deze is voor jou quimn en de rest die het wil lezen

Elk huisje heeft zijn kruisje
Ik wil jullie allemaal, en dan bedoel ik echt allemaal, 1e ronde, zoveelste ronde, veel tegenslag of nooit tegenslag, allemaal snel een klein wondertje in jullie buik wensen! Ik gun het jullie allemaal. Dit forum heeft mij geholpen door vele donkere periodes, en jullie zijn allemaal bijzondere mensen. De steun die we hier van elkaar krijgen is van levensbelang, voor iedereen. Anders waren we hier niet. En natuurlijk krijgen we het allemaal wel eens ergens moeilijk mee. Of zelfs met elkaar. Maar onthoud waarom we hier zijn. We willen allemaal een dat kleine wondertje en praten daarover. En niemand hier wil daar lang op wachten. En ook ik heb al lang moeten wachten en een mk gehad, en ik heb respect voor mensen die het nog veel erger hebben gehad als ik, maar ik ben ook blij telkens er iemand nieuw is hier, en vind het leuk om te zien dat zij net als ik, al van de start vol ongeduld zijn. Dat doet mij denken aan toen ik begon. En ik voel me nog steeds zo ongeduldig, en maak me nog dezelfde zorgen, al zijn er ook wat bijgekomen. Laat ons a.u.b begrijpen dat ook missmama het moeilijk heeft, en dat dit soms teveel wordt. Maar toch wil ik niet dat ze afscheid van ons neemt, tenzij het is omdat ze zwanger is en naar het zwangerforum gaat. Maar iedereen is hier welkom. Laat ik het zo positief mogelijk zeggen. Eigenlijk zijn we allen verschillend en toch allen dezelfde. We zijn allemaal de mama van de toekomst.
Ik wens jullie allemaal veel geluk.
Heel veel knuffels van sita    

Zullen we er maar over en sluiten van maken?

Wat is het toch lekker weer vandaag! Bij jullie ook allemaal?

Groetjes Mamaloe

Nee hoor, ik ga ook nog wat zeggen!
Miss mama, je kunt ook te veel in de 'slachtofferrol' kruipen, en er in blijven hangen.
Als je meeleest op dit forum, prima, maar sluit het niet aan bij jou belevingswereld, ga dan naar het forum 'als zwanger worden langer duurt'. Zo heeft ieder zijn forum waar hij zich thuis voelt. En dat moet kunnen.
Daarin tegen is het juist leuk, dat ieder zijn mening op wat voor manier dan ook geeft. Het maakt het juist spannend en leuk om hier te lezen toch? (vinden we stiekem allemaal)

Sorry dames, ook ik wilde toch nog even reageren op heel deze discussie,zonder ook maar iemand aan te vallen.

Allereerst hopen we natuurlijk dat iedereen zo snel mogelijk zwanger is,een mooie zwangerschap heeft en na 9 maanden een mooi wondertje in hun handen hebben.
Ik wil jullie even een stukje van mijn verhaal vertellen. In november kwam ik erachter dat ik ongepland maar zeer gewenst zwanger was. Helaas liep dit uit op een vroege miskraam. In december voelde ik nog van alles en zat toen eigenlijk dus in ronde 1. Op dat moment hoop je gewoon dat je zwanger bent en dat alles wat je voelt daar dus op wijst. December dus niet zwanger,oke jammer zo kort nog maar weer bezig,op naar volgende maand denk je dan. Maar het steekt wel ondanks dat je zo kort bezig bent. Januari bleek ik weer zwanger en heb ik bij bijna 8 weken een zeer pijnlijke miskraam gehad met gevaar voor me eigen leven en een spoed curritage. Dus ik was 2x in korte tijd zwanger,maar niet vanzelfsprekend. Tuurlijk hoop je meteen weer zwanger te zijn,maar het kan natuurlijk ook nog heel lang duren.

Wat wil ik heirmee zeggen??? Ik snap alle meiden die denken van alles te voelen en hopen op een eventuele zwangerschap. Alles is nieuw voor hun en een 2e zwangerschap is toch ook anders als een eerste. Je hoopt en zit elke maand weer in spanning te wachten op het uitblijven van de menstruatie. Of je nu in ronde 1 of 30 zit. Tuurlijk snap ik de gene die al heel lang bezig zijn ook,maar zijn   jullie ook niet zo begonnen in ronde 1??? hoe was dat toen jij net begon?? Toen hoopte je toch ook elke maand stiekem weer?? Wat ik wil zeggen is dat iedereen elke maand hoopt en in spanning zit rond de menstruatie ongeacht hoelang je bezig bent. en dat we allemaal hopen zo snel mogelijk zwanger te zijn ondanks dat het niet bij iedereen vanzelfsprekend is. Probeer mekaar een beetje te respecteren en ieder moet zijn eigen menign kunnen geven en gevoel kunnen neer zetten. Daar is dit forum toch voor???

Sorry beetje lang verhaal maar wist niet hoe ik het anders neer moest zetten. Nogmaals ik wil hier niemand mee tegen het hart stoten.ik weet zelf hoe snel je zwanger kan zijn,maar ook hoe snel de droom in duigen kan storten.

Allemaal heel veel succes en hopen op een snelle goede  zwangerschap voor iedereen

Veel liefs

Toch even nog iets zeggen...

We hebben allemaal 1 ding gemeen, en ik hoef niet uit te leggen wat.
Dat is ook precies de reden wat ons allen naar dit forum heeft gebracht!
Voor de een is het heerlijk om de angsten en vragen rond het begin te kunnen uiten en anderen vinden dat niet zo leuk...
That's life!
Maar over het algemeen ben en blijf ik van mening dat het heerlijk is om een plek te hebben waar je met een gerust hart alles durft te vragen en te uiten, omdat je niet voor dom of wat dan ook wordt aangezien...
Vaak hebben we daarbij de ervaring van de wat langer mee lopende vrouwen nodig!
Zo weten diegene die nog nooit zwanger zijn geweest niet hoe het voelt en diegene die het wel zijn geweest wel! Gebruik elkaar voor die informatie!
Anderen hebben het ook al gezegd, maar laat een ieder in haar waarde!!!!
Ik snap echt heel goed dat het (op z'n zachts gezegd) naar  is als het niet lukt of als er vanalles in iemand haar leven is gebeurd.
Maar bij anderen is dit niet het geval en laat die dan ook lekker daarvan genieten.
Niemand hoeft er zich in het begin van het proberen met zwanger te raken druk over te maken of het wel of niet lukt.
Ik denk dat iedereen wel weet dat het niet meteen hoeft te lukken, maar die struisvogelpolitiek is toch het aller lekkerste??
En nu moeten we echt hiermee ophouden!!!!!
Geniet van het weekend en van de geliefden om je heen!

X Kiki

Hoi Kiki,
heb met aandacht je verhaal gelezen en ben het volledig met je eens.
we hebben elkaar nodig hier.
en als we ruzie gaan lopen maken daar schieten we niets mee op.
dit forum is mijn tweede huis geworden en ik kan hier met sommige meiden overal over praten.
zelfs beter dan mijn eigen vrienden en familie.
die weten natuurlijk ook niet dat wij bezig zijn
daarom vind ik het zo'n fijn forum.
ik kan hier mijn gevoelens uiten en niemand die me daarop veroordeeld.
dat is wat mij hier doorheen trekt.
ik hoop dat het weer gewoon gezellig word hier en dat deze discussie beeindigd word nu.
gr liselotte

hoi allemaal,
ik lees   nu al een paar manden mee en ik zit nu in mijn 2e ronde.
ik heb dit forum eruit gepikt omdat ik me hier het meest thuisvoelde, en ik vind t heel jammer dat mensen   hier over andere mensen gaan oordelen, terwijl ze eigenlijk helemaal niks over ze weten, alleen dat we dezelfde wensen, hoop en angsten hebben, of je nu in ronde 1 of ronde 20 zit.....
ik denk inderdaad, dat als je het daadwerkelijk zo erg vind dat mensen in ronde 1 het net zo spannend vinden en teleurgesteld zijn als t dan niet lukt als mensen die  al langer bezig zijn, je beter naar het forum ''als zwanger worden langer duurt'' kunt gaan.
denk je niet dat dat ook prettiger voor jezelf is??
ik wilde hier eigenlijk niet op ingaan, maar voelde me op de een of andere manier toch ook een beetje aangevallen....
voor Quinn... respect!          je blijft erg netjes in je bewoordingen.
voor Missmama.... heel veel geluk en ik hoop dat je snel een klein wondertje in je armen mag sluiten, net als wij allemaal...

heey meiden

ik snap de commotie, ik heb ooit zelf oook een tpic geopend om t zeggen dat je niet moet focussen op de 1e rondes! Dit heb ik toen uit goedheid gedaan! tuurlijk wil iedereen die stopt gelijk zwanger zijn! maar helaas is dit voor teveel meiden niet mogelijk! En ik denk idd dat hoe meer je er mee bezig bent hoe zwaarder het is! Ik ben 13 maand bezig en heb een mk achter de rug! Ik loop bij de gyn! Ik ben gelukkig heel nuchter en ben er niet dag en nacht mee bezig! dt scheelt echt!!

ik hoop voor iedereen dat het snel raak mag zijn!

kus

Terug
Bovenaan