Derde kindje????

Hallo, hier ben ik weer!

Vandaag zou de mirena verwijderd worden!!!!
Maar helaas, ik heb de griep flink te pakken....
Hier kan ik dus echt van balen!
Nu kan ik volgende week pas terecht.
Ik weet....het is maar 1 weekje.....
Dus het (echte) klussen moet nog even wachten......niet dat ik daar op dit moment erg veel zin in heb trouwens....

Hoe is het bij de rest?

Hoi Esther,

Heb ik net een heel verhaal getypt, wordt het (weer eens) niet geplaatst.

Ook wij hebben dezelfde twijfels gehad. Ik vind het eigenlijk wel grappig dat de meesten dat dus wel hebben.
Ik kende het niet, want bij de eerste 2 heb ik die twijfels nooit gehad.
Ik ben (inmiddels net) 35 jaar en wij zijn (alweer) 16 maanden aan het klussen voor nr 3. Het wil allemaal niet zo vlotten deze keer. Maar we hebben nog steeds goede hoop! Nr 3 is in ieder geval zeeeeer welkom hier!
Onze dochter is 4,5 en onze zoon wordt in maart alweer 3 jaar.

Balen dat je ziek bent en de mirena verwijderen een weekje is uitgesteld.
Alvast heel veel succes met klussen voor over een week!

Groetjes Suus

hoi hoi
nou ik herken je gevoelens heel erg,alleen gaan wij voor een 7e en niet voor een 3e,maar het gevoel is volgens mij niks anders.ik weet ook zeker dat wij comentaar krijgen maar
weet je ,het belangerijkste is hoe jij en je man er tegen over staan.als dat goed is en jullie willen het beiden graag moet je jou van niks en niemand aantrekken.
succes he
liefs sil

Hoi Sil,

dat geeft me wel een goed gevoel, wat jij zegt. Wij staan er beide heel positief tegenover.
We hebben er heel lang over nagedacht. We zagen eerst heel veel obstakels op onze weg. Ruimte in huis, de auto, enz.....
Deze zijn echter allemaal bijna opgelost. Toevallig begaf een auto het, waardoor we een nieuwe moesten kopen. We hebben direct eentje gekocht waar met gemak 3 kinderen in passen! We gaan in het voorjaar de zolder verbouwen tot slaapkamer. Mocht het lukken om een derde kindje te krijgen, dan heeft hij/zij meteen een mooie slappkamer!

In eerste instantie leek mijn man er niet zo voor te zijn. Hij vond het wel goed zo. Maar dat kwam voornamelijk omdat hij zich zorgen maakte om mijn gezondheid. Nu deze zorgen door de dokter zijn weggenomen, wil hij er ook helemaal voor gaan!!!!

Dat is inderdaad het belangrijkste. Wij moeten tenslotte `s nachts opstaan, wij moeten ervoor zorgen, anderen niet. Maar ja, ik ben toch blij als het zover is, en we de eerste reacties achter de rug hebben.

Ik vind het heel fijn om hier zoveel steun te krijgen van alle reacties en vooral ook om te zien dat ik niet de enige ben met zulke gevoelens.

Tenslotte vind ik het super dat jullie voor de 7e gaan! Wauw! Da`s knap. Dat zal wel een hele gezellige boel zijn bij jullie.
Bij ons zal het (waarschijnlijk) wel bij drie blijven. Maar ja, je weet maar nooit hè?

Succes ermee!

Groetjes,   es

Hallo allemaal,

Ik ben Jolanda (33) en mama van 2 dochters 1 van 7 en 1 van bijna 9mnd.
Ook wij zouden graag een derde kindje willen, maar zoals Esther ook al zei hoe gaat iedereen hierop reageren.. Ja ik weet het daar moet je maling aan hebben  maar  omdat mijn man  in het buitenland werkt en dus heel weinig thuis is zegt iedereen dat alles op mijn schouders komt...
Maar we hebben besloten er toch voor te gaan..Ik heb de borstvoeding al afgebouwd naar nog maar 1 x heel soms nog s'ochtends. Omdat onze 2de zwangerschap lang op zich heeft moeten wachten (3 miskramen gehad en manlief vaak niet op het goede tijdstip thuis) zijn we eigenlijk al begonnen..
Mijn  eerste menstruatie(  na juli 2007) kreeg ik pas afgelopen 25dec  en mijn man is 12 januari weer naar zijn werk vertrokken dus missschien....... We wachten geduldig af en zien wel waar het allemaal op uit draait...

@Sandra : wij lopen dus  samen spannend..
@Esther  :  heb je al een nieuwe afspraak gemaakt???  
Sucses allemaal en volg je gevoel

Hoi Jolanda

Ik heb volgende week donderdag een nieuwe afspraak.

En tja, die reacties van mensen. Daar hebben we blijkbaar allemaal last van. Belachelijk eigenlijk. Mensen hebben altijd een mening over je...
Toen ik zwanger was van de eerste waren we net een paar maanden getrouwd.
De meesten reageerden heel enthousiast, maar een aantal mensen vonden dat we nog maar net getrouwd waren en dan nu al zwanger!!!???? Heel vreemd, alsof je eerst een bepaalde tijd getrouwd moet zijn.
Na mijn dochter kreeg ik een miskraam. Ik  zat toen in  een vervelende tijd. Mijn vader én mijn schoonvader stierven beiden heel plotseling kortna elkaar. Mijn dochtertje werd heel ziek en bleek coeliakie te hebben. En tenslotte de miskraam. Toen ben ik zelf een tijdje ziek geweest. Vrij kort daarna was ik zwanger van mijn zoon. Ook toen reacties: wel erg snel. Voel je je wel sterk genoeg???
Zelfs iemand die vroeg of het wel de bedoeling was!!!!!!!!
Zo een reactie vind ik dus echt onbeschoft! Natuurlijk was het de bedoeling!!!
Bij onze kinderen is het allemaal niet vanzelf gegaan. Mijn dochter heeft de eerste maanden alleen maar gehuild. Na 9 maanden bleek dat zij het KISS-syndroom had. Na een paar keer therapie, sliep zij als een roosje.
Dit was maar voor korte duur, want toen zij een jaar was, werd ze opeens heel ziek.
Pas bij 16 maanden wisten we wat er aan de hand was.
Bij mijn zoon ging het allemaal wat soepeler, maar ook hij slaapt slecht. Hij was bijna twee toen hij de eerste keer `s nachts doorsliep. Hij heeft een pinda-allergie. Dus wij moeten voor ze allebei ontzettend allert zijn wat eten betreft.
Dit bovenstaande zal vast wel weer een reden zijn voor velen om niet aan een derde te beginnen.
Voor ons is het logisch dat we ook voor onze derde alles zullen doen wat nodig is. Wie weet, hebben we geluk en komt er een kindje dat wel alles kan eten en wel goed slaapt. En als dat niet zo is, so what. ALs we het bij twee kindjes geregeld krijgen, dan ook bij drie.

Als jullie samen vinden dat jullie een derde kindje willen, moet je dat vooral doen, ook al is je man veel weg. Jullie  zijn diegene die dat moet beslissen. De mensen die al die bemoeienissen hebben, zijn niet de mensen die `s nachts hun bed uit moeten!

Succes ermee!
Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat aflopen en wie er straks zwanger is. Er wordt in ieder geval flink geklust!

Jemig Sil, 7e?
Ik vraag me af en toe af of ik 3 kinderen aan zou kunnen en jij hebt er al 6 rondlopen.
Wel heel leuk en gezellig, lijkt me.
Hoe oud zijn ze? En welk geslacht?
Gr. Janien

Hoi Esther,

Jemig jullie hebben zeker wat meegemaakt in een korte periode, eerlijk gezegd wist ik niet wat coeliakie betekende dus heb ik net even gegoogled..Moeilijk hoor om overal op te letten en zeker als je kinderen bij anderen gaan spelen of willen eten maar ik denk dat dat een routine wordt of eigenlijk gewoon jullie levensstijl is geworden...En wat jezelf al aangeeft  dat jullie het geregel onder controle hebben dus mocht het zo zijn dat als jullie een 3e wondertje krijgen en het zou ook een bepaalde allergie hebben( niet van uit gaan en ik hoop het ook zeker niet na alle ellende die jullie al hebben doorgemaakt)dan wordt die kleine ook in jullie dagelijkse routine opgenomen..Hoe oud  zijn je dochter en je zoontje eigenlijk??
Ik kon mijn man(komt uit schotland)  nog maar een paar mnd toen ik erachter kwam dat ik zwanger was,hij wilde verder doorreizen naar australie maar  gelukkig bleef hij bij mij en heel veel mensen vonden dat we te kort met elkaar gingen maarja we hebben ons gevoel gevolgd en 6 mnd later kregen we een wolk van een dochter...

Ja mensen  hebben helaas altijd (zeker ongevraagd) wat te zeggen maar volg je eigen gevoel die helpt je altijd wel het beste....
Nou spannend hoor donderdag... enja wie zal  als  eerste de  derde verwachten  

Groetjes Jolanda

Terug
Bovenaan