk.
Bij 6 zou ik volgens mij echt gillend gek worden. Maar tegelijkertijd lijkt het me ook helemaal te gek om je bank (of twee) helemaal vol te hebben met zoveel kleine hummeltjes. ALs ze dan ook nog eens allemaal gezond zijn. Wauw, dan heb je pas echt rijkdom, lijkt me. Maar ik vraag me wel af hoe Sil dat allemaal geregeld krijgt. Lijkt me wel een hele organisatie, 6 kinderen. Ik neem aan dat er al een aantal naar school gaan? Werk je er zelf ook nog bij?

Mijn man wil er wel tien! (bij wijze van spreke dan!) Maar dan moet je ook 10 zenuwslopende zwangerschappen meemaken, 10 nog zenuwslopender bevallingen meemaken én het geluk hebben dat je 10 gezonde kinderen krijgt!  

En inderdaad Jolanda, wat de coeliakie van Fedra betreft, het is een manier van leven. We zijn er nu ruim 3 jaar mee bezig, en het wordt steeds makkelijker. Toen Fedra  naar school ging, hield ik even mijn hart vast. Al die tijd hadden we alles mooi onder controle. Als Fedra ergens naar toe ging, waren wij erbij. Dan kun je mooi controleren of ze niks binnen krijgt. Maar nu is die controle voor een groot deel weg. En Fedra vindt het te gek om vooral ergens anders dan thuis te spelen, dus we moeten nu gaan vertrouwen op "vreemden".
Gelukkig reageren de ouders tot nu toe heel positief. ALs ze weten dat Fedra komt spelen, wordt het hele huis gezuigd en gedweild! Soms doe het wel pijn. Als we bijvoorbeeld naar de  carnavalsoptocht gaan kijken en ze werkelijk wordt gebombardeerd met snoep en er dan helemaal niks van mag hebben.....
Gelukkig gaat zij er over het algemeen goed mee om.
Mocht nog een kindje die ziekte krijgen, dan is dat voor ons niet meer zo een grote verandering. We hebben ons hele huishouden er al op aangepast. Of er nu 1 of meer mensen uit ons gezin het dieet moeten volgen, dat maakt ook niet zo veel uit.  
Fedra wordt trouwens in mei 5 en Eloy wordt in oktober 3!

Weer een heel verhaal!!!!
Succes met lezen!

Hoi Estelle,
Je schrijft in 1 van je berichten dat er een oma niet blij zal zijn als er bij jullie een 3e kindje komt.
Waarom is ze niet blij dan?

Ik zat trouwens ook erg te twijfelen of ik niet te oud zou zijn.
Heb me wel voorgenomen dat we het dit jaar proberen en als het niet lukt stoppen we.
Ik wil hooguit een jaar of 36,37 zijn bij de geboorte.

Janien

Hoi Janien

Tja, waarom zal  één oma er niet blij mee zijn???
Zij heeft zelf twee kinderen. Haar dochter heeft er twee. Op de één of andere manier wordt van ons verwacht dat we alles op dezelfde manier doen, geloof ik.

Een tijdje terug kwam ze even langs. Of ze onze box mocht hebben. Een vriendin van haar was oma geworden en ging oppassen. Zij wilden een box gaan kopen.....toen heeft mijn schoonmoeder direct gezegd dat wij de box hadden opgeruimd en toch niet meer nodig zouden hebben??!!!! Ze zou wel aan ons vragen hoeveel we er voor wilden hebben.
Mijn man gaf al aan dat hij dit eerst met mij wilde bespreken, maar toen kwam ik net thuis en vroeg ze het maar direct aan mij.

Ik gaf aan dat we nog niet wisten wat we met de babyspullen gingen doen. We wilden eigenlijk nog niks weg doen omdat we nog niet wisten of we ze nog eens nodig zouden hebben..

Nou, ik geloof dat ze gek werd.....of ik nog wel te redden was. Waar we wel niet aan begonnen. We moesten daar helemaal niet meer aan beginnen. We hadden er toch twee en dan ook nog een jongen én een meisje!!!? Meer soorten zijn er niet hoor!
Belachelijk vond ze het! We hadden al zoveel "ellende" gehad met die twee en of we wel wisten hoe duur alles was......

Nou, toen is ze volledig verbouwereerd vertrokken. Ze zou die vriendin wel zeggen dat we hem al hadden verkocht!!!!!

Verder is er nooit meer over gesproken. Wel als bij anderen een derde zwangerschap wordt besproken, dan laat zij (en mijn schoonzus) heel duidelijk weten wat ze ervan vinden.

Begrijp me niet verkeerd. Mijn schoonmoeder is geen vervelend, eng mens ofzo. Ik kan het heel goed met haar vinden. Ze is een geweldige oma. Maar ze heeft een heel sterke mening en probeert haar eigen mening ook bij iederen te laten gelden....
Ze wil zich graag met anderen bemoeien, maar heeft volgens mij niet eens door dat ze anderen kwetst en soms beter niks hardop kan zeggen!

Mijn man kan zich er niet zo druk om maken. We hebben heel lang nagedacht over deze beslissing. Alle voors en tegens naast elkaar gelegd en uiteindelijk samen besloten dat we het allebei graag willen en er dus voor gaan. Hem boeit het niet zo wat zijn moeder zegt en denkt.
Ik ben daar wat gevoeliger in.

En wat die leeftijd betreft.....ik vind 36/37 ook wel de grens om kinderen te krijgen. Al moet ik zeggen dat ik ook een aantal mensen ken die pas bij 34/35 hun eerste kindje kregen.
Bij mij telt echter niet alleen de leeftijd maar zoals eerder gezegd, ook mijn gezondheid. Op dit moment zit het wel goed, maar ik heb geen zekerheid voor over 1, 2, of meer jaar.

Estelle

hoi hoi

He we staan op page 2 ffe verandering in brengen....
Had een druk weekend en kom net terug van een dagje(mijn)omaatje met de meiden..
Heb ze lekker op bed gelegd en ben snel achter me laptop gedoken, maar volgens mij zijn er nog niet veel die voor een derde gaan.....
Nou Estelle mijn moeder vroeg ook een paar weken geleden al mijn spulletjes van onze kleine die ze niet meer past of niks meer mee doe...voor een oud buurmeisje die net van de 3e is bevallen en weinig centjes heeft, maar ik zei dat ik het nog niet had uitgezocht.
Maar v/d week vroeg ze het weer en ik wil niet zeggen dat we voor een derde gaan dus zei ik maar weer hetzelfde..

@estelle nog een paar daagjes meid ben je goed uitgeziekt want het is een stevige griep
@janien spannend hoor als je al een tweeling heb lijkt het  me best moeilijk beslissen of je voor een derde wil gaan met de kans dat je er misschien toch weer 2 krijgt.    

Veel klusplezier en tot gauw groetjes jolanda

Hoi!
Ik lees hier mee, maar hoor hier niet eigenlijk..Wel ervaring met een derde..dusss vandaar een reactie..
Wij hebben drie kids..Een dochter van 9, een zoon van 6 en een dochter van 1,5 jaar..
De oudste twee zaten al op school, en toen wilden we graag een derde..Iedereen verklaarde ons voor gek!
''Hebben ze weer rust, met twee op school, en gaan ze weer opnieuw beginnen!!'' zeiden ze.
En idd; ''jullie hebben toch al een jongen en een meisje??''

Schoonmoeder vond 2 ook duidelijk genoeg..[en ja dat beslissen we altijd nog zelf toch??]

We wisten dat iedereen wel verrast zou zijn als het zover zou zijn..
Niet iedereen zou het verwachten ws..
Helaas was ik 8 weken zwanger..toen  het mis ging...Hierdoor waren wij er extra zeker van dat we een derde kindje heeeel graag wilde!

Nadeel was dat iedereen toen wist van de miskraam, en dus ook van de wens voor een derde..
6 weken na de miskraam was ik weer zwanger, van nu onze kleine meid..
De verrassing was eraf, maar gelukkig draaide iedereen wel bij..en nu is het gewoon goed hoor..

Ik zou me zeker niet laten weerhouden wat anderen er van zouden vinden..Jullie leven, jullie keus!!
En als het goed voelt, gewoon doen!!
Wij genieten elke dag van haar, en juist omdat de oudste twee naar school gaan, is er meer tijd voor haar als ze alleen thuis is!!
Ze is makkelijk, en klets voor 10..een heerlijk kind..
Doe er zo nog maar 1..hihihi
Nee, kan niet..huis is al veel te vol ..
We zijn gelukkig zo hoor!

Ohja, ik was 34 toen de jongste werd geboren..

Succes met de beslissing, maar ik zou het wel weten!
Gr Rina juli 2007 forum

Hoi Estelle,
Ik heb ook zo'n schoonmoeder met een hele duidelijke eigen mening!!
Soms erg lastig. Maar veel wat ze zegt gaat het ene oor in en het andere
heel snel weer uit. Je moet toch doen wat jezelf wilt. Het is jou leven, niet die van haar.

Wie zijn er nu eigenlijk echt bezig al voor de 3e?

Ik heb 29 januari mijn NOD dag, maar heb het gevoel dat het al raak is.
Heb een lichte buikpijn en gevoelige borsten. Maar misschien is dat schijn.

@Rina, leuk om iemand op het forum te zien die al 3 heeft.
Wat vinden jou kinderen van het leeftijdsverschil?? Geeft dat problemen?
De kans dat wij weer 2 krijgen is er natuurlijk wel. Hebben we het ook over gehad.
Maar die 4e is dan ook van harte welkom. Beetje stapelen.. past altijd.
Moeten dan wel een busje aanschaffen ofzo... Past niet meer in de auto.

Gr. Janien

He Jolanda,
Leuk he zo wegkletsen tegen een stelletje vreemden. Wij weten dingen van je die je je ouders niet verteld.
Mijn ouders weten ook van niets.
Ik heb het mijn zusje wel verteld. Die stopt rond maart, april met de pil.
Zij gaat ook voor een 3e.
Gr. Janien

Goedemorgen!

Wat is dit forum toch een heerlijk iets! Hahaha Dat ik dat nu pas ontdek!
Wij willen ook niemand iets vertellen van onze plannen, maar eigenlijk ben ik er zo mee bezig, ik kan mijn mond bijna niet houden en dan is het zo lekker om er met vreemden over te praten.

Rina, ik vind wel dat je hier thuis hoort hoor. Ook al wil je geen vierde kindje meer. Ik vind het juist wel leuk om eens ervaringen te lezen van iemand die er al drie heeft! Dus kom maar op met je wijze raad!

Ik heb na mijn dochter ook een miskraam gehad. Na 9 weken gingen we voor de echo..bleek er geen hartactie meer te zijn! De kleine was waarschijnlijk één dag eerder "gestorven" Ik noem het maar zo, voor mijn gevoel is dat ook zo.
"Helaas" kwam het niet tot een natuurlijke miskraam. Twee weken later heb ik het laten weghalen. Verschrikkelijk was dat. Toen konden we het namelijk niet meer geheim houden. Iedereen wist wat er aan de hand was.
Wat ik erg moeilijk vond was dat niemand je echt steunde....
Ik kreeg echt heel veel reacties van: och je bent toch jong....., wees blij dat je al een kindje hebt .......het is maar goed zo, anders was er iets met het kindje aan de hand !
Zelfs iemand die zei: Stel je niet zo aan, het is maar een miskraam!!!!!!!!!

Gelukkig was ik 3 maanden later weer zwanger. Toen ging het wel goed. Maar inderdaad, iedereen weet dan wel dat je bezig bent om zwanger te worden.

Nu weet het dus ook niemand. Ik geloof ook niet dat iemand het echt verwacht. Op een paar vriendinnen na, die weten wel dat ik graag drie kinderen wil. Maar ze weten niet dat we er ook echt werk van maken.

Nou, mijn griep is weer verleden tijd. Pfff, dat was echt een hardnekkige zeg!
Donderdag gaat eindelijk de Mirena eruit en dan kan het harde werken beginnen!hahaha
Wel nog even aan de gyn. vragen of het ook daadwerkelijk al mag!
Hahaha, mijn man heeft al voorspeld dat het nog een 2009 kindje zal worden. Half december ga ik bevallen!!! Dan mag hij wel opschieten!!!!Hahahaha

Janien, ik ben benieuwd hoor of het al raak is!
(ik moet stiekem bekennen dat ik geen idee had wat NOD is! tja ik heb dus duidelijk geen forum-ervaring! Maar ik weet het nu!)
Ik zal voor je duimen!

Zo, mijn dochter klaagt dat ze helemaal alleen zit!hahah arm kind.
Ik ga haar maar eens gezelschap houden!

Tot gauw!
Estelle

Terug
Bovenaan